Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sak, Uğur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Matematik Yeteneğindeki Cinsiyet Farklılıklarının Bileşensel ve Üst %10'luk Analizi: ÜYEP Örneği
    (2017) Sak, Uğur; Ayvaz, Ülkü
    Bu araştırmada genel matematik yeteneği ve matematik yeteneğinin alt becerilerindeki cinsiyet farklılıkları incelenmiştir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne (ÜYEP) 2009-2015 yılları arasında başvuru yapan 1978 6.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Matematiksel Yetenek Testi (MYT) kullanılmıştır. Veriler üç kategoriye göre incelenmiştir: genel matematik yeteneği, matematik yeteneğinin alt becerileri ve genel matematik yeteneğindeki üst %10'luk dilim. Analiz sonucunda genel matematik yeteneğinde erkeklerin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Alt becerilerde ise sayı dizisi, sayısal analoji, lineer mantık, koşullu mantık, cebir, sayılar-ölçme, istatistik ve olasılık, geometri ve figüratif rotasyon alt alanlarında erkeklerin lehine anlamlı farklılık bulunurken figüratif diziler ve figüratif analoji alt alanlarında erkeklerin ve kızların benzer yetenek düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Üst % 10'luk dilimde erkeklerin oranı kızlardan daha yüksek bulunmuştur ancak bu dilimde eyer alan kız ve erkek öğrencilerin ortalama puanları farklılaşmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Matematik yeteneğindeki cinsiyet farklılıklarının bileşensel ve üst %10’luk analizi: ÜYEP örneği
    (2017) Ayvaz, Ülkü; Sak, Uğur
    Bu araştırmada genel matematik yeteneği ve matematik yeteneğinin alt becerilerindeki cinsiyet farklılıkları incelenmiştir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne (ÜYEP) 2009-2015 yılları arasında başvuru yapan 1978 6.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Matematiksel Yetenek Testi (MYT) kullanılmıştır. Veriler üç kategoriye göre incelenmiştir: genel matematik yeteneği, matematik yeteneğinin alt becerileri ve genel matematik yeteneğindeki üst %10'luk dilim. Analiz sonucunda genel matematik yeteneğinde erkeklerin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Alt becerilerde ise sayı dizisi, sayısal analoji, lineer mantık, koşullu mantık, cebir, sayılar-ölçme, istatistik ve olasılık, geometri ve figüratif rotasyon alt alanlarında erkeklerin lehine anlamlı farklılık bulunurken figüratif diziler ve figüratif analoji alt alanlarında erkeklerin ve kızların benzer yetenek düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Üst % 10'luk dilimde erkeklerin oranı kızlardan daha yüksek bulunmuştur ancak bu dilimde eyer alan kız ve erkek öğrencilerin ortalama puanları farklılaşmamıştır.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim