Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Seven, Akif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Görsel Sanatlar dersi öğretiminde kavram karikatür materyali kullanımının öğrenci başarısına etkisi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2013) Seven, Akif; Şahindokuyucu, Melek
    Bu araştırmanın amacı; Görsel Sanatlar dersi öğretiminde materyal olarak kavram karikatür kullanımının öğrenci başarısına etkisi, geleneksel öğretim yöntemiyle karşılaştırılarak ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, müze bilinci öğrenme alanında yer alan ?Yeraltından Müzeye? etkinliği ile ilgili karikatürler hazırlanarak uygulama yapılmıştır. Ayrıca karikatür başarı testi geliştirilerek deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test puanları arasındaki fark incelenmiştir. 2 hafta süren araştırma Bursa İli Osmangazi İlçesinde yer alan iki ilköğretim okulunda yapılmıştır. Random yoluyla deney ve kontrol grupları belirlenmiştir. Deney grubunda karikatür etkinlikleri, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Öğretim, deney ve kontrol gruplarında araştırmacı tarafından sürdürülmüştür. İlköğretim 7?nci sınıfa uygulanan araştırma, deney ve kontrol gruplarının ön ve son başarı testleri arasındaki farklar ölçülmüştür. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Araştırmaya katılan deney grubu ve kontrol grubundaki öğrencilerinin ön test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmaması durumu, kavram karikatür kullanılarak gerçekleştirilen deneysel çalışma öncesinde birbirleri ile benzer özelliklere sahip olduklarını belirtmektedir. Bu durum, her iki grupta da öğrencilerin süreç başında konuya yönelik bilgi düzeylerinin benzer olduğunu göstermektedir. Kavram Karikatürün kullanıldığı öğretim yöntemi ile eğitim alan deney grubundaki öğrencilerin, ön test ve son testlerden aldıkları puanların anlamlı düzeyde farklılaştığı bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmada bu bulguya göre, deney grubundaki öğrencilerin ?Yeraltından Müzeye? etkinliğinde görsel materyal olarak Kavram Karikatür kullanılması sonucunda görsel sanatlar dersi akademik başarılarının önemli derecede arttığı gözlenmiştir. Geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak işlenen Görsel Sanatlar dersinde öğrencilerin başarı düzeylerinin ne şekilde değiştiğini belirlemek amacıyla ön test ve son test ölçümleri gerçekleştirilmiştir. Bu testlerin sonuçlarına göre akademik başarıları arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu görülmektedir. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerin akademik başarılarının, son test puanlarında da yükseldiği belirlenmiştir. Bu durum anlatım yöntemi ile işlenen derslerde de öğrencilerin akademik başarılarının desteklenebileceği görüşü ile açıklanabilir. Kontrol grubundaki öğrencilere, ?Yeraltından Müzeye? etkinliğinde ders işleme yöntemi olarak geleneksel öğretim yöntemi kullanılmış ve bunun neticesinde başarılarının arttığı gözlenmiştir. Fakat deney grubundaki öğrencilerin başarı puanları ile karşılaştırıldığında, deney grubundaki öğrencilerin başarı puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan deney grubu öğrencilerinin ön test-son test puanları ile kontrol grubundaki öğrencilerin ön test-son test puanları arasındaki farkın anlamlı düzeyde olduğu belirlenmiştir. Kavram Karikatür kullanılarak konuların işlendiği deney grubu öğrencilerinin görsel sanatlar dersi akademik başarılarına yönelik ön test-son test puanları arasındaki fark, geleneksel yöntemle konuların işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin ön test-son test akademik başarı puanları arasındaki farka göre anlamlı düzeyde artış göstermiştir. Görsel Sanatlar dersinin öğretiminde görsel materyal olarak Kavram Karikatür kullanımının öğrenci başarısına etkisini belirlemek için hazırlanan ölçekten elde edilen puanları incelendiğinde deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilerin, son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Görsel Sanatlar öğretiminde Kavram Karikatür kullanılarak yapılan eğitim sonucunda deney grubunun puanlarının, geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun puanlarına göre anlamlı düzeyde artış gösterdiği ifade edilebilir. Deney grubundaki öğrencilerin başarı düzeyleri, geleneksel öğretim yöntemlerinin (anlatım) uygulandığı gruba göre daha yüksek olmuştur. Bu durum, Kavram Karikatürler kullanılarak işlenen Görsel Sanatlar derslerinde öğrencilerin bilgi düzeylerinin artış gösterdiği, geleneksel yöntemlere göre daha olumlu yönde etkilendiği sonucu ile açıklanabilir. Anahtar Kelimeler: Görsel Sanatlar, Sanat, Eğitim, Sanat Eğitimi, Mizah, Karikatür, Kavram Karikatür

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim