Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Pehlivan, Mensur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Corporate social responsibility and sports clubs: a case from Turkey
    (Int Journal Sport Management Recreation & Tourism, 2016) Çoknaz, Dilşad; Sönmezoğlu, Uğur; Eskicioğlu, Yeşer; Pehlivan, Mensur
    The primary purpose of the study was to analyze the sense of social responsibility of sports clubs in the case of the "First Step with Anadolu Efes Basketball Schools" social responsibility project of Anadolu Efes Sports Club. The secondary purpose was to analyze the process of the project and to determine its contributions/effects. The method used in this study was qualitative in nature and was patterned as a case. Research sample was composed of a manager responsible for CSR activities in Anadolu Efes Sports Club. Data was collected by interview and documents analysis methods. Inductive data analysis was used for data analysis and data was transferred into NVIVO 10 software. When this research is taken into consideration with the scope of the activities of Anadolu Efes Sports Club, it indicates that volunteering and feeling responsible are the starting points for conducting corporate social responsibility projects in sport. The study was designed as a case study therefore data was obtained from a single sample and the documents of this sample. Although the variations of data provided the limitation of the study in this sense must be eliminated by examining other examples in further studies. It is hoped that when CSR studies conducted by sport clubs increase, the relevant limitation would disappear.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Uluslararası Olimpik Akademi (IOA)'de verilen eğitimlerin olimpizmi yaygınlaştırma çalışmalarına katkısı: Türkiye açısından bir inceleme
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2012) Pehlivan, Mensur; Çoknaz, Dilşad
    Bu araştırma, Uluslararası Olimpik Akademi' nin ?Genç Katılımcılar Oturumu?na katılan Türk katılımcılar açısından, Uluslararası Olimpik Akademi' de verilen eğitimlerin Türkiye'deki Olimpizm' i yaygınlaştırma çalışmalarına katkısını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda Uluslararası Olimpik Akademi' de verilen eğitimlerin, Olimpizm' in uluslararası alanda yaygınlaştırılmasında katkısı olup olmadığı ve bu noktada Uluslararası Olimpik Akademi'nin bu misyonunu yerine getirmede hedefine ulaşıp ulaşmadığı anlaşılmaya çalışılmıştır.Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma için amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiştir. 1985-2011 yılları arasında Uluslararası Olimpik Akademi' nin ?Genç Katılımcılar Oturumu? na katılan toplam 52 Türk katılımcı arasından yedi olimpik periyodun her birini temsilen en az bir kişiye ulaşılmıştır. Araştırmada yer alan katılımcı sayısı dokuzdur.Görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Betimsel analizde özetlenip, yorumlanan veriler içerik analizinde daha derin bir işleme tabi tutulmuşlardır. Kodlama işleminin ardından birbirine benzeyen veriler bir araya getirilerek temalaştırma yoluna gidilmiştir. Bu işlem alanında uzman birbirinden bağımsız üç araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda katılımcılar, Uluslararası Olimpik Akademi eğitimlerinde Olimpizm ile ilgili kapsamlı bilgi edindiklerini, Olimpizm' e yönelik kendilerinde bir farkındalık oluştuğunu, uluslararası kültürel paylaşım ve birliktelik duygularının yaşandığını ifade etmişlerdir. Ayrıca Uluslararası Olimpik Akademi eğitimleri sonrası Türk katılımcıların bu eğitimlerin katkıları ve kendi kişisel ilgileri ile birlikte Türkiye' de Olimpizm' i yaygınlaştırmaya yönelik Olimpik çalışmalarda bulundukları araştırma sonuçları arasında yer almaktadır. Ancak Türk katılımcılar açısından Uluslararası Olimpik Akademi eğitimleri sonrası, diğer katılımcılar ve Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi arasında etkileşim eksikliğinin varlığı bu sorunun giderilmesi yönünde beklentileri ortaya çıkarmaktadır.Sonuç olarak katılımcılar, Uluslararası Olimpik Akademi Genç Katılımcılar Oturumunda verilen eğitimlerin nitelikli olması ile birlikte çok farklı kültür ve coğrafyadan katılımcıların birbiriyle olan etkileşimlerinin Olimpizm' i yaygınlaştırmada önemli bir katkısı olduğu ve bu yönüyle Uluslararası Olimpik Akademi' nin Olimpizm'i uluslararası alanda yaygınlaştırma misyonu yerine getirmede hedefine ulaştığı söylenebilir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim