Yazar "Kuzu, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı ve ders kitabında Lozan Antlaşmasının öğretiminin incelenmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2023) Kuzu, Elif; Kılıç, FahriBu çalışmada 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı ve ders kitabında Lozan Barış Antlaşmasının öğretimi incelenmiştir. Bu bağlamda öğretim programı; amaç ve kazanım etrafında detaylarıyla ele alınmıştır. Tüm bu incelemeler Lozan Barış Antlaşması kapsamında değerlendirilerek, Lozan'ın öğretim programındaki yeri analiz edilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden doküman analizi ve içerik analiziyle birlikte yürütülen çalışmada öğretim programı ve ders kitabı incelenmiştir. İncelemeler de içerik analizi Lozan çerçevesinde yürütülmüştür. Öğretim programı incelendiğinde Lozan Barış antlaşmasının en iyi şekilde sunulduğu ortaöğretim inkılâp dersi öğretim programı araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Ayrıca Atatürkçülük ilkeleri de bu bağlamda değerlendirilerek araştırmada kısmen de olsa yerini almıştır. Genel olarak 8. Sınıf İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi programı ve özel olaraktan bu program içerisinde yer alan Lozan Barış Antlaşması çalışmanın inceleme konusunu oluşturmaktadır. Dolayısıyla Lozan Barış Antlaşması'nı etkileyen her durum ve her olay da çalışma içerisinde işlenmiştir. Ayrıca öğretim programı içerisinde Lozan barış antlaşmasının konumu, işlenişi ve anlatılışı detaylı bir şekilde incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Türkiye tarihinde çok önemli bir yere sahip olan Lozan Barış Antlaşması Cumhuriyet tarihinde kazanılan siyasi zaferlerden birisi olarak da öne çıkmaktadır. Lozan Anlaşmasının ekonomik ve siyasi bağımsızlık kazandırması öğretim programında en sık vurgulanan temalardan birisi olarak öne çıkmaktadır. Anahtar Kelimeler: İnkılap Tarihi, Atatürkçülük Dersi, Lozan Anlaşması.