Yazar "Metin, Duygu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Changes in students' views about nature of scientific inquiry at a science camp(Springer, 2017) Leblebicioğlu, Gülşen; Metin, Duygu; Çapkınoğlu, Esra; Çetin, Pınar Seda; Doğan, Eylem EroğluAlthough nature of science (NOS) and nature of scientific inquiry (NOSI) are related to each other, they are differentiated as NOS is being more related to the product of scientific inquiry (SI) which is scientific knowledge whereas NOSI is more related to the process of SI (Schwartz et al. 2008). Lederman et al. (Journal of Research in Science Teaching, 51, 65-8, 2014) determined eight NOSI aspects for K-16 context. In this study, a science camp was conducted to teach scientific inquiry (SI) and NOSI to 24 6th and 7th graders (16 girls and 8 boys). The core of the program was guided inquiry in nature. The children working in small groups under guidance of science advisors conducted four guided-inquiries in the nature in morning sessions on nearby plants, animals, water, and soil. NOSI aspects were made explicit during and at the end of each inquiry session. Views about scientific inquiry (VASI) (Lederman et al. Journal of Research in Science Teaching, 51, 65-8, 2014) questionnaire was applied as pre- and post-test. The results of the study showed that children developed in all eight NOSI aspects, but higher developments were observed in "scientific investigations all begin with a question" and "there is no single scientific method," and "explanations are developed from data and what is already known" aspects. It was concluded that the science camp program was effective in teaching NOSI.Öğe Development of elementary 6th and 7th grade students' views about scientific model and modeling throughout a summer science camp(Turkish Education Assoc, 2015) Metin, Duygu; Leblebicioğlu, GülşenIn this qualitative study, the influence of a ten-day science camp on elementary students' views about scientific model and modeling was investigated. Twenty-four 6th and 7th grade students participated to the study. The general aim of the science camp was to introduce Nature of Science (NOS). One of the special aims of the science camp was to introduce scientific model and modeling as an aspect of NOS. Students' views about scientific model and modeling were investigated by Views of the Nature of Science Version D (VNOS D) question "what is the scientific model?" and open-ended probe questions in the interviews before and after the science camp. Qualitative data were analyzed by using interpretive analysis. Codes and themes acquired by students' views before and after the science camp were compared and interpreted to determine the change in the students' views. According to the results of the study, it can be said that students didn't know what scientific model was before the camp. However, after the science camp, as a result of activities which aimed at introducing scientific model and modeling, they were able to conceptualize that scientific model is a kind of scientific knowledge and were able to define scientific model by stating that scientific model is based on data and thus they are the product of scientific research and experiments.Öğe Fen öğretiminde değişkenler nasıl adlandırılabilir?(2009) Kılıç, Gülşen Bağcı; Yardımcı, Esra; Metin, DuyguFen öğretiminde öğretilen deneysel süreçlerin ana öğesi olan değişkenlerin anlaşılması oldukça önemlidir. Değişkenler Fen öğretiminde genellikle istatistikte adlandırıldıkları gibi bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişkenler olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada, değişkenleri bilmeyen öğretmen adaylarının, değişkenlerin istatistiksel adlandırmalarıyla karşılaştıklarında nasıl anlamlandırdığı analiz edilmiştir. Bilimsel süreç becerilerini ölçmek amacıyla uygulanan bir testte yer alan ve verilen senaryolara dayandırılan araştırma sorularına göre değişkenleri belirlemeleri istenen iki açık uçlu-soruya verilen cevaplar analiz edilmiştir. Analiz sonuçları sınıf öğretmeni adaylarının tamamına yakınının kontrol edilen değişkeni doğru belirleyemeyip, daha çok bağımlı değişkeni yazdığını göstermiştir. Öğretmen adaylarının çoğu bağımlı değişken yerine bağımsız değişkeni yazmışlardır, tersine yani bağımsız değişken yerine bağımlı değişken yazma durumuna ise daha az rastlanmıştır. Öğretmen adayları bağımsız değişken olarak çok çeşitli ifadeler kullanmakla birlikte, yaygın olarak bağımlı değişkene yakın fakat anlamı net olmayan ifadeler kullanmışlardır. Araştırma sonuçları değişkenlerin bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişken diye adlandırmalarının değişkenleri bilmeyen öğretmen adaylarını öğrenmenin başlangıcında yanlış değişkene yönlendirdiğini, fakat öğrenilmesini engellemediğini göstermiştir.Öğe How did a science camp affect children's conceptions of science?(2011) Metin, Duygu; Leblebicioğlu, GülşenScience explores nature and the most authentic way of introducing science is creating learning environments in the nature and let children make their own discoveries in the nature as real scientists. Science camps would be an opportunity for this kind of science education. This study introduces a science camp and reports findings regarding its effectiveness on children's conception of science. The science camp was conducted at a holiday village which was located near a forest and lasted ten days between July, 4-13, 2008. The participants were 24 children (11 girls and 13 boys) who were at 6th and 7th grades. The science camp team mainly consisted of elementary science educators and the children interacted with them throughout the science camp. First three days of the science camp program was aimed at developing background for inquiry and collaboration skills. In the following days, the students conducted guided-inquiry in small groups on a research question that they asked about the nature. Then, each group prepared a poster and presented it to their families on the last day of the science camp. Explicit NOS activities were also done throughout the science camp program. VNOS D was applied as pre- and post-test in order to determine the effectiveness of the science camp in introducing science and its specific aspects. Only data from two questions of the VNOS D which were about science and its distinguishing features from other areas were reported in this paper to investigate children's ideas about science in general. The results showed that science camp program improved children's conceptions of science to a more scientific perspective. They learned more about scientific processes such as data, measuring, and interpreting. Some of them progressed more and provided more detailed expressions while defining science. Most of them had already perceived both the process and product of science, but their understanding of the process of science was detailed at the end of the science camp.Öğe Inferring pre-service science teachers' understanding of science by using socially embedded pseudoscientific context(Necmettin Erbakan Univ, 2016) Metin, Duygu; Ertepınar, HamideThe purposes of the present study are to elicit pre-service elementary science teachers' scientific and pseudoscientific beliefs about earthquake and to make inferences about their understandings of science. Although the subject of earthquake is not a pseudoscientific area, some pseudoscientific beliefs related to earthquake were used in this study. Forty-one pre-service elementary science teachers participated in the study voluntarily. The open-ended questionnaire involving eight items related to earthquake were administered to pre-service science teachers. The qualitative data were analyzed by applying interpretative analysis. The results of the analysis revealed that some of the pre-service science teachers had pseudoscientific beliefs about earthquake contexts, although they had science education background. Additionally, rest of the pre-service science teachers could not present any scientific evidences about why they are in favor of scientific explanation or why they do not believe pseudoscience. The pre-service science teachers were not able to articulate their knowledge learned in NOS (Nature of Science) course when they reason about pseudoscientific beliefs about earthquake. Therefore, it would be recommended that understanding of NOS and conceptualizing demarcation criteria between science and pseudoscience should be intended to be developed within the subject matter of science and it should be integrated into other courses by explicitly emphasizing in real science contexts.Öğe Perceptions of eighth graders concerning the aim, effectiveness, and scientific basis of pseudoscience: The case of crystal healing(Springer, 2020) Metin, Duygu; Çakıroğlu, Jale; Leblebicioğlu, GülşenPractices such as astrology or crystal healing can be defined as pseudoscience. Against pseudoscience, one of the major responsibilities of science education must be to develop science-literate individuals who are able to understand what science is, how science is undertaken, how scientific knowledge is constructed, and how it is justified, then they will be able to determine whether a claim is valid and be alert to practices which fall outside the realms of science, especially those in the area of pseudoscience. For this reason, the ability of recognizing flawed process and claims of pseudoscience is referred to one of the crucial parts of science literacy. The present study aimed to uncover middle school students' understanding of the inherent aim of pseudoscientists and pseudoscientific applications related to crystals and to reveal their judgments and justifications regarding the effectiveness and scientific basis of these applications. The present study was qualitative in nature. The results of the study showed that the students were very gullible about the aim, effectiveness, and scientific basis of pseudoscientific practices and in particular the use of crystals. Furthermore, similar to pseudoscientists, the students generally used weak reasoning to evaluate the presented claims and research designs about crystals and crystal healing.Öğe Yaz bilim kampında uygulanan yönlendirilmiş araştırma ve bilimin doğası etkinliklerinin ilköğretim 6. ve 7. sınıftaki çocukların bilimin doğası hakkındaki düşüncelerine etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2009) Metin, Duygu; Kılıç, Gülşen BağcıBilimin doğası genellikle bilim, bilimsel bilgi ve bilimsel bilginin üretim sürecinin özünde olan değerler ve varsayımlar olarak ifade edilmektedir (Lederman, 1992). ?Bilimin doğası nedir?? sorusu, ?Bilim nedir?? sorusu ile birlikte ele alınması gereken ve cevaplanması gereken bir sorudur. Bilim genellikle bilgiler bütünü, yöntemler veya bilme yolu olarak ifade edilmektedir. Bilimin doğası ise bilimin epistemolojisini yansıtan bilgiyi oluşturma yolunu ve bilimin üretilmesinde yer alan inanışları ve değerleri temsil eder (Lederman, 2007).Bu araştırmanın amacı bilimin doğada yönlendirilmiş araştırma ve bilimin doğası etkinliklerinden oluşan bir yöntemle tanıtılmasını amaçlayan bir yaz bilim kampı programının çocukların bilimin doğası hakkındaki düşüncelerini nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu amaçla çocukların bilimin sürecini, doğasını, diğer alanlarla ilişkisini doğada ve zevkli etkinlikler yoluyla tanımalarını sağlayacak bir Yaz bilim kampı programı araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Yaz bilim kampına Bolu şehir merkezindeki 10 farklı ilköğretim okulundan 24 6. ve 7. sınıf öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Programın ana yöntemi, bilimin sürecini öğrenmelerine yönelik yönlendirilmiş araştırma (guided-inquiry) uygulaması ve bilimin doğasını tanıtmaya yönelik ve sonuçta açık mesajlarla biten bilimin doğası etkinliklerinin (explicit approach) bir bileşimidir. Araştırmada çocukların bilim, bilimsel bilginin değişebilirliği, bilimsel bilginin üretilmesinde gözlem ve çıkarım arasındaki fark, bilimsel bilginin subjektif yapısı, bilimsel bilginin üretilmesinde hayal gücü ve yaratıcılığın rolü ve bilimsel modeller hakkındaki düşünceleri araştırılmıştır.Araştırmada nitel bir yöntem kullanılmıştır. Bu araştırmada kullanılan nitel veriler anket ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Çocukların bilimin doğası hakkındaki düşüncelerini ve kamp süresince aldıkları eğitimin düşüncelerine etkisini belirlemek için Lederman ve Khishfe (2002) tarafından geliştirilen Çocukların Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri Anketi (Views of the Nature of Science Version D, VNOS-D) ön ve son-test olarak kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilen nitel verilerin fazlalığı nedeniyle, verilerin analiz sürecinde nitel araştırma programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde yorumlayıcı (interpretive) yöntem (LeCompte ve Preissle, 1993) uygulanmıştır. Veriler sürekli sınıflanarak yorumlanmıştır.Araştırma bulguları, bilimin doğada yönlendirilmiş araştırma ve bilimin doğası etkinliklerinden oluşan bir yöntemle tanıtılmasını amaçlayan Yaz Bilim Kampı'nın, doğrudan-yansıtıcı yaklaşımın kullanıldığı bilimin doğası etkinlikleri ve yönlendirilmiş araştırma modelinden oluşan yönteminin İlköğretim 6. ve 7. sınıfta okuyan çocuklara bilimin doğasını tanıtmakta etkili olduğunu göstermiştir. Çocuklardaki en büyük değişim bilimin deneysel ve veriye dayalı olma özelliğinde gözlenmiştir. Kampın başında bilimi araştırma, inceleme, gözlem yapmak olarak yüzeysel tanımlayan çocuklar kampın sonunda araştırma ve gözlemlerin nasıl yapıldığını ve toplanan verileri yorumlayarak bilgi oluşturulduğunu açıklayan daha derin ifadelerle bilimi anlatmışlardır. Kamp programının en az etkili olduğu nokta çocukların gözlemle çıkarım arasındaki farkı anlamaları olmuştur. Kampın başında çocukların, literatürde `görmek bilmektir' şeklinde ifade edilen bilimsel bilgilerin sadece gözlem yoluyla oluştuğunu, görmedikleri şeyleri bilemeyeceklerini belirten anlayışa sahip oldukları görülmüştür. Kampın sonunda ise `çıkarım yapıyorlar' diye belirtmeseler bile bilim insanlarının verileri bulduktan sonra düşünsel süreçler yaşayarak ve elde olan başka verilerle karşılaştırarak sonuca vardıklarını belirten ifadeler artmıştır.Kamp programının çocuklara bilimsel bilginin değişebilirliğini anlamalarında etkili olduğu görülmüştür. Bilimsel bilgide teknolojik gelişmelere ve icatlara bağlı değişmelerin farkında olan çocuklar, kamp sonunda verilerin değişmesine ve verilerin artmasına bağlı değişimlerin de olabileceğinin farkına varmışlardır.Bilimde hayal gücü ve yaratıcılığın kullanıldığını kabul eden fakat nasıl etkilediğini fazla açıklayamayan çocuklar, bilim kampı sonunda hayal gücü ve yaratıcılığın araştırmanın her aşamasında kullanıldığını anlamaya başlamışlar, fakat bilim insanlarının verideki eksikleri hayal güçleri ve yaratıcılıklarıyla tamamladıkları gibi pek yanlış olmayan fakat pek de doğru olmayan bir fikir geliştirmişlerdir.Bilimsel modelleri kampın başında hemen hemen hiç tanımayan çocuklar, kampın sonunda bilimsel modellerin veriye dayalı olarak geliştirildiklerini ve veri değiştiğinde değişebileceğini anlayarak bilimsel modellerin bir bilimsel bilgi türü olduğunu fark etmişlerdir.Çocuklar bilimin subjektif yapısını kampın başında anlamakta güçlük çekerken, kampın sonunda bilim insanlarının aynı verilere bakarken dahi farklı fikirler öne sürebileceklerini belirtmişler ve bunun nedenini basitçe düşünce farklılığı olarak değil de, eğitimlerinin, yaşadıkları toplumların ve hayal gücü ve yaratıcılıklarının farklı olması olarak açıklamışlardır.Sonuç olarak, bilimi doğada araştırmalarla tanıtan ve doğrudan-yansıtıcı bilimin doğası etkinlikleriyle bilimin doğası özelliklerini daha da açık ve anlaşılır kılan kamp programının, bu araştırmada araştırılan bilimin doğasının altı özelliğini tanıtmakta etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilimin Doğası, Yaz Bilim Kampı, İlköğretim Öğrencileri