Yazar "Sancak, Seyyid" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyleri(İlahiyat Bilimleri Araştırma Vakfı, 2020) Sancak, Seyyid; Tabakoğlu, Mehmet; Öz, AyhanBu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin ahlaki olgunluk düzeylerini tespit etmek ve buradan yola çıkarak ilgili bölümde yürütülen eğitim faaliyetlerine yönelik önerilerde bulunmaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Şengün tarafından geliştirilen “Ahlaki Olgunluk Ölçeği” kullanılmış ve araştırma verileri Bolu Abant İzzet Baysal, Yıldız Teknik, Marmara, Kastamonu, Gazi ve Afyon Kocatepe Üniversitelerinin Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören 482 öğrenciden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda ilgili bölüm öğrencilerinin ahlaki olgunluk puan ortalaması x?=279,89 olarak tespit edilmiştir. Ölçekten alınabilecek maksimum puan x?=330 olduğundan elde edilen sonuç olumlu olarak değerlendirilmiştir. Bununla birlikte ortalama değerin bir standart sapma altı ve üstü dikkate alınarak sonuçlar yeniden değerlendirildiğinde katılımcıların %64,7’sinin “orta”, %19,1’inin “yüksek”, %16,2’sinin ise “düşük” ahlaki olgunluk seviyesine sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca ölçekten elde edilen puanın farklı değişkenler arasından anlamlı farklılaşma durumunu test etmek için ilişkisel analizler yapılmıştır. Buna göre cinsiyet ve yaş değişkenlerinin ölçek ortalamasında anlamlı farklılaşmaya sebep olduğu tespit edilmiştir. Sonuç itibariyle yarının sınıf öğretmenleri olarak görev yapacak olan eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyleri nispeten yüksek çıkmış; bununla birlikte araştırmaya katılanların %16.1’lik kısmının genel ortalamanın bir standart sapma altında ortalamaya sahip olması – özellikle öğretmenlerinin değer dünyasından doğrudan etkilenecek olan ilkokul çağındaki öğrenciler dikkate alındığında- sınıf öğretmeni yetiştirilmesi noktasında iyileştirmeye açık bir alan olarak değerlendirilmiştir.Öğe İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Epistemolojik İnanç Düzeyi (Bolu Abant izzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)(2020) Sancak, Seyyid; Özevin, KevserBu çalışmanın amacı ilahiyat fakültesi lisans öğrencilerinin öğrenmeye yönelik epistemolojik inançdüzey durumlarını tespit etmek ve öğrencilerin öğrenmeye yönelik epistemolojik inançlarını belli değişkenleraçısından irdelenmesidir. İlişkisel tarama modelindeki araştırma ilahiyat fakültesinde lisans eğitimi almaktaolan 371öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri toplama aracı Sing-Chai, Teo ve BengLee (2009) tarafından geliştirilmiş ve daha sonra Kutluca, Soysal ve Radmard (2018) tarafından Türkçe’yeuyarlanmış olan “Epistemolojik İnançlar Ölçeği” ile “Kişisel Bilgi Formu” olarak iki bölümdenoluşmaktadır. Öğrencilerin bilimsel epistemolojik inanç düzeylerini belirlemek için; alt boyutların ortalama(X) ve standart sapma (SS) puanları hesaplanmış, cinsiyet gibi iki değişkenli parametreler bağımsız gruplar ttesti ile yaş grubu ve sınıf düzeyi gibi üç ve daha fazla sayıda değişkene sahip parametreler ise tek yönlüvaryans analizi (anova) kullanılarak analiz edilmiş ve bu şekilde istatistiki sonuçlara ulaşılmıştır. Ek olarak,gruplar arasında oluşan farkın tespit edebilmek için de tukey testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre,ilahiyat fakültesi öğrencilerinin epistemolojik inanç düzeylerinin gelişmiş olduğunu söylemek mümkündür.Bununla beraber yapılan araştırma sonucunda ilahiyat fakültesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin okulabaşladıkları hazırlık sınıfı ile ilerleyen sınıflardaki öğrenmeye yönelik epistemolojik inanç düzeyleri arasındaanlamlı bir fark olduğu ve öğrencilerin cinsiyetlerinin ve sınıf düzeylerinin, öğrencilerin bilimselepistemolojik inançlarının alt boyutlarını etkilediği de tespit edilmiştir.Öğe İlahiyat fakültesi öğrencilerinin yaz okuluyla ilgili görüşleri (AİBÜ İlahiyat Fakültesi örneği)(2018) Öz, Ayhan; Sancak, SeyyidBu çalışmanın amacı İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin üniversitelerimizde gittikçe yaygınlaşan yaz okullarından ders almalarının temel sebeplerini ve bu uygulamayla ilgili görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nicel tarama modeli kullanılmış, veriler betimsel ve ilişkisel analize tabi tutulmuştur. Sonuçta öğrencilerin yaz okulunda ders almalarının temel sebebinin son sınıf ders yoğunluğu azaltmak ve alttan kalan dersleri vermek olduğu, yaz okulunu bir fırsat olarak gördükleri ve kaldırılmasına sıcak bakmadıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte yaz okulunda güz ve yaz dönemindeki motivasyonu bulmakta zorlandıkları, yazın ders almaktan sıkıldıkları, yaz okulunun verimliliği noktasında da kafaların kısmen karışık olduğu gözlenmiştir. Ayrıca yaz okulunun öğrencilerde kolay ders geçme ve kolay yüksek not alma hususlarında kısmi bir beklenti oluşturduğu ve bu beklentinin erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu da tespit edilmiştir. Yaz okulunun devam etmesinin öğrenci için faydalı bir uygulama olduğu, ancak derslerin verimliliğini ve öğrenci motivasyonunu arttırmak için öğrenciyi aktif kılacak bir sürecin işletilmesinin gerekliliği değerlendirilmiştir.Öğe İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZ OKULUYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (AİBU İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)(2018) Öz, Ayhan; Sancak, SeyyidBu çalışmanın amacı İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin üniversitelerimizde gittikçe yaygınlaşanyaz okullarından ders almalarının temel sebeplerini ve bu uygulamayla ilgili görüşlerini tespitetmektir. Araştırmada nicel tarama modeli kullanılmış, veriler betimsel ve ilişkisel analize tabitutulmuştur. Sonuçta öğrencilerin yaz okulunda ders almalarının temel sebebinin son sınıf dersyoğunluğu azaltmak ve alttan kalan dersleri vermek olduğu, yaz okulunu bir fırsat olarakgördükleri ve kaldırılmasına sıcak bakmadıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte yaz okulundagüz ve yaz dönemindeki motivasyonu bulmakta zorlandıkları, yazın ders almaktan sıkıldıkları,yaz okulunun verimliliği noktasında da kafaların kısmen karışık olduğu gözlenmiştir. Ayrıca yazokulunun öğrencilerde kolay ders geçme ve kolay yüksek not alma hususlarında kısmi birbeklenti oluşturduğu ve bu beklentinin erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu da tespit edilmiştir. Yaz okulunun devam etmesinin öğrenci için faydalı biruygulama olduğu, ancak derslerin verimliliğini ve öğrenci motivasyonunu arttırmak içinöğrenciyi aktif kılacak bir sürecin işletilmesinin gerekliliği değerlendirilmiştir.Öğe Küreselleşme ve değişen değerler bağlamında 2010-2018 İdkab Öğretim Programıyla yetiştirilmek istenen model insan tipi(2019) Sancak, SeyyidModern dünya sanayi devrimiyle beraber hızlı bir değişim sürecine girmiştir. Dünya küreselleşirken insanoğlunun ihtiyaç ve beklentileri de değişime uğramıştır. Birçok alanda olduğu gibi eğitimde bu değişim sürecine uyum sağlama çabası içerisindedir. Küreselleşme ve değişen değerler, laiklik, demokrasi, bireyin tam özgürlüğü, insan hakları gibi evrensel değerler; devletlerin eğitim felsefesini, eğitim programlarını ve yetiştirmek istedikleri insan modelini de değişime uğratmıştır. Birey davranışlarının kendi yaşantısı yoluyla istenilen yönde değiştirilmesi olarak tanımlanan eğitimin, başarı ile neticelendirilip yetiştirilmek istenen “model insan tipi” hedefine ulaşılmasının ön şartlarından birisi de yapılacak tüm etkinliklerin bir program çerçevesinde yürütülmesidir. Bu araştırma; Küreselleşme ve Değişen Değerler Bağlamında 2010 yılında kabul edilen İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programıyla 2018 yılında onaylanan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programını yetiştirilmek istenen “model insan tipi” bağlamında karşılaştırarak, idkab programıyla yetiştirilmesi hedeflenen “model insan tipi”ni ortaya koymayı amaçlamaktadır.Öğe MESLEKİ DOYUM AÇISINDAN DİN GÖREVLİLERİ (BARTIN - BAYBURT ÖRNEĞİ)(2019) Coştu, Kamil; Sancak, SeyyidBu araştırmada, Bartın (n=260) ve Bayburt (n=90) il müftülüğü bünyesinde görev yapmakta olan toplam 350 din görevlisinin demografik özellikleri ve meslekî algılamaları ile meslekî doyumları arasındaki ilişki Kuzgun & Sevim & Hamamcı tarafından 2005 yılında hazırlanan ölçek baz alınarak konu edilmiştir. Anket, Bartın ve Bayburt’ta Mart 2019’da tesadüfi olarak seçilen denekler üzerinde uygulanmış, verilerin değerlendirilmesi için T-testi ve Anova analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; ikamet durumu, meslekî bilgi ve beceri, amir tutumu, meslektaş-görev arkadaşları ile ilişki ve hitap edilen çevreyle diyalog açısından her iki ildeki görevlilerin meslekî doyumlarının farklılaştığı görülmüştür. Diğer başlıklarda ise, her iki il kategorisinde de demografik özellikleri ve meslekî algılamaları ile meslekî doyumları arasında ilişki tespit edilmemiştir. Elde edilen bulgular ile konu hakkında yapılmış bazı araştırmalar çeşitli açılardan karşılaştırılmıştır. Din görevlilerinin meslekî doyumlarına yönelik bu tür çalışmalar, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın gerekli tedbirleri alması ve hizmet kalitesini artırması açısından önem arz edecektir.