Yazar "Kahraman, Cemile" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ve giderilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri -Edirne ili Merkez, Uzunköprü ve Havsa ilçeleri örneği-(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2006) Kahraman, Cemile; Örüklü, AyselBu araştırmanın amacı; lköğretim Okullarında sınıf-içi istenmeyen öğrencidavranışlarının önlenmesi ve giderilmesine ilişkin ?Sınıf Öğretmeni? ve ?Öğrenci?görüşlerinin analizini yaparak yorumlamak ve gerekli durumlarda önerilerdebulunmaktır.Araştırmanın evrenini, 2005-2006 öğretim yılında Edirne ili Merkez, Havsave Uzunköprü ilçelerinde bulunan lköğretim Okulları oluşturmaktadır. Örneklem,Edirne iline bağlı Merkez, Havsa ve Uzunköprü ilçelerinde bulunan 15 ilköğretimokuludur.Verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından anket hazırlanmıştır.Anket, sınıf-içi istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesine ilişkin 32 madde,sınıf-içi istenmeyen öğrenci davranışlarının giderilmesine ilişkin 13 madde; toplam45 maddeden oluşmaktadır. Sınıf Öğretmenlerine verilen ankette, bağımsızdeğişkenlere (cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, öğrenci sayısı) ilişkin 4madde yer almaktadır. Anketin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır.Anketin geçerliği için uzman görüşleri alınmıştır. Güvenirliği ölçmek için ?CronbachAlpha? uygulanmış ve anketin güvenirlik katsayısı α =.84 bulunmuştur. Anket, 136sınıf öğretmeni ve 273 beşinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Uygulanan anketleelde edilen verilerin analizinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x )hesaplaması yapılmış, gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemekiçin Tek Yönlü Varyans Analizi ve t Testi'nden yararlanılmıştır.Sınıf-içi istenmeyen davranışların önlenmesine ilişkin olarak öğretmen veöğrenci görüşleri arasında 0,05 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmuştur.Sınıf-içi istenmeyen davranışların giderilmesine ilişkin olarak öğretmen veöğrenci görüşleri arasında 0,05 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmuştur.Sınıf-içi istenmeyen davranışların önlenmesi ve giderilmesine ilişkinöğretmen görüşleri arasında bağımsız değişkenler (cinsiyet, öğrenim durumu,mesleki kıdem ve sınıftaki öğrenci sayısı) açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır.Sınıf Yönetimi, stenmeyen Davranışlar, stenmeyenAnahtar Kelimeler:Davranışların Önlenmesi, stenmeyen Davranışların Giderilmesi.