Yazar "Kaya, Selma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde proje ve performans görevlerine ilişkin görüşleri(Dergipark Akad, 2013) Kaya, Selma; Karaçam, Sedat; Es, Hüseyin; Tuncel, MeriçThe aim of this study is to investigate the 4th and 5th grade primary teachers' opinions related to monitoring, evaluation process and the problems about project and performance tasks at Science and Technology Course. Therefore the sample group was constituted by 21 4th and 5th grade primary teachers. In this research, after the teachers' assessments of students' project and performance tasks, a questionnaire included with 6 open-ended question was administered to determine the teachers' monitoring and evaluation process of project and performance tasks. Answers of teachers to the questionnaire were analyzed descriptively by used NVIVO 2 program. The data has been encoded separately by three different researchers then examined the consistency of themes and the themes determined by three researchers was found to be consistent the rate of 85.5%. The different themes were discussed again and reconciliation was provided. According to the results of the research, it has been observed that 81% of teachers have given project and performance tasks on the contrary 19% of teachers haven't given project and performance tasks. Also, it has been observed that 57% of teachers have given project and performance tasks to students as individually and 43% of teachers have given project and performance tasks to students as a group work and 62% of the teachers have been monitoring the process of completion of project and performance tasks but 38% of the teachers haven't been monitoring the process of completion of project and performance tasks because of the reasons such as the crowded classrooms and lack of time. 86% of teachers have used the rubric because of the reasons such as rubric is to be objective and to avoid loss of time and the lack of the sources and materials is the main problem of teachers in this process.Öğe Hayat bilgisi öğretim programındaki duyuşsal yoğunluklu kazanımların değerlendirilmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2009) Kaya, Selma; Güler, AliBu araştırma, İlköğretim I. Kademe Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nda ifade edilen duyuşsal yoğunluklu kazanımlara ulaşılma düzeyinin belirlenerek ilköğretim programlarının geliştirilme sürecine ve duyuşsal alan kazanımlarıyla ilgili literatüre katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır.Hayat Bilgisi Öğretim Programı'ndaki kazanımlara dayalı olarak araştırmada kullanılmak üzere ?Farklı Özelliklere Saygılı Olma?, ?Arkadaş Seçiminde Değerler?, ?İletişim Becerileri?, ?Duygular?, ?Oyunla Sosyal Uyum?, ?Okula Bakış?, ?Kaynakların Verimli Kullanımı?, ?Ekip Çalışması?, ?Yeniliğe Açıklık?, ?Beden İmgesi?, ?Çevresini Temiz Tutma ve Korumada Sorumluluk Bilinci? isimli ölçekler geliştirilmiştir.Araştırmanın evrenini, Bolu merkez ilçesinde bulunan tüm ilköğretim okullarındaki 3. sınıf, örneklemini ise evreni temsil edebilme özelliği göz önünde bulundurularak çeşitliği sağlamak için çevre şartları farklı olan ilköğretim okulundaki 309 3. sınıf ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. 3. sınıf ilköğretim öğrencileri ile iki eğitim-öğretim yılı çalışılmıştır. Araştırmada geliştirilen ölçekler aynı öğrencilere 2. ve 3. sınıf öğrenimlerinin sonunda iki kez uygulanmış ve toplanan veriler SPSS 12.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeylerinin belirlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma ve ikili karşılaştırmalarda bağımlı ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda;1.Genel olarak öğrencilerin 2. sınıf öğrenimine göre 3. sınıf öğrenimi lehine duyuşsal kazanımlara ulaşma düzeylerinin yükselmiş olduğu, dolayısıyla Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın duyuşsal yoğunluklu kazanımların gerçekleşmesinde etkili olduğu,2.Duygu kontrolü, eleştiriye açık olma, konuşma becerileri, beden imgesi ve çevresini temiz tutma duyarlılığı kazanımlarına ulaşılma düzeyinde 2. ve 3. sınıf öğreniminde anlamlı fark olmadığı,3.Genel olarak ana sınıfı öğrenimi alan ve almayan öğrencilerin 3. sınıf öğrenimleri lehine anlamlı fark olduğu, dolayısıyla hem ana sınıfı öğrenimi alan hem de almayan öğrencilerin duyuşsal kazanımları edinmelerinde Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın etkili olduğu,4.Genel olarak duyuşsal kazanımlara ulaşma düzeylerinde ana sınıfı öğrenimi alan öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu,5.Ana sınıfı öğrenimi alan ve almayan öğrencilerin 2. ve 3. sınıf öğrenimlerinde duygu kontrolü, konuşma becerileri, eleştiriye açık olma, beden imgesi, çevresini temiz tutma duyarlılığı kazanımlarına ulaşma düzeylerinde 2. ve 3. sınıf öğreniminde anlamlı fark olmadığı,6.Genel olarak kız ve erkek öğrencilerin 3. sınıf öğrenimleri lehine anlamlı fark olduğu dolayısıyla hem kız hem de erkek öğrencilerin duyuşsal kazanımları edinmelerinde Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın etkili olduğu,7.Genel olarak duyuşsal kazanımlara ulaşma düzeyinde kız öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu,8.Kız ve erkek öğrencilerin 2. ve 3. sınıf öğrenimlerinde duygu kontrolü, konuşma becerileri, eleştiriye açık olma, beden imgesi ve çevresini temiz tutma duyarlılığı kazanımlarına ulaşma düzeylerinde anlamlı fark olmadığı, sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Hayat Bilgisi Öğretim Programı, Duyuşsal Yoğunluklu Kazanım.Öğe Öğretmen adaylarının eğitim sürecine ilişkin felsefi tercihleri(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2001) Kaya, Selma; Güler, AliÖZET ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM SÜRECİNE İLİŞKİN FELSEFİ TERCİHLERİ Selma KAYA Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Bölümü Tez Danışmanı Prof Dr. Ali GÜLER Nisan 200 1, Sayfa 148+XV Bu araştırmada amaç, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde okuyan Öğretmen adaylarının eğitim sürecine ilişkin felsefi tercihlerinin hangi eğitim felsefesine dayandığını saptamak, elde edilen verileri analiz edip değerlendirmek ve öğrencilerin tercihleri doğrultusunda önerilerde bulunmaktır. Araştırma Abant îzzet Baysal Üniversitesinde öğretmen yetiştiren 5 bölümdeki 265 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, felsefi tercihleri belirlemeye yönelik 90 seçenekten oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen bilgiler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiş, ulaşılan sonuçlar aşağıda özetlenmiştir: 1. Bölüm ve sınıf farkı gözetilmeden genel olarak öğrencilerin benimsedikleri felsefelerin değişik düzeylerde dağılım gösterdiği görülmüştür. Şöyleki ; öğrenciler % 32 ile deneyselcilik, % 25 ile varoluşçuluk, %16 ile Realizm, %15 ile Daimicilik, %10 ile İdealizm Akımları yönünde tercihlerini kullanmışlardır. Bu bulgulara göre; öğretmen adaylarının gelecekte eğitim durumlarını öncelikle Deneyselcilik daha sonra Varoluşçuluk felsefelerini temele alarak düzenleyecekleri kanısına varılmıştır. 2. Bölümlerin I. ve IV. sınıfları ayrı ayrı değerlendirildiğinde felsefi akımların sıralamasında yada tercih edilme düzeyi bakımından da farklılık olmadığı görülmüştür. Örneğin; her iki sınıftada 1. sırada %30'larda Deneyselcilik 5. sırada %10'larda İdealizm Akımı tercih edilmiştir. 3. İlgili 5 değişik akımlar için eğitim süreci öğeleri tek tek irdelenerek bölümler arasında İdealizm akımını temsil eden öğelerin hiçbirinde farklılık bulunmamış, diğer 4 akımım çeşitli ebelerinde bölümler arası aı. -ılı farklılık tespit edilmiştir. 4. Resim, Beden Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği, Müzik ve Özel Eğitim Bölümlerinin tüm 1. sınıflan ve tüm 4. sınıflarının tercihleri arasında eğitim süreci öğelerine bakılmadan genel olarak ortalamaları karşılaştırıldığında; I. ve IV. Sınıfların felsefık tercihlerinde farklılık olmadığı fakat I. ve IV. sınıflar bölümlerin kendi içinde karşılaştırıldığında beş felsefi akımı temsil eden eğitim süreci öğelerine yönelik tercihlerde anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır. Bu bulgular: ^.İ.B.Ü. Resim. 3eden Eğitimi, Sınıf Öğretn -iriliği, Müzik ve Özel Eğitim Bölümünde okuman, ilköğretim ve ortaöğretimi tamamlayıp Yükseköğretime gelen I. sınıflarla, yükseköğretimini bitirmek üzere olan IV. sınıfların benimsedikleri felsefi akımlarda farklılığın olmaması, Türk Eğitim Sisteminin İlköğretim, Ortaöğretim ve Yükseköğretim kurumlarında benimsenen felsefelerde birliktelik olduğu sonucuna ulaştırabilir. Anahtar Kelimeler: Felsefi Tercih, Eğitim süreci