Yazar "Selanikli, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modelinin 7. sınıf öğrencilerinin performans görevlerini ve proje ödevlerini hazırlamalarına etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2015) Selanikli, Elif; Karatay, HalitBu araştırmada 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modelinin, 7. sınıf öğrencilerinin performans görevlerini ve proje ödevlerini hazırlamalarına ve hazırladıkları metinleri değerlendirme becerilerinin gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evreni, 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar döneminde İstanbul ili Esenler ilçesi Fidan Demircioğlu Ortaokulu 7. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi, 7. sınıf öğrencileri arasında yapılan ön test sonucunda, yazma becerileri bakımından aralarında anlamlı bir fark bulunmayan iki şube olarak belirlenmiştir. Bu şubelerden öğrencilerin devamsızlık durumları da esas alınarak 30'ar kişilik gruplar belirlenmiş ve bu gruplar, deney ve kontrol grubu olarak adlandırılmıştır. Yazma uygulamalarına geçilmeden önce, her iki gruba, grupların yazmaya yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik 22 maddelik Yazılı Anlatıma Yönelik Tutum Ölçeği (Karatay, 2011b) uygulanmış, ölçüm sonucunda kontrol ve deney grubu öğrencilerinin yazmaya karşı tutumlarına ilişkin ön test sonuçları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Grupların ön test yazma uygulamaları 30 maddelik 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Ölçeği (Karatay, 2011b) kullanılarak değerlendirilmiştir. Ön test sonuçları, grupların ortalama puanlarının ilişkisiz ölçümler t testi ile sınanmasıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler her iki grubun yazma becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmadığını göstermiştir. Çalışma bitiminde deney grubu öğrencileriyle yapılan görüşmeler sonucunda nitel verilere de ulaşılmıştır. Bunun için deney grubu öğrencilerine, 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli çerçevesinde gerçekleştirdikleri yazma çalışmalarına yönelik sorular yöneltilmiştir. Alınan cevaplar çalışmaya ilişkin öğrenci görüşleri olarak araştırmada yer almıştır. Araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, Yazılı Anlatıma Yönelik Tutum Ölçeği (Karatay, 2011b), 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Ölçeği (Karatay, 2011b) ile; nitel verileri ise görüşme tekniği uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 11.5 (Statistic Package For Social Science) programının; yüzde (%), frekans (f), aritmetik ortalama (X) ve ilişkili/ilişkisiz t-testi istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, 1. Yapılan tüm yazma uygulamalarında, PYDM'ye göre yazma çalışmalarını yürüten deney grubunun, kontrol grubuna göre hazırlık çalışmaları, planlama, geliştirme, düzeltme ve sunum puanları değerlendirildiğinde deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. 2. Deney grubu öğrencilerinin 1. uygulama ve 4. uygulamaya ilişkin yazma becerilerine yönelik puanları arasında, son uygulama lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Bundan hareketle 4+1 PYDM yazma eğitimi uygulamalarının öğrencilerin yazma becerilerini geliştirdiği söylenebilir. 3. Yapılan analizler sonucunda, kontrol grubu öğrencilerinin 1. uygulama ve 4. uygulamaya ilişkin yazma becerilerine yönelik puanları arasında, anlamlı bir farkın bulunmadığı belirlenmiştir. 4. Yapılan analizler sonucunda deney grubu öğrencilerinin 4+1 PYDM uygulamaları öncesi yazılı anlatım tutumlarına yönelik ön test puanları ile 4+1 PYDM uygulamaları sonrası yazılı anlatım tutum puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Kontrol grubu öğrencilerinin ön ve son test yazılı anlatım tutum puanlarına bakıldığında ise kontrol grubu öğrencilerinin yazmaya ilişkin tutum puanlarında düşüş olduğu görülmüştür. 5. Uygulama etkinlikleri sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin yazılı anlatım tutumları incelenmiş, deney grubu ile kontrol grubunun son test puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli, performans görevi- proje ödevi, yazmaya karşı tutum.