Yazar "Erdoğan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2007 yılında uygulanmaya başlanan lise 9-12. sınıf biyoloji dersi öğretim programlarında çevre eğitimi(2012) Erdoğan, Mehmet; Bahar, Mehmet; Uşak, MuhammetBu araştırmanın amacı 2007 yılında uygulamaya konulan 9. - 12. sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programlarını çevre eğitimi kavram ve kazanımları açısından incelemektedir. Bu bağlamda, 9. - 12. sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programları, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının (TTKB) web sayfasından elde edilen ve 2007 yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan 9. – 12. sınıf Biyoloji Dersi öğretim programları, çevre eğitiminin temel amacı olan çevre okuryazarlığının boyutları ölçüt alınarak analiz edilmiş ve çevre okuryazarlığının hangi boyutuna ne düzeyde vurgu yapıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çevre okuryazarlığının boyutları açısından incelendiğinde, lise biyoloji dersi öğretim programlarında yer alan kazanımların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor öğrenme alanlar ile ilişkilendirildiği; bilişsel düzeydeki kazanımların diğer alanlara göre daha çok vurgu yapıldığını görülmüştür. Araştırmanın sonunda, çevre eğitiminin amaçlarının gerçekleştirilmesine yönelik program geliştirme uzmanlarına ve programı uygulayan biyoloji öğretmenlerine öneriler sunulmuştur.Öğe Environmental education in 2002 and 2006 early childhood curriculum(2012) Erdoğan, Mehmet; Bahar, Mehmet; Kartal, Eda Erdaş; Uşak, MuhammetThe aim of the study is to analyze comparatively 2002 (previous) and 2006 (current) Early Childhood Curricula with regard to concepts and attainments associated with environmental education (EE). 2002 and 2006 preschool curricula were firstly retrieved from the web-site of Board of Education and then subjected to content analysis across 41 sub-components of environmental literacy (EL) which is the ultimate aim of EE. This comparative analysis of both curricula showed how much 2002 and 2006 curricula paid attention to environmental related concepts and attainments. The attainments related with knowledge were given more emphasis in both curricula compared with the attainments addressing to skills, affect and behavior. There is observable shift from knowledge to skills and behavior over 2002 to 2006. At the end of the study, suggestions are provided to curriculum developers and pre-service teachers for achieving the aims of EE.Öğe An investigation of prospective teachers' attitudes toward educational reforms in Turkey(Edam, 2014) Duman, Güler; Kural Baykan, Arin; Köroğlu, Gamze Nevra; Yılmaz, Selda; Erdoğan, MehmetThe main purpose of the present study is twofold: (a) to investigate the awareness and attitudes of prospective teachers from different departments and class levels regarding current educational reforms in Turkey and the reasons why they do or do not adhere to these reform activities, and (b) to gain thorough knowledge about information resources that they use and the problems that they encounter while learning about and sharing current educational reforms. The study was conducted with 23 prospective teachers drawn from the Education Faculty of Akdeniz University, and it used a two-stage sampling method. A semi-structured interview form developed by the researchers was employed as the data collection instrument. The interview form included four demographic and 12 open-ended questions. The tape-recorded interviews were transcribed and verbatim transcriptions were analyzed via quantitative data analysis. The results indicated that freshman and sophomore prospective teachers adhered to the education reform developments less frequently than their juniors and seniors. Most of the prospective teachers who rarely followed educational reforms indicated that they did not have enough time to do so due to their heavy schedule, but they concentrated on educational reforms in their own field of study since they had concerns for the future. Prospective teachers often had insufficient and false information about educational reforms; they indicated interest in obtaining more reliable information through conferences featuring presentations by experts. Further studies conducted with prospective teachers enrolled in additional departments or pedagogical formation courses would provide a more complete understanding of attitudes toward educational reforms.Öğe Öğretmen Adaylarının Türkiye’deki Eğitim Reformlarını Takip Etme Durumlarının İncelenmesi(2014) Duman, Güler; Baykan, Arın Kural; Köroğlu, Gamze Nevra; Yilmaz, Selda; Erdoğan, MehmetBu araştırmanın amacı iki yönlüdür. Birincisi, farklı alan ve sınıflarda öğrenim gören öğretmen adaylarının Türkiye'deki güncel eğitim reformları hakkındaki farkındalık düzeylerini, bu reform çalışmalarını takip etme ya da etmeme gerekçelerini ortaya koymak ve reform çalışmalarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına çözüm üretme konusundaki görüşlerini derinlemesine betimlemektir. İkincisi ise, öğretmen adaylarının güncel eğitim reformlarını takip etmede ve paylaşmada ne tür bilgi kaynaklarını kullandıklarını ve bu reformlarla ilgili güvenilir bilgilere ulaşmada yaşadıkları sorunları açığa çıkarmaktır. Araştırma, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden iki aşamalı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen toplam 23 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, 4 kişisel ve 12 açık uçlu sorudan oluşan Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Kayıt altına alınan görüşmeler çözümlenmiş ve görüşme kayıtları nitel veri analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları, özellikle 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin 3. ve 4. sınıf öğrencilerine göre eğitim reformu çalışmalarını daha az takip ettiklerini göstermektedir. Yine analiz sonuçları güncel eğitim reformlarını takip etme düzeyini düşük olarak belirten öğrencilerin büyük çoğunluğunun ders programlarının yoğunluğu nedeniyle zaman ayıramadıklarını ancak, kendi alanlarıyla ilgili reformları gelecek kaygısı taşıdıkları için daha fazla takip ettiklerine işaret etmektedir. Ayrıca sonuçlar, öğretmen adaylarının gündemde yer alan eğitim reformları hakkında yetersiz ve yanlış bilgilere sahip olduklarını ve eğitim reformlarıyla ilgili yeterli ve güvenilir bilgilere uzmanlar tarafından verilecek olan konferanslar aracılığıyla ulaşmayı beklediklerini de ortaya çıkarmaktadır. Pedagojik formasyon alan adaylarla ve eğitim fakültelerinin farklı alanlarından öğretmen adayları ile benzer araştırmaların yürütülmesi alana daha geniş bir perspektif ve anlayış sunacaktırÖğe A Review of research on environmental education in non-traditional settings in Turkey, 2000 and 2011(2013) Erdoğan, Mehmet; Uşak, Muhammet; Bahar, MehmetThe purpose of the present study was to collect and analyze the research on environmental education in non-traditional settings in Turkey undertaken with various subjects (e.g. students, graduates and teachers) and published over the years of 2000-2011. For systematic analysis, selected data-bases and journals were scrutinized across five pre-determined criteria. The close examination resulted in 11 studies reporting the effects of the interventions (e.g. hands-on practices, field trip activities) and 4 studies reporting participants' views on the effects of the interventions in general. Field trips, ecology-based nature education programs, nature camps and science education instruction in non-traditional settings were used as educational intervention in the selected studies. Later, these studies were subjected to content analysis to present the trends and to synthesize the common findings of the selected studies. The techniques and instructions used as the intervention in these selected studies were observed to contribute to development of participants' gains associated with knowledge of the environment and nature, perception of nature, environmental affect, responsible environment behaviors and conception and understanding of science.Öğe Slovakian and Turkish students’ fear, disgust and perceived danger of invertebrates(2011) Prokop, Pavol; Uşak, Muhammet; Erdoğan, Mehmet; Fancovicova, Jana; Bahar, Mehmetİnsanoğlu omurgasız hayvanları omurgalı hayvanlara göre daha az olumlu algılamaktadır. Çünkü bu hayvanlar davranış ve morfolojik yapı olarak çok alışılmamışlardır. Bu kültürlerarası çalışma Slovak (n=150) ve Türk (n=164) öğrencilerin 25 omurgasız canlı ile ilgili algılanan tehlike, korku ve nefretlerini araştırmaktadır. Türk öğrencilerden farklı olarak, Slovak öğrencilere bu canlıların sınıflandırmaları üzerine sorular sorulmuştur. Slovak öğrencileri ile karşılaştırıldığında, Türk öğrencileri daha yüksek düzeyde korku, nefret ve tehlike algısına sahiptirler. Kızlar lehine cinsiyet farkı sadece Slovak öğrenciler arasında ve potansiyel olarak tehlikeli olan canlılar için gözlemlenmiştir. Bu durum kız öğrencilerin tehlikeli hayvanları az veya çok ayırt edemediğini göstermiştir. Herhangi bir ev hayvanına sahip olma ile öğrencilerin görüşleri arasında bir ilişki bulunamamıştır. Ayrıca, sınıflandırma becerileri ile öğrencilerin görüşleri arasında da bir ilişki bulunamamıştır.