Yazar "Erim, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effects of individual voice training on pre-service Turkish language teachers' speaking performance(Edam, 2018) Bozkurt, Başak Ümit; Erim, Ali; Demiray, Pınar ÇelikThis research investigates the effect of individual voice training on pre-service Turkish language teachers' speaking skills. The main claim in this research is that teachers' most significant teaching instrument is their voice and it needs to be trained. The research was based on the convergent parallel mixed method. The quantitative part was carried out according to the changing criterion model, which is a single subject design. In the qualitative part, the data were obtained from semi-structured interviews conducted before and after the intervention phase and the diaries kept throughout the process. Three pre-service Turkish language teachers, voluntarily participated in the study. First, the baseline level of the participants was determined, then the intervention phase was implemented accordingly (a five-week individual voice training). Each participant received one-hour individual voice training weekly, and three case evaluation sessions were conducted at intervals after each training session. At the end of five weeks, more than 90% improvement was recorded in all participants. Data analysis also revealed that their perceptions of self-efficacy increased and anxiety levels decreased in terms of public speaking. Finally, it is suggested that voice training need to be integrated into Turkish language teacher education program.Öğe ERKEN YAŞ GİTAR EĞİTİMİYLE İLGİLİ BASILI ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ1(2016) Kalaycıoğlu, Işıl; Erim, AliBu araştırmanın temel amacı; erken yaş gitar eğitimi ile ilgili basılı öğretim materyallerinin karşılaştırmalı analizlerinin yapılarak elde edilen bulgular doğrultusunda metot yazarlarına ve gitar eğitmenlerine katkı sağlamaktır. Araştırmada incelenecek metotlara literatür taraması sonucunda ulaşılmıştır. Ulaşılabilen metotlardan oluşturulan örneklemi, üçü yerli üçü yabancı olmak üzere altı gitar eğitimi kitabı oluşturmaktadır. Bu metotlar fiziksel özellikler, önbilgi ve açıklamalar, görsel öğeler ve içerik (alıştırma-parça, teorik ve teknik öğeler) yönünden incelenmiş; elde edilen sonuçlar sıklık ve yüzde tabloları şeklinde ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda, kategorisel olarak çözümlenen erken yaş gitar eğitimi metotlarının fiziksel özellikler, önbilgi ve açıklamalar, görsel öğeler ve içerik (alıştırma-parça, teorik ve teknik öğeler) açısından ölçünlü (standart) bir görünüm sergilememelerine karşın; genel bir çerçevede bakıldığında bu metotların fiziksel ve içeriksel yapılarının 6-9 yaş aralığındaki çocukların gelişim özelliklerine ve müzik eğitiminin temel ilkelerine uygun olduğu belirlenmiştir. Ancak inceleme ölçütleri bakımından tüm yönleriyle erken yaş gitar eğitimine uygun bir kitabın da bulunmadığı görülmüştür. Araştırmada, elde edilen bu sonuçlar dikkate alınarak erken yaş gitar eğitimine yönelik metotlarda bulunması gereken özelliklerle ilgili önerilere ayrıntılı bir biçimde yer verilmiştir.Öğe Gitar eğitiminde başlangıç yaşı ve kritik dönem olgusu(2016) Erim, AliMüziğin insan hayatındaki önemi ve müzik eğitiminin bireye sağladığı katkılar düşünüldüğünde; müzik eğitiminin temel bir unsuru olan çalgı eğitiminin önemi de ortaya çıkmaktadır. Gitar günümüzde çalgı eğitimi alanında yaygın bir şekilde kullanılmakta ve ilgi görmektedir. Bu çalışmada; gitar eğitiminde başlangıç yaşı, bu yaşın bireyin gelişimindeki kritik yaş dönemi içinde olmasının önemi ve olası varılabilecek hedefler tartışılmıştır. Sonuç olarak, 6 yaş öncesi kas gelişimine katkıda bulunacak çalışmalar yapılmış ve ailenin de desteği alınmış ise; daha da önemlisi çocuğun müziğe ve özellikle de gitara ilgisi ortaya çıkmış ise, gitar eğitimine 6 yaş civarında başlanabileceği yargısına varılmıştır. Diğer yandan, ilgi veya fiziksel gelişimin geç oluşması durumunda, başlama yaşının 10-12 yaşına kadar çıkabileceği fakat bu yaşın kritik dönem içinde olmasına dikkat edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Gitar yarışma jürilerinin performans değerlendirmeye yönelik görüşleri(2011) Erim, AliBu çalışmada, Türkiye’de yapılan gitar yarışmaları jürilerinin performans değerlendirmelerine yönelik görüşleri araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye’de yapılan gitar yarışmalarında jüri üyeliği yapmış altı kişiyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sonucunda; jürilerin eğitim düzeyleri, alanlarındaki birikimleri, ölçme değerlendirme alanına ilgileri ve bu alanla ilgili birikimleri, yarışmalarda yarışmacılardan bekledikleri teknik ve müzikal özelliklerin neler olduğu ve yarışmalarda değerlendirmelerin nasıl yapıldığı ile ilgili çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır.Öğe Müzik Öğretmeni Adaylarının Çalgı Çalışma Taktiklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi(2022) Çiftçi, H. Emre; Erim, AliAlanyazında çalgı çalışma sürecinde kullanılan çalışma taktiklerinin çalgı performansını etkilediğine ilişkin çalışmalar bulunmaktadır. Bu süreçte kişilere özgü farklılıkların olduğu da bilinmektedir. Bu kapsamda bu araştırmada, çalgı çalışma taktikleri ile bireysel özellikler arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Süreçte Ege Bölgesinde yer alan dört üniversitenin eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören 362 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Veriler, Özmenteş (2007) tarafında geliştirilen “Çalgı Çalışma Taktikleri Anketi” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların kullandığı “bilişsel çalışma taktikleri” ile “çalışma zamanı yönetimi taktikleri”nin günlük çalışma sürelerine ve başarı puan ortalamalarına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği; “üstbilişsel çalışma taktikleri”nin ise çalgı deneyim yılına, günlük çalışma sürelerine ve başarı puan ortalamalarına göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının kullandığı bilişsel, üstbilişsel ve çalışma zamanı yönetimi taktiklerinin cinsiyete, yaşa, eğitim gördükleri okula, sınıfa ve çalgı türüne göre değişiklik göstermediği görülmüştür.Öğe Onset age for guitar training and critical period(Anadolu Univ, 2016) Erim, AliConsidering the importance of music in human life and the contribution of music education to individuals, the significance of instrument training which is a main issue of music education occurs. Guitar is commonly used in instrument training and draws the attention of the people who are interested in learning music. In this study, onset age for guitar training, the importance of this age in the critical development age, and possible professional aims are discussed. As a result, if the required studies for motor-skills development before the age of six is done and the parents support the learner, and more importantly if the child's interest on music and especially the guitar occurs, guitar training is suggested to start at the age of 6. On the other hand, it is suggested that onset age for guitar training is until the age of 10 and 12 but this age should be in the critical period, if child's interest or physical development emerges lately.Öğe A Scale Adaptation Study on Musical Ability Beliefs(Cukurova Univ, 2023) Ucar, Murat Cenap; Erim, AliBeliefs, especially in the second half of the 20th century, have been the subject of research in many fields. One of these areas is education. When the literature on beliefs and education was examined, it was seen that the beliefs of academicians, teachers, pre-service teachers, and students were discussed in the context of different dimensions and characteristics. Some researchers emphasized that people's beliefs play a role in their behavior, others also stated that individuals' beliefs affect their attitudes, behaviors, and decisions. In this sense, approaches regarding the impact of beliefs on an individual's professional life have gained importance, and many studies have been conducted in this field. Music teaching is among the professions frequently discussed in these studies and research about beliefs. In addition, it seems that the beliefs of pre service teachers who have not yet stepped into the profession are among the issues that researchers are significantly interested in. This study includes all stages of the adaptation process of a measurement tool developed for research in the field of music education into Turkish. The scale subject to the study was developed by Biasutti (2010) to determine individuals' belief levels regarding the phenomenon of musical ability. As a result of the adaptation of the measurement tool Music Abilities Beliefs Questionnaire (MABQ), consisting of 4 factors and 51 items, 4 factors were reduced to 46 items and its name was translated into Turkish as Muzikal Yetenek Inanc olcegi.Öğe Türkiye'de klasik gitar eğitiminde kullanılan başlangıç metotlarından bazılarının öğretme-öğrenme süreçleri açısından karşılaştırılması(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2005) Erim, Ali; Yöndem, SadıkÖZETTÜRKİYE'DE KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE KULLANILAN BAŞLANGIÇMETOTLARINDAN BAZILARININ ÖĞRETME ÖĞRENME SÜREÇLERİAÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASIALİ ERİMYüksek Lisans TeziMüzik Eğitimi BölümüTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Sadık YÖNDEMHaziran 2005, X + 62 SayfaBu araştırma, Türkiyede klasik gitar eğitiminde kullanılan başlangıçmetotlarından bazılarının öğretme-öğrenme süreçleri kapsamında karşılaştırılarak,elde edilecek sonuçlar ışığında, gitar öğretiminde oluşturulacak başlangıç metotlarıiçin yeni yaklaşımlar ve denemelere katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.Araştırmada örneklem olarak, Türkiyede klasik gitar eğitiminde kullanılanbaşlangıç metotlarından ikisi yerli ikisi yabancı olmak üzere dört metot seçilmiştir.Bu metotlar karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. İncelemede ulaşılan sonuşlar frekansve yüzde tablolarıyla ifade edilmiştir.Araştırma sonucunda, metotlardaki ön bilgilerin (temel müzik ve çalgıbilgileri) oranları ve içeriklerinde farklılıklar olduğu, başlangıç için kullanılan teorikve teknik ögeler arasında farklar bulunduğu, metotlarda kullanılan , alıştırma, etüt veparça sayılarında farklılıklar olduğu tespit edilmiş ve bu sonuçlarla ilgili çeşitliöneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Gitar, Gitar Eğitimi, Başlangıç MetotlarıÖğe Video model destekli öğretimin gitar performansına etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2009) Erim, Ali; Yöndem, SadıkBu araştırmada, video model destekli öğretimin, başlangıç aşamasındaki klasik gitar öğrenci performanslarına olan etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü 3. sınıflar ile Özel Eğitim Bölümü 3. sınıflarında uygulanan seçmeli ?Gitar Öğretimi? dersi öğrencilerine deneysel uygulama yapılmıştır.Deney ve kontrol gruplarına üç hafta süreyle geleneksel yöntemle gitar dersi uygulanmıştır. Bu sürenin sonunda deney grubu öğrencilerine aynı konuların sesli ve görüntülü CD'leri verilmiştir. Bir hafta sonra deney ve kontrol grubu öğrencilerinin performansları video kamera ile kaydedilmiştir. Bu kayıtlar üç ayrı gözlemci tarafından araştırmacının hazırladığı gözlem formları aracılığı ile değerlendirilmiştir. Gözlemciler arası uyum için Kendall W Uyuşma Katsayısı, elde edilen verilerin analizi için ise Mann Whitney U testi uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, video model destekli gitar öğretimin, gitar tutuş, sağ el, sol el performansları ve tek sesli bir eser üzerindeki performansa olumlu etkisi olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Gitar, Gitar Eğitimi, Video Model, ÖğretimÖğe Viyolonsel eğitimiyle ilgili araştırma sonuçlarının alana katkısı ve uygulanabilirliği(2018) Cömert, Manolya; Erim, AliViyolonsel eğitimiyle ilgili araştırmaların içerik olarak nasıl bir eğilim gösterdiğini belirlemek; bu araştırma sonuçlarının viyolonsel eğitimi alanına katkısını ve sunulan önerilerin sahada uygulanabilirliğini değerlendirmek, bu araştırmanın temel amacıdır. Bu doğrultuda çalışmaya viyolonsel eğitimiyle ilgili Türkiye’de eğitim fakültelerinde yapılan tezler ile eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan makaleler dâhil edilmiştir. Bu çerçevede araştırma bir durum çalışmasıdır. Araştırma, iki aşamada ve iki nitel veri toplama tekniği ile yürütülmüştür. İlk olarak viyolonsel eğitimiyle ilgili tezler ve makaleler bir döküm niteliğinde derlenmiş ve incelenmiştir. 52 araştırma, kategorisel olarak analiz edilmiştir. Daha sonra viyolonsel eğitimiyle ilgili araştırmaların sonuç ve önerileri, alana katkısı ve uygulanabilirliği açısından 10 viyolonsel eğitimcisinin görüşüne sunulmuştur. Görüşme verileri, tematik olarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak viyolonsel eğitimiyle ilgili araştırmaların belirli konular etrafında yoğunlaştığı; araştırmaların genellikle alanda bilinen durumları ve uygulanan yöntem-teknikleri doğrulama düzeyinde kaldığı; yeni önerilerin bir kısmının ise Türkiye’de viyolonsel eğitimi bağlamında uygulanabilir olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda yeni araştırmalarda tekrara düşülmesinin önüne geçilebileceği; çalışmalarda yeni yöntem, teknik ve yaklaşımların uygulamasını içeren deneysel araştırmalara ağırlık verilebileceği; viyolonsel eğitimiyle ilgili yapılacak çalışmaların temel müzik eğitimi ile özengen müzik eğitimini de hedeflemesinin alana yenilik getirebileceğine ilişkin öneriler getirilmiştir.