Yazar "Kaya, Mehmet Tamer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin erişiye kalıcılığa ve derse karşı tutuma etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2013) Kaya, Mehmet Tamer; Akbıyık, Yaşarİlköğretim 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi ?Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar? ünitesinde işbirlikli öğrenme yönteminin (öğrenci takımları başarı bölümleri tekniği) erişiye, kalıcılığa, derse karşı tutuma etkisini belirlemek bu araştırmanın amacıdır. Çalışma, 2012?2013 eğitim-öğretim yılında, Afyonkarahisar ilinde bulunan MEB?e bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 54 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öntest?sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. 8. sınıfların biri deney grubu, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 29, kontrol grubunda 25 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda dersler işbirlikli öğrenme yöntemi ile kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi Akademik Başarı Testi ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; her iki grupta akademik başarı açısından uygulama süresince kendi içinde gelişme gösterirken, grupların sontest puanları karşılaştırıldığında işbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin ders başarısını artırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştür. İşbirlikli öğrenme yöntemiyle ders işleyen öğrencilerin öğrendikleri bilgilerin kalıcılığı, geleneksel yöntemle ders işleyen öğrencilere göre daha etkili olmuştur. Ayrıca işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu öntest-sontest tutum puanlarına bakıldığında öğrencilerin derse karşı olan tutumları olumlu yönde artmıştır. Geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öntest-sontest tutum puanlarına bakıldığında, öğrencilerin derse karşı tutumlarında herhangi bir değişiklik meydana gelmediği görülmüştür. İki grubun sontest tutum puanları karşılaştırıldığında ise anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı görülmektedir. Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, Geleneksel Öğretim Yöntemi, Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Tekniği, Erişi, Tutum.