Yazar "Kenan, Seyfi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İngiltere Vatandaşlık Eğitimi Programı: Toplumsal Temelleri, Boyutları ve Temel Bileşenleri(2017) Önal, Gökhan; Öztürk, Cemil; Kenan, Seyfiİngiltere'de vatandaşlık dersi her ne kadar 2002 yılından itibaren Ulusal Programda zorunlu dersler arasında yer alsa da 2010 yılında yapılan değişiklikle okullar bu dersi kendi istedikleri şekilde uygulayabilmektedir. Bu durum, vatandaşlık dersini farklı öğretim programı ve uygulamaların görüldüğü her bir okula özgü olan bir derse dönüştürmüştür. Bu çalışmanın amacı, Londra'da ziyaret edilen üç ilköğretim okulundaki farklı vatandaşlık öğretim programlarının toplumsal temellerini, ortak boyutlarını ve temel bileşenlerini değerlendirmektir. Bu çalışma, nitel bir araştırma olup araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında; Crick Raporu (1998), 2002 programı, Ajegbo Raporu (2007), 2008 programı, 2014 programı ve üç okulun öğretim programı belgeleri incelenmiştir. Araştırma bulgularına bakıldığı zaman, okullarda her ne kadar bir birinden farklılaşan programlar uygulansa da vatandaşlık öğretim programlarının ortak dört boyutunun olduğu anlaşılmaktadır. Bunlar; haklar ve sorumluluklar, toplumsal katılım, hükümet ve demokrasi, kimlikler ve farklılıklar. Bunların yanında; kavramlar, değerler ve eğilimler, beceri ve yetenekler olmak üzere programların üç temel bileşeni vardır. Bu boyutlar ve temel bileşenler, 2010 ve sonrasında yapılan değişikliklere rağmen, okulların Crick Raporu (1998) ve Ajegbo Raporu (2007)'nun vatandaşlık eğitimi ile ilgili önerilerini takip ettiklerini göstermesi bakımından önemlidir. Ayrıca, vatandaşlık eğitiminin ilk kez zorunlu olmasında ve sonrasında programda yapılan değişikliklerde, dönemin toplumsal gelişmelerinin belirgin bir şekilde programın boyutlarını etkilediği görülmüştürÖğe Öğretmenlerin gözüyle İngiltere’de vatandaşlık eğitimi(2018) Önal, Gökhan; Öztürk, Cemil; Kenan, SeyfiBu çalışmanın amacı, vatandaşlık dersinin okullardaki önemi, vatandaşlık eğitiminin kavramsallaştırılması, vatandaşlık dersinde karşılaşılan güçlükler ve bu güçlükleri ortadan kaldırmak için kullanılan yöntemler konusunda İngiltere’deki mevcut durumu belirlemektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerine uygun bir şekilde tasarlanmış ve uygulanmıştır. Bu kapsamda vatandaşlık derslerinde gözlemler ve katılımcı öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın bulgularına bakıldığı zaman, 2010 yılından bu yana Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (Science, Technology, Engineering, and Mathematics, kısaca STEM) derslerine verilen önemin arttığı ve buna karşılık vatandaşlık dersine verilen önemin belirgin bir şekilde düştüğü görülmüştür. Dahası, vatandaşlık eğitiminin daha önceki siyaset bilimi ile ilişkilendirilen kavramsallaştırılması zayıflayarak, ahlakilik ve millilik vurgusunun yapıldığı, bilgi verilmenin amaçlandığı karakter eğitimi ve yurt bilgisi olarak adlandırılabilecek bir derse dönüşmeye başladığı belirlenmiştir. Ancak, her ne kadar siyasetçiler için öncelikler değişse de öğretmenler için durum farklıdır. Öğretmenlerin vatandaşlık eğitimi konusunda kendilerinden beklenenden daha fazlasını yaptıkları anlaşılmıştır. Bu araştırmanın bulguları ışığında; İngiltere’de vatandaşlık eğitimi konusunda farklı okullarda durum çalışmalarının ve karşılaştırmalı araştırmaların yapılması önerilebilir.