Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Onural, Hatun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    MEB merkez teşkilatı eğitim yöneticilerinin görevlerini icra ederken karşılaştıkları sorunlar
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2002) Onural, Hatun; Altun, Sadegül Akbaba; Çakan, Mehtap
    ÖZET MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MERKEZ TEŞKİLATI EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN GÖREVLERİNİ İCRA EDERKEN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR ONURAL, Hatun Doktora: Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tez Danışmanları: Yard. Doç. Dr. Sadegül AKBABA ALTUN Yard. Doç. Dr. Mehtap ÇAKAN Haziran 2002, xxiii+278 sayfa Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) merkez örgütünde görev yapan yöneticilerin sorunlarını belirlemek ve belirlenen bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmektir. Nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı araştırmanın evrenini 2001-2002 yıllarında MEB merkez teşkilatında görev yapan üst, orta ve alt düzey yöneticiler ile uzmanlar oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda amaçlı örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, 490 anket ilgili yöneticilere gönderilmiştir. İki yüz altmış dokuz anketin dönüşü sağlanmış ve bunlardan dört tanesi geçersiz sayılarak 265 anketin verileri değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: VIMEB merkez örgütünde görev yapan yöneticiler örgütsel yapı, görev, yasal düzenleme, yönetici yeterliği, iletişim-koordinasyon, yetki-sorumluluk, karar süreci, örgütsel olanaklar ve toplam kalite yönetimi boyutlarında sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Merkez ve taşra örgütü arasında iletişim sorunları yaşanmaktadır. Cinsiyet ve eğitim yönetimi ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumu açısından Sorunlarla karşılaşma sıklığı ve bu sorunların görevi engelleme derecesi farklılık göstermemektedir. Yönetimsel konuma göre sorunlarla karşılaşma sıklığının değiştiği ortaya çıkmıştır. Eğitim durumu, birim, branş, mesleki geçmiş, yöneticilik kıdemi, mevcut görevinde bulunma süresi ve görülen hizmet içi eğitim sayısının sorunlarla karşılaşma sıklığım etkilemediği ortaya çıkmıştır. Mesleki geçmiş açısından karşılaşılan sorunların görevi engelleme derecesi değişmektedir. örgütsel yapı, iletişim-koordinasyon, yetki-sorumluluk, karar süreci ve toplam kalite yönetimi boyutlarında karşılaşılan sorunların sıklığı görevi önemli ölçüde engellemektedir. Yabancı dil branşından olan yönetici ve uzmanlar, yasal düzenleme boyutunda eğitim branşına sahip olanlardan çok daha az sıklıkta sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Yöneticiler, yönetici yeterliği, yönetici nitelikleri ve atanması, karar süreci, toplam kalite yönetimi, siyasal müdahale, örgütsel yapı, iletişim süreci, eğitim hizmetlerinin finansmanı ve hizmet içi eğitime yönelik önerilerde bulunmuştur. VllAnahtar Kelimeler: Eğitim Yönetimi, Eğitim Yöneticisi, Yönetim Süreçleri, Yönetimsel Sorunlar. vnı
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmen adaylarının ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri
    (2006) Onural, Hatun
    Bu çalışmada öğretmen adaylarının ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri ile mesleki yaşamlarında kendilerinden beklenen niteliklerin ne kadarının bilincinde olduklarını, ve bu niteliklere atfettikleri önem derecesini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2003-2004 eğitim-öğretim yılında öğrenime devam eden 502 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara açık uçlu soru sorulmuş ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri 30 maddede toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, ideal bir öğretmende bulunması gereken niteliklerin başında öğretmenin konu alanında yeterli olması gelmektedir. Bunu sırasıyla pedagojik formasyon, öğretmenlik mesleğini sevme, çocukları/insanları sevme, iyi iletişim becerisine sahip olma, hoşgörülü olma nitelikleri izlemektedir. Ayrıca hem ideal öğretmende bulunması gereken nitelikler hem de bu niteliklerin önem sırası açısından katılımcıların tercih sırasının değişmediği bulgusuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Teknik Eğitim Fakültesi öğrenci profili
    (2005) Onural, Hatun
    Bu çalışmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi’nde okuyan öğrencilere ilişkin bir profil ortaya koymak amacıyla öğrencilerin geldikleri lise türü ve neden tercih ettiği, ortaöğretim başarı durumu, ailelerinin sosyoekonomik durumu ile Teknik Eğitim Fakültesi’ni tercih etme nedenleri ve geleceğe ilişkin beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla geliştirilen anket 306 öğrenciye uygulanmış, veriler SPSS for Windows programında analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, birçok kişi ortaöğretimden sonra öğrenimini sürdürme arzusunda olup ilk denemede başarılı olmasa dahi üniversite sınavına girmeye devam etmektedir. Katılımcıların önemli bir bölümü okudukları alandan memnun değiller ve branşlarında teknik öğretmen olarak atamalarının yapılmasını istemektedirler. Teknik öğretmen olarak çalışmak isteyenlerin çoğunluğu iş güvencesi, rahatlık ve öğretmenliği saygın bir meslek olarak görmesi gibi nedenlerle tercih etmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üst düzey eğitim yöneticilerinin eğitim yönetimi alanındaki yeterlik sorunu ve nedenleri
    (2005) Onural, Hatun
    Bu çalışmada, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında görev yapan üst düzey eğitim yöneticilerinin eğitim yönetimi alanındaki yeterliklerine ilişkin sorunları ve nedenlerini ortaya çıkarmak ve yöneticilerin bu sorunlarla ilgili önerilerinin neler olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak 21 yönetici ile görüşme yapılmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi sonucunda, yöneticiler tarafından dile getirilenler; yöneticilerin yeterliğine ilişkin sorunlar, nedenleri ve yöneticilerin bu sorunlara ilişkin önerileri olmak üzere üç boyut halinde veriler sınıflandırılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, yöneticilerin eğitim yönetimi alanında yeterli olmadıkları ve bu durum yöneticiler tarafından görevlerin yerine getirilmesinde önemli bir sorun olarak görüldüğünü göstermektedir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim