Yazar "Duman, Nesibe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hikaye haritasi yönteminin eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2006) Duman, Nesibe; Tekinarslan, İlknurÖZETH KÂYE HAR TASI YÖNTEM N N EĞ T LEB L R Z H NSEL ENGELLÖĞRENC LER N OKUDUĞUNU ANLAMA BECER LER ÜZER NDEKETK SNesibe DUMANYüksek Lisans TeziÖzel Eğitim Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. lknur Ç FC TEK NARSLANOcak 2006, 145 SayfaBu araştırmada, hikâye haritası yönteminin eğitilebilir zihinsel engelliöğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemekamaçlanmıştır.Bu amaçla, Bolu ilinde yer alan bir ilköğretim okulunun özel eğitimsınıflarında bulunan, eğitilebilir zihinsel engelli üç öğrenci katılmıştır. Araştırmadatek denekli araştırma modellerinden denekler arası çoklu yoklama modelikullanılmıştır.Eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin öğretim öncesi ve öğretim sonugösterdikleri performans düzeylerini belirlemek ve ayrıca öğretimde kullanılmaküzere araştırmacı tarafından 15 hikâye hazırlanmıştır. Hikâye haritası yöntemi heröğrenci için 10 oturumda uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, hikâye haritasıyönteminin, araştırmaya katılan eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunuanlama becerileri üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Eğitilebilir zihinsel engelli, hikâye haritası, okuduğunu anlama.Öğe Hikâye haritası yönteminin hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2007) Duman, Nesibe; Tekinarslan, İlknur CifciThe purpose of this study was to determine the effects of the story mapping method on mild mentally retarded students' reading comprehension skills. Three students with mild mental retardation, who are educated in an elementary school in Bolu, were the participants of this study. A multiple probe design across subjects which is a model of the multiple baseline design was used. Fifteen stories were prepared by the researcher in order to assess the performance of the participants before and after the intervention. Story mapping method was implemented during ten sessions for each student. At the end of this study, it was found that the story mapping method was effective on the reading comprehension skills of students with mild mental retardation