Yazar "Fidan, Hilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Attitudes towards astronomy among the pre-service teachers’ different cognitive styles: Alternative course sample(Scientific Methodical Center, 2017) Demir, Naciye Somuncu; Aksüt, Pelin; Yener, Dündar; Aydın, Fatih; Subaşı, Özge; Fidan, Hilal; Aygün, MehmetThe purpose of research is to examine the changes in attitudes towards astronomy following alternative astronomy education among pre-service teachers with different cognitive styles. Accordingly, it was thought to be appropriate to use pre-and post-test control group design among the experimental designs. The sample of the study included 4th year students at Abant İzzet Baysal University Department of Science Teaching during 2015-2016 spring term (N=64). In the treatment group, a process enriched with activitybased astronomy practices was followed, while the control group used a 12-week program designed as consistent with the program developed by Higher Education Council. The results seem to evidence that at undergraduate level there is an urgent need to intensify the efforts, education and practices that focus on increasing the levels of attitudes towards astronomy regard-less of cognitive styles and on transferring these attitudes to skill areas and these kinds of studies need to be encouraged and extended. © 2017, Scientific Methodical Center. All rights reserved.Öğe İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Işık Kirliliğine ve Uygun Aydınlatmaya Yönelik Görüşleri(2017) Fidan, Hilal; Subaşı, Özge; Aydın, Fatih; Yener, DündarBu araştırmanın amacı i) ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ışık kirliliğini ve uygun aydınlatmayı nasıl tanımladıklarına, bunların nedenlerine ve yapılması gerekenlere yönelik görüşlerini belirlemek, ii) okul türü açısından ilçedeki bir devlet okulunda öğrenim gören ile il merkezindeki bir özel okulda öğrenim gören öğrencilerin görüşlerini karşılaştırmak, iii) cinsiyet açısından öğrencilerin görüş farklılıklarını irdelemek ve iv) eğitim hedefleri açısından önerilerde bulunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Katılımcılar amaçlı örneklem yoluyla belirlenmişlerdir. Uygulama ise 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde katılımcıların kendi okullarında araştırmacılar tarafından gerçekleştirilmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde ışık kirliliğini tanımlamaya yönelik olarak katılımcıların daha çok gereksiz ışık kullanımına ve ışığın yanlış yerde kullanımına vurgu yaptıkları görülmektedir. Sonuç olarak, katılımcıların konu ile ilgili farkındalıklarının belirli bir seviye olduğu, görüşlerin sayısında kızlar lehine artışın ortaya çıktığı, özel okulda öğrenim görenlerinin teknolojik unsurlar açısından hususlara daha etkin yaklaştığı ve ışık kirliliği ve uygun aydınlatma hususlarını astronomi, sağlık ve ekonomi gibi unsurlarla çok fazla ilişkilendiremedikleri ortaya çıkmıştırÖğe Öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına yönelik zihinsel yapılarına ilişkin tanılayıcı bir çalışma(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019) Fidan, Hilal; Bahar, MehmetBu çalışmada öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığı anahtar kavramlarına yönelik zihinsel yapılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim- öğretim yılında, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlahiyat Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu'nda öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanma sürecinde çalışma grubuna kelime ilişkilendirme testi uygulanmıştır. Bu testte sırasıyla "Gıda, Gıda Güvenliği, Gıda İşleme, Beslenme, Helal Gıda, Katkı Maddeleri, Beslenme Hastalıkları, Besin Alerjisi, GDO ve Enerji" anahtar kavramları verilmiştir. Veri analizi sürecinde; öğrencilerin Kelime İlişkilendirme Testlerine verdikleri cevap kelimelerinden frekans tabloları oluşturulmuş ve bu tablolardaki verilerden yola çıkarak her öğrenci grubu için çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına ilişkin bilişsel yapılarını ortaya koyan zihin haritaları oluşturulmuştur. Araştırma sonuçları; i) kelime ilişkilendirme testinde öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına yönelik anahtar kavramlara farklı günlük hayatla da ilişkili farklı cevap kelimeleri ürettiklerini fakat bunların öğretmen adaylarının branşlarına göre farklılık gösterdiğini, ii) frekans tablosundan elde edilen verilerden çizilen zihin haritaları da öğretmen adaylarının çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığına yönelik olası kavram yanılgılarına sahip olduklarını ve zihinsel yapılarının yeterince dallanmadığını ortaya koymuştur. Sonuçların çoklu tarım okuryazarlığı bağlamında olası sonuçları öğretmen adaylarının branşları dâhilinde tartışılmıştır. Anahtar Kavramlar: Çok fonksiyonlu tarım okuryazarlığı, öğretmen adayı, zihinsel yapı, kelime ilişkilendirme testi (KİT)