Yazar "Eker, Sevcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kurumsal sosyal sorumluluk algısının marka sadakatine etkisi üzerine bir saha araştırması: X firması örneği(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011) Eker, Sevcan; Eren, Selim SaidBu tez çalışmasının amacı, dayanıklı tüketim malları sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde uygulanan kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin, tüketiciler üzerindeki marka imajı, algılanan değer, müşteri tatmini ve marka sadakati üzerindeki etkisini incelemektir.Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın ana konusu olan kurumsal sosyal sorumluluğun önemine değinilmiştir. İkinci bölümde, araştırmada yer alan değişkenlerle ilgili tanımlamalara ve açıklamalara yer verilmiş, araştırmanın temel değişkeni olan kurumsal sosyal sorumluluğun zaman içersindeki gelişimi, kapsamı, boyutları değerlendirilmiştir. Bu tez çalışmasının üçüncü bölümünde, araştırma metodolojisine ilişkin bilgiler yer almaktadır. Bu bölümde veri toplama yöntemi, kullanılan ölçekler, istatistiksel analiz ve bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada ileri sürülmüş olan hipotezleri test etmek amacıyla dayanıklı tüketim malları sektöründe uygulanan anket çalışmasıyla ilgili faktör analizleri, korelasyon analizi ve regresyon analizlerinin sonuçları bu bölümde açıklanmıştır. Makalenin teorik bölümünde ortaya atılan hipotezler, Türkiye'de İstanbul Avrupa yakası'nda yaşayan, X markasını en az bir kez kullanmış 475 tüketiciden toplanan verilerle test edilmektedir. Son bölümde ise araştırmada elde edilen genel sonuçlar, işletmeler için ve gelecekte yapılacak çalışmalar için öneriler yer almaktadır.Araştırma sonucunda, tüketicilerden elde edilen verilerle; kurumsal sosyal sorumluluğun marka imajı ve algılanan değer üzerinde; marka imajının algılanan değer, müşteri tatmini ve marka sadakati üzerinde; algılanan değerin müşteri tatmini üzerinde etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir. Diğer taraftan ise kurumsal sosyal sorumluluğun dolaylı olarak müşteri tatmini ve marka sadakati üzerinde etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.