Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sayar, Elif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigating efl teachers' and their students' conceptions of professional teacher identity through metaphor analysis
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2014) Sayar, Elif; Yeşilbursa, Ayşegül Amanda Jane Audrey
    Geçtiğimiz yıllarda çeşitli alanlarda yer tutan kimlik kavramının, giderek öne çıkan varlığı, son zamanlarda, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında önemli bir rol oynayan "mesleki öğretmen kimliği" kavramı alan yazınında da bir odak noktası haline gelmiştir. Bu bilimsel inceleme yabancı dil öğretmenlerinin, öğretmen olarak kendilerini nasıl ifade ettikleri ve öğrencileri tarafından nasıl ifade edildikleri arasındaki uyum ve uyumsuzluğu incelemek amacı ile yapılmıştır. Bu çalışmanın verileri, Düzce Üniversitesi'nde yabancı dil olarak İngilizce öğreten 10 kişilik öğretmen grubundan ve bu öğretmenlerin 200 öğrencisinden, yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Bu veriler, öğretmenlerin ve öğrencilerin, öğretmenlerin mesleki kimliklerine yönelik algılarını açığa çıkarmak için, içerik analizine dayanan niteliksel bir araştırma yöntemi olan metafor analizi ile çözümlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları öğretmenlerin metaforlarını farklı temellere dayandırarak, kendi mesleki kimliklerini, "çiçeği burnunda olarak öğretmen", "eğlence kaynağı olarak öğretmen", "ilgi uyandırıcı olarak öğretmen", "uzman olarak öğretmen", "rehber olarak öğretmen", ve "yetiştirici olarak öğretmen" başlıklarıyla 6 farklı kategori altında ifade ettiklerini ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrencilerden elde edilen 200 metaforik ifadenin analizi "sabır abidesi olarak öğretmen", "otorite olarak öğretmen", "görev aşığı olarak öğretmen", "eğlence kaynağı olarak öğretmen", "uzman olarak öğretmen", "rehber olarak öğretmen", "çift kişilikli olarak öğretmen", "ilgi uyandırıcı olarak öğretmen", "bilgi kaynağı olarak öğretmen", "sır küpü olarak öğretmen", "çiçeği burnunda olarak öğretmen", "yetiştirici olarak öğretmen", "kırkyama olarak öğretmen", ve "ömür törpüsü olarak öğretmen" başlıklarıyla 14 farklı kategorinin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin bazı metaforları öğrencilerin metaforlarıyla tamamen örtüşüyorken, bazı metaforik ifadelerde öğretmenler ve öğrenciler arasında uyumsuzluklar olduğu ortaya konulmuştur. Fakat öğretmenlerin davranış ve hareketleri, öğrencilerle ve öğrenciler arasındaki etkileşim sayesinde şekillendiği için, çalışmada yer alan çoğu öğretmen, öğrencilerden aldıkları geri bildirimler ışığında, sınıf içi uygulamalarını derinlemesine gözden geçirmenin yararlı olacağına inandıklarını belirtmiştir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim