Yazar "Eren, Altay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 59
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Achievement emotions, epistemic curiosity, and graded performance of undergraduate students in English preparatory classes(2018) Özsaray, Alev Elmalı; Eren, AltayThe aim of the study was to examine the relationships between achievement emotions, epistemic curiosity, and graded performance regarding English courses of undergraduate students in English preparatory classes. Exploratory correlational design was adopted in the study. A total of 475 undergraduate students in English preparatory classes voluntarily participated in the study. The findings showed that graded performance regarding English courses was significantly and positively predicted by both curiosity as a feeling of deprivation and curiosity as a feeling of interest. The findings also showed that graded performance regarding English courses was significantly, yet negatively predicted by anxiety and boredom.Öğe Akademik Alan Memnuniyeti, Öz-Yeterlik ve KontrolOdağının Kopya Çekmeye Yönelik Tutumun Yordayıcıları Olarak İncelenmesi(2021) Saylik, Fatma Zeynep; Eren, Altay; Yalçin, Meral GeziciBu araştırmanın ilk amacı üniversite öğrencilerinin alan seçiminden duydukları memnuniyet, akademik öz-yeterlik inançları, akademik kontrol odakları ve kopya çekmeye yönelik tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. İkincisi ise, üniversite öğrencilerinin alan seçiminden duydukları memnuniyet ile kopya çekmeye yönelik tutumları arasındaki ve akademik öz-yeterlik inançları ile kopya çekmeye yönelik tutumları arasındaki ilişkilerde, akademik kontrol odağının aracı rolünün sorgulanmasıdır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin Batı Karadeniz bölgesindeki büyük bir üniversitenin farklı fakültelerinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 715 öğrenci (Kız=452; Erkek=263) oluşturmuştur. Araştırmada açımlayıcı ilişkisel desen kullanılmış ve bu doğrultuda, gizil değişkenler korelasyon analizi ile yapısal eşitlik modellemesi analizleri gerçekleştirilmiştir. Bulgular, akademik alan memnuniyetinin ve akademik öz-yeterlik inancının hem dışsal akademik kontrol odağıyla hem de kopya çekmeye yönelik tutumla anlamlı düzeyde ve negatif yönde ilişkilendiğini göstermiştir. Bulgular, dışsal akademik kontrol odağının hem akademik alan seçiminden duyulan memnuniyetle kopya çekmeye yönelik tutum arasında hem de akademik öz-yeterlik inançlarıyla kopya çekmeye yönelik tutum arasında tam aracı rolü oynadığını da göstermiştir. Öğrencilerin alan seçimlerinden dolayı duydukları memnuniyetin, akademik anlamda sahip olduklarına inandıkları yeterliğin ve akademik açıdan elde ettikleri sonuçları içsel ya da dışsal referanslara atıfla açıklamalarının, kopya çekmeye yönelik tutumlarıyla seçici biçimde ilişkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, eğitim bilimsel doğurgular ve gelecekte yapılabilecek araştırmalar da tartışılmıştır.Öğe Consonance and dissonance between Turkish prospective teachers' values and practices: Conceptions about teaching, learning, and assessment(Social Science Press, 2010) Eren, AltayThis study aimed to examine the consonance and dissonance between prospective teachers' values and practices in terms of their conceptions about teaching/learning and conceptions about assessment, as well as to explore the patterns of those consonance and dissonance between prospective teachers' values and practices. The sample consisted of 304 prospective teachers majoring in teaching science, art, special education, music, Turkish literacy, mathematics, English language, and classroom teaching domains in a large university located in the north-west of the Black Sea region in Turkey. Overall results of the study showed that the prospective teachers valued constructivist teaching/learning, making learning explicit, and promoting learning autonomy more than they practised, whereas they practised traditional teaching and performance orientation more than they valued. Results also revealed that the prospective teachers believed that constructivist teaching/learning, traditional teaching/learning, making learning explicit, promoting learning autonomy, and performance orientation were both valuable and applicable. These results also provided evidence that there were both consonance and dissonance between prospective teachers' conceptions about teaching/learning and conceptions about assessment.Öğe Deprem stresi ile başetme stratejileri ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları(2008) Yöndem, Zeynep Deniz; Eren, AltayKonuyla ilgili literatürde stresli durumlarla başetmeye ilişkin olarak geliştirilmiş önemli miktarda ölçek bulunmasına rağmen, bireylerin deprem stresi ile baş etmelerinin belirlenmesine yönelik bir ölçeğe rastlanmamıştır. Bu nedenle, çalışmada bireylerin deprem stresi ile başetme stratejilerinin belirlenmesine yönelik bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, 1999 yılında, yaklaşık aynı bölgede, 3 ay ara ile tekrarlayan, önemli ölçüde kayıp ve yıkımlara neden olan Marmara ve Düzce depremlerinin ardından yapılmıştır. Araştırma verileri üniversite öğrencilerinden oluşan iki örneklem grubundan (n1=300; n2=176). toplanmıştır. Deprem Stresi ile Başetme Ölçeği (DSBÖ)’nin faktöriyel yapısını belirlemek için verilere açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri uygulanmıştır. Her iki analiz sonucu DSBÖ’nin Olumlu Yeniden Değerlendirme, Sosyal Destek Arama ve Dini Başetme olmak üzere üç alt boyuttan oluştuğunu göstermiştir. Ayrıca ölçeğin geçerliği için Beck Depresyon Ölçeği ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, gelecekte yapılabilecek araştırmalara yönelik öneriler ve sınırlılıkları tartışılmıştır.Öğe Does involuntary mental time travel make sense in prospective teachers' feelings and behaviours during lessons?(Social Science Press, 2013) Eren, Altay; Yeşilbursa, AmandaThis study examined the effects of involuntary mental time travel into the past and into the future on prospective teachers' feelings and behaviors during the period of a class hour. A total of 110 prospective teachers participated voluntarily in the study. Theresults of the present study showed that (a) the involuntary mental time travel into the past and into the future occurred in the classrooms even during the period of a class hour; (b) both involuntary memories/future images were significantly discernible in terms of their characteristics; (c) the characteristics of the participants' feelings and behavior following the involuntary memories/future images were evident; and (d) the characteristics of the involuntary memories/future images had a significant effect on the prospective teachers' feelings and learning related behaviors. Implications for teacher education and directions for future studies were also discussed.Öğe Education Policies of Turkish Political Parties and Their Possible Effects on Economic Development(SAGE Publications Inc., 2007) Nartgün, Şenay S.; Eren, Altay[No abstract available]Öğe ‘EĞRİ BİR AYNADA DOĞRUYU GÖRMEK’: PISA 2018 ÖĞRENCİ BAŞARISININ DOĞRUSAL OLMAYAN BİR ÇERÇEVEDE İNCELENMESİ(2021) Uysal, Ibrahim; Eren, AltayBu araştırmanın amacı, 15 yaş grubu öğrencilerinin meta-biliş stratejileri (güvenilirliği değerlendirme, özetleme, anlama ve hatırlama), genel başarısızlık korkuları, öz-yeterlik inançları, öznel iyi oluşları ve yeteneğin geliştirilebilir olduğuna ilişkin inançlarının fen, matematik ve okuma başarılarının yordayıcıları olarak incelenmesidir. Araştırmada, PISA 2018 öğrenci anketi (Türkiye) verilerinden hareketle (N = 5938), yordayıcı ilişkisel desen kullanılmıştır. Veriler, çok değişkenli uyarlanabilir regresyon eğrileri (MARSplines) ve yol analizleri aracılığıyla çözümlenmiştir. MARSplines analizi sonuçları; biri dışında (güvenilirliği değerlendirme) meta-biliş stratejilerinin, öz-yeterlik inançlarının, öznel iyi oluşun, genel başarısızlık korkusunun ve yeteneğin geliştirilebilir olduğuna yönelik inançların fen, matematik ve okuma başarısını doğrusal olmayan biçimde yordadıklarını göstermiştir. MARSplines analizi sonuçları; söz konusu değişkenlerin fen, matematik ve okuma başarısının yordanmasındaki önem düzeylerine göre sıralanabildiğini de göstermiştir. Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkilerin doğrusal olarak incelendiği yol analizi aracılığıyla elde edilen bulgular, yol modelinin hatalı tanımlandığını göstermiştir. Ancak MARSplines analizi sonuçları, bu durumun, doğrusal olmayan ilişkilerin doğrusal bir çerçevede incelenmesine bağlı olarak ortaya çıktığına işaret etmiştir.Öğe Examining the differences among andergraduate students' Epistemological beliefs(2007) Eren, AltayBu çalışmada, öğrenim gördükleri alanlara, cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre, üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Çalışmaya Güzel Sanatlar Eğitimi, Beden Eğitimi ve İşletme alanlarında öğrenim gören toplam 248 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın sonuçları, üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarının alan-odaklı olmadığına, ancak alan-genel olduğuna ilişkin daha önceki araştırmaların sonuçlarını desteklemektedir. Bununla birlikte, öğrencilerin epistemolojik inançları arasında cinsiyet farklılıkları ortaya çıkmazken, sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Ancak, yaş değişkeni ortak değişken olarak analizlere dâhil edildiğinde sınıf düzeylerine göre elde edilen farklılık, yaşın etkisiyle ortaya çıktığını gösterir şekilde anlamlı bulunmamıştır.Öğe Examining the relationship between epistemic curiosity and achievement goals(2009) Eren, AltayProblem Durumu: Konuyla ilgili literatürde, bilgi kaynaklı merak ve başarı amaçları arasındaki ilişkiye yönelik çıkarsamaların yapıldığı bazı araştırmalar bulunmasına rağmen, konunun doğrudan incelendiği yalnızca bir araştırmaya rastlanmıştır. Ancak, hem başarı amaçları hem de bilgi kaynaklı merak konusunun iyi bilinen önemi dikkate alındığında, bu değişkenler arasındaki ilişkiye yönelik bir çalışmanın üniversiteler gibi başarı-amaçlarının önemli bir etken olduğu eğitim/öğretim ortamlarında öğrencilerin başarı amaçlarının bilgi kaynaklı merakla ilgili kökenlerinin keşfedilmesi açısından önemli olduğu söylenebilir. Dolayısıyla, bu çalışma söz konusu iki değişken arasında bugüne kadar ihmal edilmiş boşluğu doldurabilmek için “öğrencilerin başarı amaçları ve bilgi kaynaklı merakları nedir?”, “Öğrencilerin başarı amaçları ve bilgi kaynaklı merakları arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?” Ve “öğrencilerin bilgi kaynaklı merakları başarı amaçlarını anlamlı düzeyde yordamakta mıdır?” sorularına odaklanmıştır. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı iki yönlüdür: Birincisi, öğrencilerin başarı amaçları ve bilgi kaynaklı merakları arasındaki ilişkinin incelenmesi, ikincisi ise bilgi kaynaklı merakın öğrencilerin başarı amaçlarındaki rolünün incelenmesidir. Araştırmanın Yöntemi: Tarama yönteminden hareketle, Türkiye’nin Batı Karadeniz bölgesinde yer alan büyük bir üniversitenin işletme (n = 129), fizik (n = 82) ve psikolojik danışma ve rehberlik alanlarında (n = 98) öğrenim gören toplam 309 öğrenci (159 kız, 150 erkek) çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Örneklemde yer alan öğrencilerin, sırasıyla, 33’ü 1. sınıflarda, 97’si ikinci sınıflarda, 84’ü üçüncü sınıflarda ve 95’i 4. sınıflarda öğrenim görmektedir. Örneklemde yer alan öğrencilerin yaşları 17 ile 33 arasında değişmektedir. Buna göre, öğrencilerin yaş ortalaması 21.21 standart sapması ise 1.83 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin ilgi hissi olarak meraklarını ölçmek için Bilgi Kaynaklı Merak Ölçeği, yoksunluk hissi olarak meraklarının ve problem çözme ve enformasyonu arama davranışlarını motive eden gerilimin ölçülmesi içinse Yoksunluk Hissi Olarak Merak Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin başarı amaçlarına ilişkin veriler ise Başarı Amaçları Anketi aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan tüm ölçme araçları araştırmacı tarafından Türkçe’ye çevrilmiş ve Yabancı Diller alanından iki uzmanın yardımı aracılığıyla da tekrar-çeviri yöntemi uygulanmıştır. Ölçekler öğrencilere araştırmanın amacını ve maddelere ilişkin görüşlerin nasıl belirtileceğine ilişkin açıklamaları içeren birer yönergeyle verilmiştir. Ölçeklerin uygulanması esnasında öğrencilerden gelen sorular yanıtlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tek örneklem ttestleri, korelasyon ve hiyerarşik regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın Bulguları: Araştırmada tek örneklem t-testi aracılığıyla elde edilen betimsel bulgular, öğrencilerin hem yoksunluk hem de ilgi hissi olarak merak düzeylerinin görece yüksek düzeylerde olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin üniversitede öğrenim gören öğrenciler olduğu ve üniversite öğrenim sürecinin de merak düzeyini canlı tutan eğitimsel/öğretimsel uygulamalar içerdiği dikkate alındığında, öğrencilerin bilgi kaynaklı merak düzeylerinin görece yüksek değerlerde olmasının beklenen bir bulgu olduğu söylenebilir. Bununla birlikte, tek örneklem t-testi sonuçları öğrencilerin performanstan kaçınma amaçlarından çok, performansa yaklaşma ve ustalaşma amaçlarını kabul etme eğilimlerinin yüksek olduğuna işaret etmektedir. Araştırmanın bu bulgusu, hakkında gittikçe artan miktarda kanıtın elde edildiği çoklu amaç çerçevesi ile uyumlu bir bulgudur. Nitekim tek örneklem t-testi aracılığıyla elde edilen bu bulgu, korelasyon analizi aracılığıyla elde edilen bulgularla da desteklenmiştir. Buna göre, korelasyon analizi sonuçları ilgi hissi olarak meraka göre yoksunluk hissi olarak merakın, öğrencilerin başarı amaçlarıyla anlamlı ve görece daha yüksek düzeyde ilişkili olduğunu gösteren anlamlı bir çerçeve sağlamıştır. Beklentinin aksine, hiyerarşik regresyon analizi sonuçları ilgi hissi olarak merakın değil, yoksunluk hissi olarak merakın öğrencilerin başarı amaçlarını yordamakta olduğunu göstermiştir. Daha açık bir ifadeyle, yoksunluk hissi olarak merak, ustalaşma ve performansa-yaklaşma amaçlarının yoksunluk hissi olarak merak güdümlü olduğunu gösterecek şekilde, öğrencilerin ustalaşma ve performansa-yaklaşma amaçlarını anlamlı düzeyde ve arka plan değişkenlerinin (yaş, cinsiyet, program türü) etkisinden bağımsız olarak yordamıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda eğitimsel çıkarsamalar ve gelecekte yapılabilecek araştırmalar üzerinde de durulmuştur. Ancak, araştırmanın bulgularının görece küçük bir örneklem üzerinden ve tek bir üniversiteden elde edilmiş olması genellenebilirliklerini sınırlamaktadır. Bununla birlikte, araştırmanın kesitsel olması ve verilerin korelasyonel yöntemlerle incelenmesi, elde edilen bulguların nedensel bir biçimde yorumlanmasına olanak vermemektedir. Dolayısıyla, bu çalışmadan elde edilen bulgular gelecekte yapılacak olan araştırmalarda dikkatle yorumlanmalıdır. Araştırmanın Sonuçları ve Önerileri: Sonuç olarak bu çalışma üniversite öğrencilerinin hem yoksunluk hissi olarak merak hem de ilgi hissi olarak merak düzeylerinin görece yüksek olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, çalışmadan elde edilen bulgular başarı amaçlarının çoklu amaç çerçevesi içerisinde ele alınmasının daha uygun bir yaklaşım olduğuna işaret edecek şekilde, öğrencilerin performanstan-kaçınma amaçlarından çok, hem performansa yaklaşma hem de ustalaşma amaçlarını benimseme eğiliminde olduklarını ortaya koymuştur. Son olarak, çalışmanın sonuçları bir yoksunluk hissi olarak merakın öğrencilerin hem ustalaşma hem de performansayaklaşma amaçlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Söz konusu sonuçlar ışığında, öğrencilerin bilgi kaynaklı merak düzeylerinin gerek eğitim ortamlarında gerekse gelecekte yapılacak olan araştırmalarda dikkate alınmasının önemli doğurguları olacağı söylenebilir. Gelecekte farklı yaklaşımlarla ve daha büyük örneklemler aracılığıyla gerçekleştirilecek araştırmalar motivasyon ve bilgi kaynaklı merak konularına ilişkin olarak eğitim bilimsel anlamda önemli katkılar sağlayabilirler.Öğe Examining the teacher efficacy and achievement goals as predictors of Turkish student teachers' conceptions about teaching and learning(Social Science Press, 2009) Eren, AltayBased on the fact that the relationships among student teachers' efficacy beliefs, achievement goals, and conceptions about teaching and learning has remained to be investigated to date, this study aimed to examine student teachers' efficacy beliefs and achievement goals as predictors of their conceptions about teaching and learning. Results of the present study showed that student teachers' conceptions about teaching and learning are significantly predicted by their efficacy beliefs and achievement goals. Results also demonstrated that the effects of student teachers' efficacy beliefs and motivational beliefs on their conceptions about teaching and learning vary as a function of the fields of study, indicating that the effects of both efficacy beliefs and motivational beliefs on student teachers' conceptions about teaching and learning are domain-specific. Overall results of the study suggested that the relationships among teacher efficacy, motivational beliefs, and conceptions about teaching and learning are not negligible. Implications for teacher education and directions for future studies were also discussed.Öğe Exploring the effects of changes in future time perspective and perceived instrumentality on graded performance(2009) Eren, AltayIntroduction. This study aimed to explore the possible changes in the Future Time Perspective (FTP) and Perceived Instrumentality (PI) over time as long as one academic semester, as well as to explore whether those changes in FTP and PI explained students' Graded Performance (GP) with regard to a specific course; educational psychology. Method. A total of 188 undergraduate students participated in the study. Both classical statistical techniques and the Reliable Change Index were used to examine the possible changes in FTP and PI, whereas the Hierarchical Regression and Structural Equation Modeling (SEM) analyses were used to examine the effects of those changes in FTP and PI on GP. Results. The results showed that for the majority of the students FTP and PI significantly changed, while they remained stable for others within the sample over one academic semester, signifying that the concepts of FTP-change and PI-change are more complex than it has been assumed to date in educational settings. However, those changes in FTP and PI did not explain GP with regard to the Educational Psychology course. Furthermore, while there was no observed significant age and gender effect on GP, a significant lecturer effect was observed. Conclusion. This effect was confirmed by the results of the SEM analysis. Educational implications and directions for future research were also discussed. © Education & Psychology I+D+i and Editorial EOS (Spain).Öğe Exploring the relationships among mirror neurons, theory of mind, and achievement goals: Towards a model of achievement goal contagion in educational settings(Elsevier Sci Ltd, 2009) Eren, AltayThis article aimed to examine the relationship between mirror neuron and theory of mind functions and to explore their possible roles in the emergence of an achievement goal contagion in educational settings such as classrooms. Based on the evidence from different lines of research such as neurobiology, neuropsychology, social psychology, and educational psychology, a multilevel model of achievement goal contagion was suggested in order to clarify the role of the goal contagion effect in achievement-related settings such as classrooms. In the model, it was assumed that the well-known effects of perceived classroom goal structures on students' achievement goals were mediated by students' theory of mind and mirroring abilities while the interaction between them was examined. Finally, it was concluded that the hypothesized model of achievement goal contagion may provide a solid neurobiological and psychological basis for the effects of perceived classroom goal structures on students' achievement goals. Educational implications and directions for future research were also discussed. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Exploring the relationships between prospective Turkish teachers' hopes, motivations and professional plans(Cambridge University Press, 2017) Eren, Altay; Yeşilbursa, AmandaBased on a sample of 851 prospective teachers from Turkey, this study examined the relationships between prospective teachers' dispositional hopes, teaching-specific hopes, the sources and motivational forces of these hopes, motivations for teaching, and professional plans about teaching. Hierarchical cluster analyses profiled participants' dispositional hopes and their sources, and teaching-specific hopes, together with their sources and motivational forces. Multivariate analyses of covariance investigated relationships between educed clusters, motivations for teaching, and professional plans. Results showed that prospective teachers' profiles could be significantly described in terms of dispositional and teaching-specific hopes, sources, and motivational forces. Prospective teachers' dispositional hopes and their sources related to motivations for teaching and, to some extent, professional plans. Teaching-specific hopes together with their sources and motivational forces, related more than dispositional hopes, to all aspects of motivations for teaching and professional plans. © Cambridge University Press 2017. All rights reserved.Öğe Factors influencing teaching choice, professional plans about teaching, and future time perspective: A mediational analysis(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2010) Eren, Altay; Tezel, Kadir VefaThis study aimed to examine the mediating role of prospective English teachers' future time perspectives in relation to their motivations for teaching, beliefs about the profession, career choice satisfaction, and professional plans A total of 423 prospective English teachers voluntarily participated in the study The mediating role of the future time perspective was investigated through correlation, regression, and structural modeling analyses Results showed that the prospective teachers' future time perspectives played a significant mediating role in relationships among planned effort, planned persistence, ability, intrinsic career value, making social contribution, and career choice satisfaction (C) 2010 Elsevier Ltd All rights reservedÖğe Farklı akademik bağlamlarda öğrenme stilleri ve motivasyonel stiller: Boylamsal bir çalışma(2009) Özen, Raşit; Eren, AltayBu çalışmada üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri ve motivasyonel stilleri arasındaki farklılıklar iki farklı akademik bağlamda incelenmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri ve motivasyonel stillerindeki değişiklikler de bir akademik yıl üzerinden boylamsal bir desen aracılığıyla incelenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, öğrencilerin hem öğrenme stillerinin hem de motivasyonel stillerinin alan-odaklı, değişken ve birbirlerinden görece bağımsız yapılar olduklarını göstermiştir. Ayrıca, bu çalışma stil kavramsallaştırmasının öğrenme ve motivasyonun değişken doğasını ele almada uygun olduğunu ortaya çıkarmıştır. Son olarak, öğrencilerin öğrenme stillerinin motivasyonel stillerine göre hem akademik yılın başında hem de sonunda anlamlı düzeyde bir farklılık göstermediği de bulunmuştur. Çalışmada eğitimsel çıkarsamalar ve gelecekteki araştırmalar üzerinde de durulmuştur.Öğe Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine ve Kopya Çekmeye Yönelik Tutumlarının Görünümü*(2014) Özyurt, Yunus; Eren, AltayBu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutumları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının görünümünün incelenmesidir. Araştırmanın verileri tarama yöntemine dayalı olarak elde edilmiş ve analizlerde keşfe dayalı ilişkisel desen benimsenmiştir. Araştırmada, "Kopya Çekmeye Yönelik Tutum Ölçeği" ve "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Türkiye'nin Batı Karadeniz bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören, yaklaşık 600 öğretmen adayı arasından yansız atamayla seçilen 250 öğretmen adayı oluşturmuştur. Korelasyon analizinin sonucu öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının kopya çekmeye yönelik tutumlarıyla zayıf, ancak anlamlı düzeyde ve negatif yönlü ilişkilendiğini göstermiştir. Daha önemlisi, küme analizi sonuçları öğretmen adaylarının söz konusu tutumlarının iki anlamlı küme örüntüsüyle açıklanabileceğini göstermiştir.Öğe Fen, sosyal ve eğitim bilimi alanlarında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin öğrenme biçimleri arasındaki farklılığın incelenmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2002) Eren, Altay; Ültanır, EmelIV ÖZET Fen, Sosyal Ve Eğitim Bilimi Alanlarında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Biçimleri Arasındaki Farklılığın İncelenmesi Eren, Altay Yüksek Lisans, Program geliştirme Tez Danışmam: Doç. Dr. Emel ÜLTAMR TEMMUZ 2002 - xiii + 133 Sayfa Bu araştırmanın amacı, fen, sosyal ve eğitim bilimi alanlarında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin, öğrenme biçimlerinin incelenerek mevcut benzerlik veya farklılıkların belirlenmesidir. Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen "Öğrenme Biçimi Tercihleri Envanteri" (ÖBTE) aracılığıyla elde edilmiştir. ÖBTE'nin geliştirilmesi sürecinde, Felder-Silverman (1986)'ın, Barbe ve Milone (1980) 'un öğrenme biçimleri modellerinden ve Gardner (I983)'ın çoklu zeka kuramından yararlanılmıştır. Böylece "İşitsel", "Görsel", "Aktif' ve "Düşünsel" boyutlara ilişkin, 30'ar madde olmak üzere toplam 120 madde yazılmıştır.Maddeler uzmanlar tarafından ilgili oldukları boyutlarda, kapsam geçerliği açısından değerlendirilmişlerdir. Bu aşamadan sonra 120 maddeden oluşan 5'li Likert tarzı denemelik ölçek, Müzik (N=80), Resim (N=80), İşletme (N=80), Beden Eğitimi Öğretmenliği (N=80) ve Fen Bilgisi öğretmenliği (N=80) Bölümlerinde öğrenim gören toplam 400 son sınıf öğrencisine bir yönergeyle verilmiştir. SPSS 10.0 For Windows İstatistik yazılımı kullanılarak, her bir boyut için madde ayırıcılık analizi (Üst %27-Alt%27) yapılmıştır. Madde ayırıcılık analizlerinin sonucunda, boyutları oluşturan maddeler için hesaplanan T değerleri 214 serbestlik derecesinde P< 0.001 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Bununla birlikte, ölçeğin geneli ve boyutları için hesaplanan iç tutarlılık güvenirlikleri de (C. Alpha) yeterli bulunmuştur. Bu sonuçlardan hareketle, her bir boyut için yüksek t değerlerine sahip 15 'er madde seçilerek, toplam 60 maddeden oluşan bir "Öğrenme Biçimi Tercihleri Envanteri" (ÖBTE) meydana getirilmiştir. Araştırmaya, Eğitim bilimleri (N=70), Sosyal bilimler (N=78) ve Fen bilimleri (N=72) alanlarından toplam 220 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerden ÖBE aracılığıyla elde edilen veriler kullanılarak, F testleri ve Tukey (HSD) analizleri yapılmıştır. Sonuçta, fen, sosyal ve eğitim bilimi alanlarında öğrenim gören öğrencilerin işitsel ve düşünsel öğrenme biçimi tercihleri arasında, P<0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.VI Diğer taraftan, fen bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerle, sosyal bilimler alanında öğrenim gören öğrencilerin, görsel öğrenme biçimi tercihleri arasındaki farklılık P<0,05 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Ayrıca eğitim bilimleri alanındaki öğrencilerle, sosyal bilimler alanındaki öğrencilerin aktif öğrenme biçimi tercihleri arasında da aynı düzeyde anlamlı bir fark bulunmuştur. Anahtar Kelime: Öğrenme BiçimleriÖğe İki farklı meslek grubundaki bireylerin öğrenme stili tercihlerinin incelenmesi(2006) Eren, AltayBu çalışmanın amacı, doktorlar ve meslek dersleri öğretmenlerinin öğrenme stili tercihlerinin tespit edilerek aralarındaki farklılığın incelenmesi ve öğrenmeyi kavramsallaştırmada kullandıktan ortak ifadelerin belirlenmesidir. Bu amaçla, Merkez izzet Baysal Anadolu Teknik Lisesi (N=29), İzzet Baysal Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi (N=19), Bolu Anadolu Ticaret ve Ticaret Meslek Lisesi'nde (N=30) çalışan öğretmenler (N=78) ve izzet Baysal Bolu Devlet Hastanesi (N=19), izzet Baysal Kadın, Doğum ve Çocuk Hastanesi (N=7) ve A.I.B.Ü. izzet Baysal Tıp Fakültesi Hastanesi'nde (N=8) çalışan doktorların (N=34) öğrenme stili tercihlerine ilişkin veriler Öğrenme Biçimi Tercihleri Envanteri'yle (ÖBTE) elde edilmiştir. Öğrenme stili tercihleri arasındaki farklılıklara ise bağımsız t testi aracılığıyla bakılmış ve iki grubun öğrenme stili tercihleri arasında p < 0.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Diğer taraftan, doktorlar ve meslek dersleri öğretmenlerinin öğrenmeye ilişkin kavramsallaştırmalannda bazı farklılıklara da rastlanmıştır.Öğe İNGİLİZCE DERSLERİNE İLİŞKİN ALGILANAN ARAÇSALLIĞI ARTIRMANINDERS BAŞARISI, TUTUM VE CAN SIKINTISINA ETKİLERİ(2020) Yüksel, Gülnihal Aytekin; Eren, AltayBu çalışmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerinde öğretilen konulara ilişkin algıladıkları araçsallığı artırmanın, ders başarısı, tutum ve can sıkıntısına etkilerinin incelenmesidir. Çalışmada ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Batı Karadeniz Bölgesinde yer alan küçük bir ildeki Anadolu Lisesinden, toplam 93 dokuzuncu sınıf öğrencisi kolayda örnekleme yoluyla seçilmiştir. Öğrenciler ya deney gruplarına (kapsamlı bilgilendirilen grup, n = 30; yüzeysel bilgilendirilen grup, n = 30) ya da kontrol grubuna (n = 33) rastgele biçimde atanmışlardır. Veriler, Algılan Araçsallık Ölçeği, Can Sıkıntısı Ölçeği ve İngilizceye Yönelik Tutum Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin İngilizce ders başarılarının değerlendirilmesi için bir başarı testi de geliştirilmiştir. Verilerin kapsamlı biçimde analiz edilmesi amacıyla, bir dizi kovaryans analizi ve tekrarlı ölçümler için kovaryans analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, kapsamlı bilgilendirilen gruptaki öğrencilerin, yüzeysel bilgilendirilen grup ve kontrol grubundaki akranlarına göre, İngilizce derslerinde öğretilen konuları gelecek amaçlarına ulaşmada daha önemli olarak algıladıklarını göstermiştir. Sonuçlar, kapsamlı bilgilendirilen gruptaki öğrencilerin diğer çalışma gruplarındaki akranlarına göre, İngilizce derslerine yönelik olarak daha olumlu tutuma sahip olduklarını, daha az düzeyde can sıkıntısı hissettiklerini ve daha başarılı olduklarını da göstermiştir.Öğe Investigating prospective teachers' teaching-specific hopes as predictors of their sense of personal responsibility(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2017) Eren, AltayThis study examined whether prospective teachers' teaching-specific hopes significantly predicted their sense of personal responsibility. A total of 503 prospective teachers voluntarily participated in the study. Correlation and structural equation modelling analyses were conducted to examine the links between prospective teachers' teaching-specific hopes and sense of personal responsibility. Results showed that the relationships between prospective teachers' teaching-specific hopes and sense of personal responsibility were significant. Furthermore, the relationship between responsibility for teaching and hope for teaching was significantly more discernible than the relationships between responsibility for teaching and hopes for student achievement, student motivation, and relationships with students. Results also showed that, regardless of the effects of career choice satisfaction, prospective teachers' teaching-specific hopes for student motivation, relationships with students, and teaching significantly and selectively predicted the diverse aspects of their sense of personal responsibility. Implications for teacher education and directions for further studies were also discussed in the study.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »