Yazar "Karaca, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okulu öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programlarına ilişkin görüşleri (Mudurnu örneği)(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2010) Karaca, Ali; Özen, RaşitBu araştırmanın amacı, Bolu ilinin Mudurnu ilçesinde görev yapmakta olan öğretmenlerin hizmet içi eğitim programları ile ilgili görüşlerini almaktır.Araştırma 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Bolu ili Mudurnu ilçesinde bulunan tüm ilköğretim okullarını kapsamaktadır. Bu kapsamda ilçedeki ilköğretim okullarında toplam 105 öğretmenin görev yaptığı tespit edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin hizmet içi eğitim programları hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla Uçar (2005) tarafından geliştirilen ?İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin MEB Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri Anketi? kullanılmıştır. Anket yalnızca öğretmenlere uygulandığından anketten yönetici ibareleri çıkarılmıştır. Katılımcıların kişisel bilgilerini belirlemek üzere ?Kişisel Bilgi Formu? anketi kullanılmıştır.Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmış olup, elde edilen nicel veriler SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde araştırmanın amacına bağlı olarak; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve bağımsız gruplar tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) ve Scheffe testinden yararlanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir fark olup olmadığının tespitinde 0.05 anlamlılık düzeyi ölçüt alınmıştır.Araştırmanın sonucunda Bolu ili Mudurnu ilçesi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin hizmet içi eğitim programları hakkında görüşleri genel olarak şöyledir.Hizmet içi eğitim uygulamalarının gerekliliği boyutuna verilen cevaplar yönünden en düşük katılımın gerçekleştiği 1. maddede katılımcıların ?Bir kurum, personelinin sürekli gelişimini hizmet içi eğitim ile sağlar? ifadesine =3.48 ortalama ile ?oldukça? katıldıkları görülmüştür.Hizmet içi eğitim uygulamalarının gerekliliği boyutuna verilen cevaplar yönünden en yüksek katılımın gerçekleştiği 4. maddeye öğretmenlerin ?Bilimsel, teknolojik alandaki gelişmeler öğretmenlerin hizmet içi eğitim almalarını zorunlu kılar? ifadesine =4.08 ortalama ile ?oldukça? katıldıkları görülmüştür.Hizmet içi eğitim uygulamalarına katılma istekliliği boyutuna verilen cevaplar yönünden en düşük katılımın gerçekleştiği 9. maddede öğretmenlerin ?Hizmet içi eğitim faaliyetlerine isteyerek katılırım? ifadesine =3.44 ortalama ile ?oldukça? katıldıkları görülmüştür.Hizmet içi eğitim uygulamalarına katılma istekliliği boyutuna verilen cevaplar yönünden en yüksek katılımın gerçekleştiği ?Hizmet içi eğitim faaliyetlerine, beni alanımda geliştireceğine inandığım için katılırım? ifadesini oluşturan 10. maddeye ise öğretmenlerin =3.74 ortalama ile ?oldukça? katıldıkları görülmüştür.Hizmet içi eğitim uygulamalarının etkililiği boyutuna verilen cevaplar yönünden en düşük katılımın gerçekleştiği 12. maddede katılımcıların ?Hizmet içi eğitim faaliyetleri katılımcılar açısından uygun zamanlarda yapılmaktadır? ifadesine =2.56 ortalama ile ?çok az? katıldıkları görülmüştür.Hizmet içi eğitim uygulamalarının etkililiği boyutuna verilen cevaplar yönünden en yüksek katılımın gerçekleştiği 16. maddede katılımcıların ?Hizmet içi eğitim faaliyetleri programa uygun ortamlarda (bina, salon, derslik vb) yürütülmektedir? ifadesine =3.74 ortalama ile ?biraz? katıldıkları görülmüştür.Hizmet içi eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar boyutuna verilen cevaplar yönünden en düşük katılımın gerçekleştiği 24. maddede katılımcıların ?Hizmet içi eğitim faaliyetlerinde görevlendirilecek öğreticiler alanında uzman kişiler arasından seçilmemektedir? ifadesine =3.09 ortalama ile ?biraz? katıldıkları görülmüştür.Hizmet içi eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar boyutuna verilen cevaplar yönünden en yüksek katılımın gerçekleştiği 26. maddede katılımcıların ?Öğretmenlere yönelik sağlıklı ve düzenli bir hizmet içi eğitim politikası bulunmamaktadır? ifadesine =3.48 ortalama ile ?oldukça? katıldıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Hizmet İçi Eğitim, İlköğretim Öğretmenleri