Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kublay, Saliha" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Nörogelişimsel bozukluğu olan çocuklarda oral motor terapi sonuçları
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2007) Kublay, Saliha; Üçsular, Ferda Dokuztuğ; Baysoy, Gökhan
    Bu çalışmanın amacı, nörogelişimsel geriliği ve oral motor fonksiyon bozukluğu görülen çocuklarda oral motor terapi ve aile eğitiminin oral motor fonksiyonlar ve boy, kilo, cilt altı yağ dokusu ölçümleri üzerine etkilerini ve sonuçlarını belirlemektir. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İzzet Baysal Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Ve Hastalıkları Anabilim Dalı Polikliniğinde takip edilen 11 erkek 9 kız toplam 20 hasta alınmıştır. Bireyler randomize edilerek aktif aile eğitim grubu ve pasif aile eğitim grubu olmak üzere 10'ar kişilik iki gruba ayrılmıştır. Oral motor terapi her iki gruba 8 hafta boyunca uygulanmıştır. Hastaların beslenmesi videoya kayıt edilmiştir. Gisel ve Patrick değerlendirme skalası kullanılarak oral motor fonksiyonlar çalışmanın başlangıcı ve sonunda değerlendirilmiştir. Hastaların boy, kilo ve deri altı yağ dokusu kalınlıkları çalışmanın başında, 4. ve 8. haftada ölçülmüştür. Araştırmamızın başlangıcında fizyoterapist tarafından tek seans oral motor terapi eğitimi alarak evde bu programı çocuklarına uygulayan ailelerin aktif ve yoğun eğitim programına katılan aileler kadar ev programını başarıyla uygulayabildikleri gözlemlendi. Çalışma sonunda her iki gruptaki olguların oral motor puanlarında, boy, kilo ve deri altı yağ dokusu ölçümlerinde anlamlı değişiklikler olduğu ve gruplar arasında istatistiksel olarak fark olmadığı görülmüştür. Araştırmamız sonucunda nörogelişimsel geriliği ve oral motor fonksiyon bozukluğu bulunan çocukların sağlıklı ve kaliteli yaşam sürekliliğinin sağlanması için fizyoterapistlerin rutin fizyoterapi programlarında oral-motor terapiye yer vermeleri ve oral-motor terapi programında da aile eğitiminin sağlanması gerektiği görülmüştür.Anahtar kelimeler: Oral motor terapi, oral motor disfonksiyon, nörogelişimsel gerilik, çocuk

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim