Yazar "Ercan, Feride" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2004 fen ve teknoloji dersi 4. ve 5. sınıflar öğretim programına ilişkin görüşler(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2007) Ercan, Feride; Ateş, SalihBu çalışmanın amacı, 2004 yılında geliştirilen 4. ve 5. sınıflar Fen veTeknoloji dersi öğretim programına ilişkin ilköğretim müfettişlerinin, okulyöneticilerinin, sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir.Araştırmada verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden görüşme vegözlem teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, ilköğretim müfettişlerin öğretim programına yönelikgenel olarak olumlu görüş belirttikleri ve öğretim programındaki değişimi gereklibuldukları sonucuna varılmıştır. Öğretim programının uygulamaya geçirilmesikonusunda direnç gösteren öğretmenlerden dolayı sıkıntı duyduklarını dile getirenmüfettişler, öğretim programının ülkemizde etkin bir şekilde uygulanması içingerekli koşulların yerine getirilmesi gerektiği görüşünü ortaya atmaktadırlar.2004 öğretim programının gerekliliğine inanan okul yöneticileri, okullardafiziki alt yapı (laboratuar, materyal vs.. ) eksikliğinden dolayı zaman zaman öğretimprogramına uygun nitelikte ders yapılamadığı belirtmişlerdir.4.ve 5.sınıf öğretmenleri, öğretim programında değişime ihtiyaç olduğunufakat bu değişimin kademeli bir şekilde olması gerektiğini ifade ederken yeni fen veteknoloji öğretim programına dair genel olarak olumlu görüş beyan etmektedirler.2004 fen ve teknoloji dersi öğretim programıyla araştırmacı, sorgulayıcı bireyleryetişeceğine dikkat çeken öğretmenler görüşmeler esnasında olumsuz bulduklarınoktalara da vurgu yapmışlardır. Programın tanıtılmasında hizmetiçi eğitiminsüresine ve niteliğine yönelik eleştirilerde bulunan öğretmenlerin programı uygulamakısmında sıkıntı yaşadıkları görülmektedir. Öğretim programının etkili bir şekildeuygulanmasını etkileyen etkenler (hizmetiçi eğitim, sınıf mevcudu, fiziki donanımvs.) göz önünde bulundurularak gerekli çalışmaların yapılması önerilmektedir.4.ve 5.sınıf öğrencilerinin çoğunun fen ve teknoloji öğretim programıdeğişikliğinden haberdar olmadıkları tespit etmekle beraber, haberdar olanöğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı olumlu görüş belirttikleri görülmektedir.Öğrencilerin, fene karşı olumlu görüş belirtmelerinde 2004 fen ve teknoloji öğretimprogramının etkisinin olduğu düşünülmektedir.Öğe An alternative method in identifying misconceptions: structured communication grid(Elsevier Science Bv, 2011) Taşdere, Ahmet; Ercan, FerideThis study aims to identify misconceptions in the understanding of 8th graders related to buoyancy and density of liquids by using structured communication grid. 107 students were administered structured communication grid technique at the end of the teaching process during the fall semester of 2010-2011 educational year in Bolu, Kocaeli and Istanbul and student misconceptions were identified. The technique presented the students with the grid representing situations such as sinking, swimming and suspending in the boxes. Students were given questions related to these situations and were asked to find correct boxes. Student answers analyzed to categorize misconceptions. Findings showed that students had some misconceptions stated in the following expressions: "density of swimming objects is equal to the liquid", "the densities of sunken objects in the liquid are equal" and "buoyancy of sunken objects in the liquid is equal to the weight of the objects". The results of the study showed that the structured grid technique is a method that can be used as an alternative to traditional methods in the identification of misconceptions and for meaningful learning. Additionally the study provides some suggestions related to the use of the technique in learning environments. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd.Öğe Evaluation of belief and attitudes towards stigma of nurses/physician, patients and patients' relatives in psychiatric clinics(KLINIK PSIKIYATRI DERGISI, 2021) Ercan, Feride; Karakaş, Mehmet; Gürhan, Nermin; Demircan, Ümran; Kaya, Haydar MehmetObjective: This study was conducted to evaluate the beliefs and attitudes of nurses/physicians, patients and patients' relatives towards stigma in psychiatry clinics. Method: The study was undertaken using descriptive-sectional study method. It was conducted between October-December 2017 at the psychiatry clinic of two state university training and research hospitals and at the mental health and diseases training and research hospital of a state university. The sample consists of 43 nurses/physicians, 76 patients and 37 patient relatives. The data were collected using Beliefs towards Mental Illness Scale (BMI), scale of The Community Attitudes towards the Mentally Ill (CAMI) and Internalized Stigma of Mental Illness Scale (ISMI). The beliefs and attitudes scores of nurses/physicians, patients, and patient relatives were compared, the internalized stigmatization levels of patients with mental disorders were evaluated, and the stigma belief and attitude levels were examined for some variables. Results: Participants in the study were 27.6% nurses/physicians, 48.7% patients and 23.7% patient relatives. A statistically significant difference was found between the groups in terms of the BMI subscales of dangerousness, poor social and interpersonal skills and incurability and shame, and the scale total score (p < 0.05). A statistically significant difference was found between the groups in terms of CAMI fear/exclusion score (p < 0.05). Discussion: It was determined that patients have the most negative beliefs towards to mental disorders/patients, also nurses/physicians were found to exhibit more fear and exclusion attitudes. Although it varies according to the groups it was determined that beliefs, attitudes and internalized stigmatization were affected by variables such as economic status, education level, gender, and number of hospitalizations.Öğe Fen alanında üstün yetenekli öğrencilerin tanılanmasına yönelik bir model geliştirme önerisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2013) Ercan, Feride; Çepni, SalihBu araştırmanın temel amacı üstün yetenekli tanısı konmuş öğrencilerin fen alanındaki yeteneklerini ortaya çıkarmada uzun soluklu ve çok yönlü uygulanabilecek bir tanılama model önerisi geliştirmek ve geliştirilen model önerisinin işlevselliğini çeşitli değişkenler yönünden (bilimsel süreç becerileri, problem çözme vb.) test etmektir. Üstün yetenekli öğrencilerin fen alanındaki bazı becerilerini tespit etmek, bilimsel yaratıcılıklarını belirlemek de çalışmanın diğer amaçları arasında yer almaktadır. Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerine yer verilmiş ve karma yaklaşım ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel boyutu betimsel araştırma deseninde iken nitel boyutu ise durum çalışması özelliğini taşımaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Fen Alanındaki Yetenekleri Belirleme Testi, Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve gözlem çizelgesi (formu) kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçlarının işlerliklerinin belirlenmesi ve eksikliklerin giderilmesi için Bartın Bilim ve Sanat Merkezi?nde öğrenim gören on sekiz üstün yetenekli öğrenci ve Bolu il merkezinde öğrenim gören iki yüz otuz yedi üstün tanısı konmamış (normal) öğrenci ile araştırmanın pilot (ön deneme) uygulaması beş haftalık sürede gerçekleştirilmiştir. Asıl uygulama Trabzon Bilim Sanat Merkezi?nde öğrenim gören yirmi üç üstün yetenekli öğrenci ile Bilim Sanat Merkezi?nde eğitim almayan ve üstün tanısı konmamış elli sekiz öğrenci ile on hafta süre ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın veli boyutunda ise pilot uygulamada üç, asıl uygulamada ise on dört veli ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğrencilere yönelik veri toplamak amacıyla Bilim Sanat Merkezleri?nde görev yapan üç fen ve teknoloji öğretmeni ve bir okul müdürü (bilimsel araştırma derslerini yürütmekte) ile de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Pilot uygulamada iki fen bilgisi öğretmen ile görüşmeler yapılmıştır. Geliştirilen model genel hatlarıyla tanıtıldığında modelde öncelikle veri toplama araçları arasındaki uyuma bakılmış, daha sonra tüm veri toplama araçlarından elde edilen veriler sentezlenmiştir. Üstün yetenekli öğrencilerin tanılanmasında genellikle norma ya da ölçüte dayalı tanılamalar yapıldığından bu araştırmada da değerlendirme yöntemi olarak ölçüt tabanlı bir tanılama gerçekleştirilmiştir. Bu sebeple öğrenciye ilişkin bilgi veren noktalar ele alınmış ve en az %70 ortak fikir veren ve başarı sağlanan durumlarda öğrencinin fen alanında üstün yetenekli olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma kapsamında yer alan yirmi üç üstün yetenekli öğrenciden sekizinin bu ölçütlere göre fende üstün yetenekli olduğu sonucuna varılmıştır. Bu bulgu, öğrencilerin Bilim Sanat Merkezi?ne giriş sürecinde girdiği sınavlar (Wisc-r ve TKT) ile .07 oranında çok düşük bir uyum gösterdiği görülmektedir. Bu araştırma bulgusunun çalışmanın çarpıcı bulgularından biri olduğu düşünülmektedir. Üstün yetenekli öğrenciler, Fen Alanındaki Yetenekleri Belirleme Testi ve Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği sonuçlarına göre üstün tanısı konmamış öğrenciler ile kıyaslandığında üstün yetenekli öğrenciler lehine bir sonuç ortaya çıkmıştır. Ancak üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel yaratıcılık testinde beklenen puanı alamadıkları söylenebilir. Üstün yetenekli öğrencilerde zeka konusunda özgüven bulunurken, bilimsel yaratıcılık ve bilimsel problemleri çözme konusunda özgüven bulunmadığı tespit edilmiştir. Veli ve öğretmen bulguları da bu bulguları destekler niteliktedir. Fenin doğasına uygun nicel ile nitel veriler sentezlendiğinde geliştirilen modelin normal ve üstün yetenekli öğrencileri ayırt ettiği ayrıca üstün yeteneklileri de kendi içinde ayırt edebildiği gözlenmiştir. Fen alanında üstün yetenekli bir bireyde olması gereken özellikleri, söz konusu öğrencilerin taşıdığı ve farklı veri toplama araçlarında da kendilerini gösterdikleri tespit edilmiştir. Bu bağlamda geliştirilen modelin güvenilirliğine ilişkin olumlu bir tanılama süreci olduğundan bahsedilebilir. Diğer bir ifade ile geliştirilen modelin yeterli, belirlenen değerlendirme kriterlerinin ölçülü ve veri toplama araçlarının da amacına hizmet ettiğini söylemek mümkündür. Üstün yeteneklilerin genel tanılamadan ziyade disiplinlere göre yeteneklerini belirlemek için alana özgü ölçütler içeren tanılama modeli geliştirilmesi önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Üstün yeteneklilik, Fen alanında üstün yeteneklilik, Tanılama model önerisiÖğe Identiying the skills of classrom teacher candidates in identification and control of variables by using various assessment tools(Elsevier Science Bv, 2009) Taşdere, Ahmet; Ercan, FerideThe purpose of this study is: i) to identify the skills of classroom teacher candidates in determining and control of variables by using 2 different assessment tools and ii) to examine the effect of assessment tools in evaluating these skills. 101 classroom teacher candidates participated in the study. Scientific Operation Skill Test (Test-1) with multi-selective questions and Test of Scientific Processing Skills For Teachers (Test-2) with an open ended structure depending on a scenario were used as data collection tools. According to the findings obtained from these two tests, most of the teacher candidates wrongly chose and identified the variables that were controlled. Also there were big differences between the ratio of candidates that answered correctly about the dependent and independent variables and the candidates that answered correctly about hypothesis building skills. One of the important findings of the study is that various assessment tools are found to be effective factors in the success of understanding about identification and control skills related to the variables (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Kelime Ilişkilendirme Testi Aracili?iyla Bilişsel Yapinin ve Kavramsal De?işimin Gözlenmesi(2010) Ercan, Feride; Taşdere, Ahmet; Ercan, Nilay[No abstract available]Öğe Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi(2010) Ercan, Feride; Taşdere, Ahmet; Ercan, NilayBu çalışmanın amacı, kelime ilişkilendirme testi kullanarak ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin Güneş sistemi ve uzay konusunda i)bilişsel yapısını ortaya koymak, ii)kavramsal değişim sürecini incelemek, iii)Kavram yanılgılarını tespit etmektir. Araştırma 2007–2008 öğretim yılı bahar döneminde Bolu’da merkeze bağlı bir okulda 7. sınıfta öğrenim gören 31 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından konunun başında ve sonunda ünitede geçen kavramları içeren bir kelime ilişkilendirme testi uygulanmıştır. İki haftalık bir eğitim verilmiş ve kelime ilişkilendirme testi aracılığı ile öğrencilerdeki kavram yanılgıları tespit edilerek kavramsal değişim süreci incelenmiştir. Öğrencilerin ön testi ile son testi kıyaslandığında öğretim sonunda öğrencilerin kavramsal değişiminde olumlu yönde değişim olduğu görülmüştür. Ayrıca kelime ilişkilendirme testlerinin de bilişsel yapıyı otaya çıkarmada, kavramsal değişimi tespit etmede ve kavram yanılgılarını belirlemede etkili bir teknik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ayrıntılı şekilde sunulmuş ve bunların ışığında bazı önerilere yer verilmiştir.Öğe Reflections of new approaches regarding assessment and evaluation in science and technology teaching program on 7th grade textbooks(Elsevier Science Bv, 2012) Taşdere, Ahmet; Ercan, FerideThe purpose of this study is to investigate the assessment and evaluation approach reflected on 7th grade textbooks prepared according to Science and Technology teaching programs. Some techniques used in textbooks for the first time (Structured Grid (SG), Diagnostic Tree (DT), Concept Maps (CM), Word Association Test (WAT)) were examined to investigate whether they obtained the required features. The sample of this study consisted of the textbooks written for periods of 2009-2010 educational year and after by a commission selected by the Head Council of Education and Training. Document review, a qualitative data collection method, was used in the study. SG, DT, CM and WAT techniques found in the textbooks were examined individually to see whether they carried the required characteristics. The results show that some of the techniques used in textbooks are entirely suitable however some techniques do not obtain or partially obtain some technical features. Assessment and evaluation approach reflected in the textbooks were discussed according to the findings. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer review under responsibility of Prof. Dr. Huseyin UzunboyluÖğe Student perceptions and solutions about the matters of environment(Elsevier Science Bv, 2011) Ercan, FerideThe goal of this study is to determine the manner in which the 8th graders perceive the environmental problems and to bring solutions to these problems from their own perspectives. Qulitative research technique such as document review technique was used as data collection tool. 111 students (63 females and 48 males) wrote compositions about environmental problems and proposed solutions. Majority of the students thought of visual pollution and air pollution when environmental matters were mentioned and they proposed solutions regarding these problems. In addition to these, the students mentioned global warming, destruction of forests, erosion and unplanned urbanization when they were reflecting their ideas on water, soil, noise and nuclear pollution. The students had interesting analysis and brought various solutions to the problems by suggesting awareness raising campaigns, providing educational seminars by the government, broadcasting TV programmes related to the matter and increasing criminal sanctions towards environmental crimes. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of The 2nd International Geography Symposium-Mediterranean Environment