Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Duman, Nesibe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hikaye haritasi yönteminin eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2006) Duman, Nesibe; Tekinarslan, İlknur
    ÖZETH KÂYE HAR TASI YÖNTEM N N EĞ T LEB L R Z H NSEL ENGELLÖĞRENC LER N OKUDUĞUNU ANLAMA BECER LER ÜZER NDEKETK SNesibe DUMANYüksek Lisans TeziÖzel Eğitim Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. lknur Ç FC TEK NARSLANOcak 2006, 145 SayfaBu araştırmada, hikâye haritası yönteminin eğitilebilir zihinsel engelliöğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemekamaçlanmıştır.Bu amaçla, Bolu ilinde yer alan bir ilköğretim okulunun özel eğitimsınıflarında bulunan, eğitilebilir zihinsel engelli üç öğrenci katılmıştır. Araştırmadatek denekli araştırma modellerinden denekler arası çoklu yoklama modelikullanılmıştır.Eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin öğretim öncesi ve öğretim sonugösterdikleri performans düzeylerini belirlemek ve ayrıca öğretimde kullanılmaküzere araştırmacı tarafından 15 hikâye hazırlanmıştır. Hikâye haritası yöntemi heröğrenci için 10 oturumda uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, hikâye haritasıyönteminin, araştırmaya katılan eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunuanlama becerileri üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Eğitilebilir zihinsel engelli, hikâye haritası, okuduğunu anlama.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hikâye haritası yönteminin hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisi
    (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2007) Duman, Nesibe; Tekinarslan, İlknur Cifci
    The purpose of this study was to determine the effects of the story mapping method on mild mentally retarded students' reading comprehension skills. Three students with mild mental retardation, who are educated in an elementary school in Bolu, were the participants of this study. A multiple probe design across subjects which is a model of the multiple baseline design was used. Fifteen stories were prepared by the researcher in order to assess the performance of the participants before and after the intervention. Story mapping method was implemented during ten sessions for each student. At the end of this study, it was found that the story mapping method was effective on the reading comprehension skills of students with mild mental retardation

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim