Yazar "Gelen, Nuran Kandaz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise ve üniversite öğrencilerinin spor medyasını izleme ve bahis oyunu oynama alışkanlıkları(2014) Özsoy, Selami; Gelen, Nuran Kandaz; Kandaş, Nurgül Tezcan; Tabuk, Mustafa Ertan; Görün, LeventBu araştırmanın amacı, lise ve üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin spor medyasını izleme ve bahis oyunu oynama alışkanlıklarının belirlenmesidir. Bolu ve Sakarya’da genel lise, Anadolu lisesi ve meslek liselerinde öğrenim gören 554 öğrenci ile Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören 521 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Ankete katılan lise öğrencilerinin % 42’si hiç bahis oyunu oynamadığını bildirirken, % 38’i ara sıra, % 11’i ise düzenli olarak oynadığını bildirmiştir. Bu sonuç, 18 yaşından küçüklerin bahis oyunu oynamasının yasak olduğu Türkiye için üzerinde düşünülmesi gereken bir durumdur. Üniversite öğrencilerin % 80.4’ü spor medyasını takip etmektedir. Spor medyasını takip eden öğrenciler, en çok televizyondaki spor haberlerini ile spor programlarını takip etmektedir. Katılımcıların % 33’ü ara sıra, % 9.2’si de düzenli olarak bahis oyunu oynamaktadırlar. Bahis oyunlarını yoğun olarak erkek öğrenciler oynamaktadır. Aileleri dar gelirli üniversite ve lise öğrencileri, para kazanmak amacıyla bahis oyunu oynamaktadır.Öğe Spor yöneticiliği eğitim programının CIPP değerlendirme modeli ve spor yönetimi akreditasyon komisyonu standartlarına göre yeterliliği(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2015) Gelen, Nuran Kandaz; Çoknaz, DilşadBu çalışmada Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği bölümünde uygulanan spor yöneticiliği eğitim programının CIPP değerlendirme modeli ve Spor Yönetimi Akreditasyon Komisyonu'nu (SYAK) akreditasyon standartlarına göre yeterliliğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Programın yeterliliğini ortaya koyabilmek amacı ile bütüncül ve çok boyutlu bir değerlendirme anlayışına sahip olan CIPP modeli esas alınarak, değerlendirmeler Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün boyutu doğrultusunda yapılmıştır. Bu sürece Soyak'ın akreditasyon standartları da eşlik etmiştir. Bu araştırma, nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı bir karma yöntem araştırmasıdır. Çalışmada yakınsayan desen kullanılarak SAÜ Spor Yöneticiliği eğitim programını değerlendirmek üzere nitel ve nicel veriler birlikte toplanmıştır. Araştırma nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı bir çalışma olması nedeniyle örneklem seçiminde nicel ve nitel araştırmalarda kullanılan olasılıklı ve amaçlı örnekleme teknikleri bir arada kullanılmıştır. Bu araştırmada veri toplama yöntemi nitel ve nicel olmak üzere iki boyutta gerçekleşmiştir. Nitel boyutta, doküman analizi, görüşme, odak grup yöntemleri kullanılırken nicel boyutta ise anket yöntemi kullanılmıştır. Nitel yöntem ile elde edilen verilerin analizinde doküman analizi kısmı için betimsel analiz kullanılırken, görüşmelerden elde edilecek verilerin analizinde tümevarımsal analiz kullanılmıştır. Nitel verilerde 2 adet odak grup ve 10 adet bireysel görüşme yapılırken nicel veriler anket ile toplanmıştır. Her odak grupta 4 kız 4 erken olmak üzere sekizer öğrenci, anket uygulamasına ise 92 mezun ve 309 mevcut öğrenci katılmıştır. Araştırmada. nitel bulgular nicel bulgularla ilişkilendirilerek birlikte yorumlanmıştır. Araştırmanın alt problemleri doğrultusunda bulgular Bağlam Girdi, Süreç ve Ürün boyutunda programın yeterliliklerinin ve yetersizliklerinin olduğunu açıkça göstermektedir. Sonuç olarak SAÜ Spor Yöneticiliği Eğitim Programının SYAK standartlarına göre Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün boyutunda hem yeterliliklere hem de yetersizliklere sahip olduğu görülmüştür. Programın akreditasyon sürecinde yeterliliklerinin avantaj, yetersizliklerinin ise dezavantaj sağlayacağı söylenebilir. Anahtar kelimeler: Spor Yönetimi Eğitimi, Spor yönetimi Akreditasyon Komisyonu, Eğitim Programı, CIPP.