Yazar "Mesci, Muammer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kıyaslamaya ilişkin teorik bir çalışma(2007) Çatı, Kahraman; Kıngır, Said; Mesci, MuammerSon zamanlarda yaşanan gelişmelere paralel olarak yönetim alanında birçok yeni görüş ve kavramlar ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler, yoğun rekabet içerisinde bulunan işletmelerin yeni kavram, teknik ve uygulamaları öğrenme ve uygulama noktasında gayretlerini arttırmıştır. Kıyaslama da son zamanlarda gelişen yönetim tekniklerinden biridir. Bu çalışmada çağımızda işletmeler tarafından sıkça kullanılmaya başlanan post-modern yönetsel yaklaşımlardan kıyaslamanın tanımlanması, gelişimi, özellikleri, avantaj ve dezavantajlarının yanı sıra, kıyaslama türleri ve kıyaslama süreci ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Türkiye’de ve dünyada kıyaslamaya ilişkin örnekler verilerek, konu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürden yararlanılarak keşifsel bir çalışma yapılmıştır.Öğe Öğrenen organizasyonlar(2007) Kıngır, Said; Mesci, MuammerÖğrenen organizasyonlar oluşturulmadan önce öğrenmeyi öğrenmek için öncelikle tüm ilgililerin güdülenmesi gerekliliği göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Diğer bir ifade ile işletmelerin aynı sonucu minimum maliyetle gerçekleştirme ya da aynı maliyetle daha iyi sonuçlara ulaşma konusundaki zorunluluk yüksek performanslı örgütler oluşturarak, rekabet avantajı yakalama ve bu avantajı uzun süreli devam ettirebilme başarısı için günümüzde öğrenen organizasyon çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Öğrenen organizasyonların başarılarının devamı için sürekli öğrenmeyi teşvik ederek bunu yaşam tarzı haline getirmek ve ideal örgütsel iklim oluşturmak suretiyle tüm çalışmaları sistem bütünlüğü içinde uygulamakla yakından ilintilidir. Sistem genel olarak iyi işlediği zaman, fırsat ve tehditler doğru algılanmak suretiyle örgütün üstün ve zayıf yönlerinin tespit edilerek, sisteme ayak uyduramayanlar mümkünse adapte edilerek, değilse elimine edilerek iyileştirme ve geliştirmelere devam edilir. Öğrenen organizasyonlar fırsat ve tehditleri her zaman analiz edebilen bir yapıya sahip olarak, sürekli çalışanlarını öğrenmeyi öğrenmeye güdülemeye çabalamalıdır. Yukarıda belirtilen hususlar dikkate alınarak, bu çalışmada öğrenen organizasyon kavramı, önemi, öğrenen organizasyonların disiplinleri ve örgütsel öğrenme belli başlı öğrenme düzeyleri vurgulanmaya çalışılmıştır.Öğe OTEL İŞLETMELERİNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE GEÇİŞTE SORUN YAŞANABİLECEK ALANLARIN BELİRLENMESİ: ANTALYA BELEK BÖLGESİNDE BİR ARAŞTIRMA(2007) Akbaba, Atilla; Mesci, MuammerBu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi’ne geçişte sorunlarlakarşılaşılabilecek alanları belirlemek ve bu yolla, konaklama işletmelerinin Toplam KaliteYönetimi uygulamalarında daha başarılı sonuçlar elde edebilmeleri için rehber niteliğindeipuçları ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde, Antalya Belek bölgesinde faaliyet göstermekteolan ve Toplam Kalite Yönetimi uygulamasına geçiş aşamasında olan dört tane beş yıldızlı otelişletmesi belirlenmiş ve çalışmanın gerçekleştirildiği dönemde bu işletmelerde çalışmakta olantam zamanlı ve kadrolu işgörenleri (s=213) araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada kullanılansoru formunun birinci bölümünü oluşturan ve 25 ifade içeren bir işgören tutum ölçeği ile ToplamKalite Yönetimi’ne geçişte sorun yaşanabilecek alanlar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmasonucunda elde edilen veriler değerlendirildiğinde, işletmelerde ödüllendirme ve terfi sistemleri,birimler arası rekabetin özendirilmesi, işgörenler arasında uyumlu bir çalışma ortamı vedenetlemelerde eşit ve adil yaklaşım alanlarında olumsuzluklar olduğu ve Toplam KaliteYönetimi’ne geçişte bu alanlarda sorunlar yaşanabileceği anlaşılmaktadır. Çalışma kapsamındayararlanılan ölçeğin ve sonuçta elde edilen bulguların değerlendirilmesi ile otel işletmeleriToplam Kalite Yönetimi uygulamaları öncesinde işgörenlerin bakış açısıyla bir geneldeğerlendirme yapma ve sorunlarla karşılaşılabilecek alanları belirleme olanağıbulabileceklerdir. Bunun sonrasında gereksinim duyulan alanlarda yapılacak geliştirmeçalışmaları ile Toplam Kalite Yönetimi’nin başarılı bir biçimde uygulamaya geçirilmesi vebeklenen amaçlara ulaşılabilmesi sağlanabilecektir.Öğe Zamanın etkin kullanımını sağlayan faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma(2010) Karagöz, Yalçın; Kıngır, Said; Mesci, Muammer; Akbaş, ZaferZamanın etkin kullanımı 21. yüzyıl insanı için yaşamsal öneme sahiptir. Zamanın taşıdığı özellikler onun etkin kullanımının ölçülmesini daha da önemli hale getirmiştir. Bu önemi nedeniyle çalışmada zamanın etkin kullanımına yönelik faktörlerin belirlenmesinde Cronbach, T testi, anova testi gibi testlerden yararlanılmıştır. Çalışma yüz yüze anket yöntemiyle, Düzce Üniversitesi’nde görev yapan 436 akademik ve 325 idari personelden oluşan evrene uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, zamanın etkin kullanımına ilişkin yargılar ile yaş, cinsiyet, zamanın etkin kullanımı konusunda eğitim alma durumu, görev türü, hizmet süresi, gelir düzeyi bağlamında, katılım düzeylerinde bir takım farklılıklar saptanıştır. Ayrıca, personelin, zaman tuzaklarına önem vermesiyle zamanlarını etkili bir şekilde kullanabileceği sonucuna ulaşılmıştır.