Yazar "Kaya, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bolu Kız Öğretmen Okulu (1952-1975)(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2022) Kaya, Derya; Kılıç, FahriEğitim, tarih boyunca toplumların şekillendirilmesinde önemli bir araç olmuştur. Ülkelerin eğitim sistemlerinin yenileştirme ve geliştirme çalışmaları arasında öğretmen yetiştirme önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada genel olarak ilköğretime öğretmen yetiştirmenin ana hatları çizilirken, özel anlamda ise öğretmen yetiştiren kurumlardan olan Bolu Kızılçullu Köy Enstitüsü, Bolu Kız Köy Enstitüsü, Bolu Kız Öğretmen Okulu, Bolu Kız Lise ve İlköğretmen Okulu incelenmiştir. Bolu Kızılçullu Köy Enstitüsü 1952 yılında eğitim faaliyetine başlamıştır. 1953 yılında Köy Enstitüleri ve İlköğretmen Okulları programları birleştirilmiş; "Bolu Kızılçullu Köy Enstitüsü''nün adı önce "Bolu Kız Köy Enstitüsü'' olarak değiştirilmiş, 1954 yılında Köy Enstitüleri ilköğretmen okullarına dönüştürülmüştür. Okulun adı "Bolu Kız Öğretmen Okulu" olmuştur. Okul 1980 yılında, 12 Eylül döneminde kapatılmış; 1981 yılında okulun binaları, Bolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine devredilmiştir. Bu okulun öğrencileri uygulamalı eğitim görmüş, en az bir enstrüman çalarak dikiş-nakış yapmışlar; üstelik tarım yaparak üretime katkıda bulunmuşlardır. Köy ve şehir stajı yaparak her yere uyum sağlayabilmişlerdir. Bolu Kız Öğretmen Okulu; teşkilat yapısı, idareci ve eğitici kadrosu ile birbirinden önemli faaliyetleri devam ettiği süre boyunca ülkeye çok sayıda değerli kadın öğretmen yetiştirmiştir. Bu okul, öğretmen yetiştirme modellerimiz arasında her zaman örnek gösterilebilecek, her yönüyle mükemmel bir kurum olmuştur.Öğe İz Bırakan Bir Eğitim Kurumu: Bolu Kız Öğretmen Okulu (1952-1975)(2022) Kaya, Derya; Kiliç, FahriÜlkelerin eğitim sistemlerini yenileştirme ve geliştirme çalışmaları arasında öğretmen yetiştirme önemli bir yer tutmaktadır. Çalışmamızda genel olarak öğretmen yetiştiren kurumlardan olan Bolu Kızılçullu Kız Köy Enstitüsü, Bolu Kız Köy Enstitüsü ve devamındaki Bolu Kız İlköğretmen Okulu incelenmiştir. Okulun tarihçesine bakıldığında geçmişinin İzmir Kızılçullu ’ya dayandığı görülmektedir. Kızılçullu Kız Köy Enstitüsünün öğretmen ve öğrencileriyle, Bolu’daki Orman Okulu binalarına nakledilmesi üzerine Bolu Kızılçullu Kız Köy Enstitüsü 1952 yılında eğitim öğretim faaliyetine başlamıştır. 1954 yılında Köy Enstitüleri ilköğretmen okullarına dönüştürülmüştür. Okulun adı “Bolu Kız Öğretmen Okulu” olmuştur. Okul 1980 yılında, 12 Eylül döneminde kapatılmış; 1981 yılında okulun binaları, Bolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine devredilmiştir. Çalışmamızın amacı: Bolu Kız Öğretmen Okulunun işleyişini gün ışığına çıkarmak ve eğitime verdiği hizmetleri ortaya koymaktır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemine dayanan doküman incelemesi ve arşiv incelemesine yönelik bir çalışmanın ürünüdür. Araştırmada okulun kuruluşu, öğretmen, öğrenci seçimi, eğitim öğretimi ile ilgili bilgiler; okullardan kalan belgeler, döneme ışık tutan gazeteler, bilimsel eserler incelenmiştir. Bu okulun öğrencileri uygulamalı eğitim görmüş, en az bir enstrüman çalarak dikiş-nakış yapmışlar; üstelik tarım yaparak üretime katkıda bulunmuşlardır. Köy ve şehir stajı yaparak her yere uyum sağlayabilmişlerdir. Bolu Kız Öğretmen Okulu; teşkilat yapısı, idareci ve eğitici kadrosu ile birbirinden önemli faaliyetleri devam ettiği süre boyunca ülkeye çok sayıda değerli kadın öğretmen yetiştirmiştir. Bu okul, öğretmen yetiştirme konusunda her yönüyle her zaman örnek teşkil etmiş mükemmel bir kurum olmuştur.Öğe Yetişkin zihin engelli bireylerin sosyal becerilerinin gelişiminde yaratıcı drama yönteminin etkililiğinin incelenmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011) Kaya, Derya; Eratay, EmineBu araştırmanın amacı, yetişkin zihin engelli bireylerin sosyal becerilerinin gelişimine yaratıcı drama yönteminin etkisini belirlemek ve elde edilen bulgular doğrultusunda zihin engelli bireyler ile çalışan eğitimcilere öneriler geliştirmektir.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli ile nitel veri birleşiminden oluşan karma araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni yaratıcı drama yöntemi, bağımlı değişeni ise hedeflenen sosyal becerilerdir.Bolu ilinde bünyesinde yetişkin zihin engelli bireylerin bulunduğu bir okul ve bir de özel özel eğitim kurumu Rasgele Örnekleme Yöntemi ile belirlenmiştir. Deney grubunu (6 kız,7 erkek) özel özel eğitim kurumunun, kontrol grubunu ise okulun 13'er yetişkin zihin engelli öğrencileri oluşturmaktadır.Deney grubu katılımcılarının bireysel ve grup seansları eğitimcileri tarafından Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği'ni (SBDÖ) çalışma öncesi öntest verileri elde etmek amacı ile doldurmaları istenmiştir. Öntest verileri elde edildikten sonra deney grubunda yer alan katılımcılara yaratıcı drama yöntemi ile sosyal beceri öğretimi uygulamasına başlanmıştır. Hedeflenen sosyal becerilerin öğretimi yaratıcı drama yöntemi ile 17 hafta sürmüştür. Her drama oturumu planı 1 saatlik süreyi kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Öğretim oturumları sonrası katılımcıların eğitimcilerinden Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği'ni (SBDÖ) tekrar doldurmaları istenerek son test verileri elde edilmiştir.Deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest verileri Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın anlamlılık düzeyi .05 alınmıştır.Araştırma sonucunda, yaratıcı drama yöntemi doğrultusunda hazırlanan sosyal beceri öğretim programının yetişkin zihin engelli bireylerin sosyal becerilerinin gelişmesinde etkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sosyal Beceri, Zihin Engelli Birey, Yaratıcı Drama.