Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karabulut, Havva" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim uygulama okulu eğitim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2012) Karabulut, Havva; Yıkmış, Ahmet
    Bu araştırmada; 2002 yılından beri Türkiye'de uygulanmakta olan Eğitim Uygulama Okulu Eğitim Programının değerlendirilmesi için; eğitim uygulama okullarında çalışan öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Araştırma da yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinin kullanıldığı niteliksel bir araştırmadır. Araştırma verilerinin analizinde frekans (f) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Bolu ve Düzce illerinde eğitim uygulama okullarında çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu ise; yine aynı illerde çalışan 15 öğretmenden oluşmuştur.Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular şöyle özetlenebilir:Eğitim Uygulama Okulu Eğitim Programı uygulandığı günden beri MEB tarafından öğretmen görüşlerinin alındığı bir değerlendirme çalışmasına rastlanmamıştır.Öğretmen görüşlerine göre öğretmenler eğitim programını tam olarak uygulayamamakta, uygulama sırasında sorunlar yaşamaktadırlar. Öğretmenler eğitim uygulama okulu eğitim programının işlevsel olmadığı görüşünde birleşmektedirler. Eğitim uygulama okulu eğitim programının işleniş, değerlendirme, öğretim yöntemlerinin uygun olmadığı yönünde görüşler bildirmişler, amaç ifadelerinin öğrenci özelliklerine uygun olmadığı ve davranışsal şekilde ifade edilmeyen amaçların olduğunu belirtmektedirler. Programın hazırlanmasında öğrenci özelliklerinin göz ardı edildiği ve programda yer alan ders sayısının çok olduğu eğitim uygulama okulu eğitim programının yeniden gözden geçirilerek gerekli program geliştirme çalışmasının yapılmasının uygun olacağı görüşüne varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Uygulama Okulu Eğitim Programı, Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği, Program Değerlendirme
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ŞEMAYA DAYALI PROBLEM ÇÖZME STRATEJİSİNİNZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİN PROBLEMÇÖZME PERFORMANSLARINA ETKİSİ
    (2015) Karabulut, Alpaslan; Yikmiş, Ahmet; Özak, Hakan; Karabulut, Havva
    Bu çalışmada, şemaya dayalı problem çözme stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin problem çözme performansı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya bir öğrenci katılmıştır. Araştırmada, matematik problemi tiplerinden değişim, sınıflama ve karşılaştırma problemleri kullanılmıştır. Araştırma, tek denekli deneysel desenlerden davranışlar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeline göre yapılmıştır. Araştırma bulguları, Şemaya dayalı problem çözme stratejisinin problem çözme performansını artırdığını, bu artışın öğretimin sona ermesinden üç hafta sonra da sürdüğünü göstermiştir. Öğretim sonrasında, öğrencinin üç problem tipinde de başlama düzeyi ile karşılaştırıldığında daha fazla sayıda problemi doğru olarak çözdüğü görülmüştür
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Şemaya dayalı problem çözme stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin problem çözme performanslarına etkisi
    (2015) Karabulut, Alpaslan; Yıkmış, Ahmet; Özak, Hakan; Karabulut, Havva
    Bu çalışmada, şemaya dayalı problem çözme stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin problem çözme performansı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya bir öğrenci katılmıştır. Araştırmada, matematik problemi tiplerinden değişim, sınıflama ve karşılaştırma problemleri kullanılmıştır. Araştırma, tek denekli deneysel desenlerden davranışlar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeline göre yapılmıştır. Araştırma bulguları, Şemaya dayalı problem çözme stratejisinin problem çözme performansını artırdığını, bu artışın öğretimin sona ermesinden üç hafta sonra da sürdüğünü göstermiştir. Öğretim sonrasında, öğrencinin üç problem tipinde de başlama düzeyi ile karşılaştırıldığında daha fazla sayıda problemi doğru olarak çözdüğü görülmüştür

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim