Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Durak, Yavuz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Başlangıç Düzeyi Piyano Eğitiminde El Pozisyonlarını Destekleme Amacıyla Geliştirilen Teknolojik Tasarım
    (2022) Demiray, Pinar Çelik; Durak, Yavuz
    Piyano çalma süreci, çok yönlü alanların bir arada çalışması ile gerçekleşir. Buna bağlı olarak görsel, dokunsal (motor-kinestetik) ve devinişsel alanların açık ve net olarak algılanabilmesi ve düşünmeden doğal bir süreç içerisinde tekniksel kazanımların gerçekleştirilebilmesi için bir tasarım fikri meydana gelmiştir. Tüm bu aşamaların doğru ve sağlam donanımlarla gerçekleştirilmesi için en temel süreç olan piyanoya başlangıç aşamasının teknolojik bir tasarım ile desteklenmesi inancı oluşmuştur. Piyanoda el pozisyonunun öğrenim aşamasında soyut olarak anlatılması ve sadece bireysel olarak gösterilmesi öğrencinin o anlık öğrenimini sağlasa da, bireysel çalışmalarında hissiyat olarak algılama sürecini desteklemediği için kaybolup gidebilmektedir. Öğrenilen davranışların pekiştirilmesi sürecini destekleyerek, bireysel çalışmalarda öğrencinin öz denetimi oluşana kadar yardımcı bir tasarımın kullanılması, davranışların doğru pekiştirilmesini sağlaması bakımından önem taşımaktadır. Bu amaçla, piyano eğitiminde soyut bir süreci somutlaştırarak eğitimin etkin, hızlı, kolay ve verimli olmasını sağlamak amacıyla piyanoya yardımcı aparatın (PİYAP) tasarlanması planlanmıştır. Bu kapsamda PİYAP’ı geliştirme süreci tasarım geliştirme araştırması (TGA) kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma sürecinde; ilgili literatürün incelenmesi ve ihtiyaçların belirlenmesi, tasarım çerçevesinin oluşturulması, tasarımın çerçevesine yönelik 3 uzman görüşü ile yeniden yapılandırılması ve ön deneme aşamaları tasarım geliştirme araştırmalarından tip 1 kategorisinde gerçekleştirilmiştir. Bu sebeple öncelikle tasarlanan PİYAP’ın geliştirilme süreci detaylı olarak açıklanmış, tasarım süreci, PİYAP’ın yapımı, uzman görüşleri ve ön deneme aşamalarına yer verilmiştir. Lisans 1. sınıf 3 öğrenci ile ön deneme süreci gerçekleştirilmiştir. PİYAP’ın ön deneme sürecinde sorunsuz bir şekilde çalıştığı görülmüştür. Ayrıca katılımcıların ön deneme sürecinde PİYAP’a ilişkin deneyimleri gözlenerek raporlaştırılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bilim ve Sanat Merkezlerinde Ses Kayıt Teknolojileri Altyapı Durumu ve Müzik Öğretmenlerinin Görüşleri
    (2023) Çetin, Göksel; Durak, Yavuz
    Teknolojik gelişmeler müzik eğitimini de etkilemekte ve geliştirmektedir. Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) müzik teknolojisi olanaklarının geliştirilmesi ve müzik öğretmenlerinin alanındaki gelişmeleri takip edebilmeleri, kendi gelişimleri ve eğitime katkıları açısından önemli görülmektedir. Bu araştırmanın amacı BİLSEM'lerde ses kayıt teknolojilerinin alt yapısını, bu kurumda görev yapan müzik öğretmenlerinin ilgi alanlarını, yaşadıkları sorunlarla ilgili görüş ve beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında 188 BİLSEM'den rastgele ulaşılabilen 79 BİLSEM ve bu okullarda görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 79 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Yöntem olarak nitel araştırmadan tarama modeli kullanılmış, veriler betimsel, sayısal ve içerik analizi yöntemleriyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, 79 BİLSEM’den 21’i ses kayıt teknolojileri altyapısına sahiptir. Az sayıda öğretmenin ses kayıt teknolojilerine yönelik eğitim aldığı, alınan eğitimlerin sayıca az olduğu, içerik bakımından orta düzeyde yararlı ve yeterli görüldüğü sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin, bu eğitimlerin lisans sürecinden başlayarak hizmet içi eğitimlerle devam etmesi gerektiğini ve BİLSEM’lerde ses kayıt stüdyolarının kurulması gerektiğini sıklıkla ifade ettikleri gözlemlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Farklı Akustik Ortamların Çalgı Performansına Etkisinin İncelenmesi
    (2021) Demiray, Alper; Durak, Yavuz
    Ülkemizde müzik eğitimi veren kurumlarda, çalgı eğitimleri ile ilgili gerek teknik, gerekse de müzikal sorunlara dair son yıllarda önemli çalışmalar yapılmaktadır. Bu sorunlar değerlendirildiğinde çalgı odalarındaki akustik problemlerden kaynaklı dikkat dağınıklığı, odaklanma problemleri ve çalgı performansına olumsuz etkilerinin derinlemesine araştırılması kanısına varılmıştır. Bu araştırmanın amacı; eğitim fakültesi güzel sanatlar anabilim dalı müzik bölümlerindeki çalgı odalarının akustik durumları, bunun öğrencilerin çalgı performansları sırasında dikkat ve meditasyon değerlerini ne düzeyde etkilediğini tespit etmek ve olası problemlere çözüm bulmaktır. Bu kapsamda, katılımcıların bireysel çalgı odalarındaki performansları ele alınarak, çeşitli çalgıların akustik farklılıklara (yalıtılmış ve yalıtılmamış odalar) göre dikkat ve meditasyon değerleri yorumlanmıştır. Bireysel çalışma odalarındaki akustik durumlara göre farklı çalgıların dikkat ve meditasyon süreçlerinin nasıl etkilendiğine dikkat çekmek, mevcut olan ve yeni yapılacak olan müzik kurumlarındaki çalışma odalarının akustik donanımları hakkında fikir vermek bakımından araştırmanın önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırmada yarı deneysel araştırma modelinden kontrol grupsuz son test desen ve nitel araştırma yöntemlerinden uygulama öncesi ve sonrası için yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılar üzerinde akustik açıdan oda değişkeninin etkilerine bakılmıştır. Çalgıları birbirinden farklı sekiz katılımcı, farklı akustik ortamlarda çalgı performansı sergilemiştir. Performans sırasında kafa bölgelerine Neurosky Mindwave Mobile 2 EEG cihazı takılmış ve katılımcıların anlık dikkat ve meditasyon değerleri üç farklı oturumda ölçülmüştür. Uygulama sonrasında her katılımcının ayrı odalarda alınan verilerinin ortalamaları alınmış ve birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, bütün katılımcıların dikkat verileri akustik açıdan yalıtılmış ve düzenlenmiş odada daha yüksek, meditasyon verilerinde ise bireysel farklılıklar gözlenmiştir. Akustik açıdan yalıtılmış odada çalgı performansı sergileyen kişilerin dikkatlerinin daha iyi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano öğretim programları üzerine bir araştırma
    (2014) Durak, Yavuz
    Bu araştırmada, Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı Piyano dersi için kullanılmakta olan mevcut öğretim programlarının durumu değerlendirilmiştir. Eğitim ve Öğretim in planlı ve programlı bir süreç olması ve çağdaş öğretim yöntemlerinin üniversitelerde vazgeçilmez bir unsur olmasından yola çıkarak hazırlanan bu çalışma, mevcut durumu ortaya koymak açısından önem arz etmektedir. Bilindiği üzere öğretmen yetiştiren kurumların öğretim programları Yüksek Öğretim Kurulu tarafından hazırlanan ortak bir program dâhilinde uygulanmaktadır. Ancak bu program, ders listeleri ve tanımsal içerikten öteye gidememektedir. Hâlbuki öğretmen yetiştiren bir programın lisansüstü eğitimi aşamalarında “program hazırlama”, “program değerlendirme” ve program çözümleme” gibi dersler mevcut iken lisans aşamasındaki derslerin öğretim programlarının bulunmayışı düşündürücüdür. Bu durum Türkiye'nin bazı Eğitim Fakültelerinde kendi iç işleyişlerini düzenlemek adına düzeltilmek istenmiş ve kurum içi çalışmalarla program eksikliği giderilmeye çalışılmıştır. Mevcut piyano öğretim programlarının durumunu ortaya koyabilmek için farklı kurumlardan ve farklı deneyim gruplarından 26 piyano öğretim elemanına yapılandırılmış görüşme uygulanmıştır. Araştırma ile ilgili ön çalışma oluşturması açısından uygulanan yapılandırılmış görüşme sonucunda; piyano dersi'ne yönelik piyano öğretim elemanlarının birçoğunun herhangi bir öğretim programı kullanmadığı, kullananların ise programlarının içeriğinde, öğretim programı öğelerine tam olarak yer vermediği, yani tanımsal program kullandıkları saptanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Piyano öğretim programı model önerisi ve uygulamadaki görünümü
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2007) Durak, Yavuz; Görsev, Selahattin
    Bu arastırmada, Egitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Egitimi Bölümü Müzik Ögretmenligi Anabilim Dalı Piyano dersi için kullanılmakta olan mevcut ögretim programlarının durumu degerlendirilmis ve buradan yola çıkarak, kapsamlı bir ögretim programının tüm ögelerini içeren sekiz yarıyıllık bir piyano ögretim programı hazırlanmıstır. Arastırma için hazırlanan program, Abant zzet Baysal Üniversitesi Egitim Fakültesi Güzel Sanatlar Egitimi Bölümü Müzik Ögretmenligi Anabilim Dalı 1. Sınıf 1. Yarıyıl piyano ögrencilerine uygulanmıs ve ulasılan sonuçlar piyano egitimi açısından degerlendirilmistir. Mevcut piyano ögretim programlarının durumunu ortaya koyabilmek için farklı kurumlardan ve farklı deneyim gruplarından 26 piyano ögretim elemanına yapılandırılmıs görüsme uygulanmıs, literatür taranmıs ve elde edilen verilere göre hazırlanan piyano ögretim programının 1. sınıf 1. yarıyıllık bölümü 40 ögrenciye uygulanarak gözlemlenmistir. Arastırma ile ilgili ön çalısma olusturması açısından uygulanan yapılandırılmıs görüsme sonucunda; piyano dersi'ne yönelik piyano ögretim elemanlarının birçogunun herhangi bir ögretim programı kullanmadıgı, kullananların ise programlarının içeriginde, ögretim programı ögelerine tam olarak yer vermedigi, yani tanımsal program kullandıkları saptanmıstır. Aynı piyano ögretim elemanlarından, arastırma için olusturulan piyano dersi ögretim programı model önerisi'nin içerigindeki hedef ve hedef davranıslara iliskin görüsleri alınmıs ve buna baglı olarak Piyano dersi ögretim programı hazırlanmıstır. Arastırma için hazırlanan programın uygulandıgı 1. sınıf ögrencilerine 1 yarıyıl süresince dönem bası, ortası ve dönem sonu olmak üzere 3 ayrı gözlem yapılmıstır. Gözlem yapılan ögrencilere, piyano egitiminin hedeflerini kapsayıcı bir bilissel test, gözlem dönemi öncesinde ve sonrasında olmak üzere 2 kez uygulanmıstır. Piyano egitimi alanında uzman 3 gözlemci tarafından yapılan degerlendirmeler sonucunda arastırma için hazırlanan piyano ögretim programı modelinin piyano egitiminin hedeflerine ulasmada olumlu yönde etkin oldugu görülmüstür.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim