Yazar "Orallar, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Rekabet stratejisi olarak ürün farklılaştırma ve sektörel bir uygulama(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2009) Orallar, Onur; Cop, RuziyeGünümüz iş dünyasında tüm sektörlerde yaşanan yoğun rekabet ortamındaişletmeler varlıklarını devam ettirebilmek için yaratıcı ve yenilikçi olmak durumundadırlar. İşletmelerin tüm tüketiciler için aynı ürünü üretip tek fiyatla sattıkları dönem artık geçmişte kalmıştır. İşletmelerin bu noktada karşılaştıkları en önemli sorunlardan birisi, sahip olunan kısıtlı kaynaklarla tüketicilerin tatmin edilebilmesidir. Pazar yapısı, kaynakların etkin kullanımına olanak sağlayabilir mi klasik sorusu, benzer ürün sayısı ve ürün özelliklerindeki artış, pazarlama süreci içinde değerlendirildiğinde daha da önem kazanmaktadır.Ürün farklılaştırma, ekonominin temel ihtiyaçlarından olmakla beraber modern pazarlama anlayışı içinde ele alındığında, günümüzün rekabetçi pazarlarında işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri ve rekabeti lehlerine çevirebilmeleri için tüketici isteklerini karşılayabilecek farklı ürünlerle pazara çıkmalarını sağlayan bir araçtır. Pazarda başarı ancak benzeri olmayan, daha yüksek kalitedeki ürünlerle olabilir.Bu yüksek lisans tezinin yazım amacı geleneksel bir Türk tatlısı olan tahin helvasının ürün farklılaştırması ile yeni bir biçime sokularak, pazardaki diğer ürünlerle rekabet edebilir bir farklılaşmış ürün yaratılabilmesinin ve bu yolla sürdürülebilir bir rekabet stratejisinin oluşturabilmenin mümkün olup olmadığının araştırılması ve tüketici düşüncelerinin belirlenmesidir.Bu yüksek lisans tezinde mevcut konu üç ana bölüm altında ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde; pazarlama, pazarlama karması elemanları, ürün ve ürün yaşam seyri ile ilgili önemli kavramlar ele alınmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde; yeni ürün geliştirme ve ürün farklılaştırma ile ilgili kavramlar incelenmiş, klasik ürün geliştirme süreci ve yeni ürün geliştirme ile ilgili farklı yakşalımlardan bahsedilmiştir. Bu bölümde son olarak rekabet stratejilerinden bahsedilmiş ve üç önemki yaklaşım olan, düşük maliyet liderliği, farklılaştırma ve odaklanma stratejileri ele alınmıştır.Çalışmanın uygulamaya ayrılan üçüncü bölümünde ise, Arbil Helvacılık Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından üretilen sade tahin helvası ile, farklılaştırılmış ürün olan fındıklı tahin helvasının tüketici zihnindeki yeri ve stratejik bir araç olarak ürün farklılaştırması uygulanabilirliği anket araştırması ile belirlenmeye çalışılmış ve bu çalışmadan elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.