Yazar "Demir, Okan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması(2014) Demir, Okan; Köse, İbrahim AlperBu araştırma ile test merkezli standart belirleme yöntemlerinden Angoff, Nedelsky ve Ebel yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada öğrenciler ve uzmanlar olmak üzere iki farklı gruptan veri toplanmıştır. Dokuzuncu sınıf matematik dersi kümeler ve denklemler-eşitsizlikler öğrenme alanına ait kazanımları ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 26 maddeden oluşan matematik başarı testi 245 öğrenciye uygulanmış, elde edilen başarı puanları araştırmanın öğrenci verileri olarak kullanılmıştır. Uzman verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilen “Uzman Görüşleri Formu” ile toplanmıştır. Başarılı kabul edilen öğrenci yüzdeleri arasında anlamlı fark olup olmadığı bağımlı iki yüzde arasındaki farkın testi ile sınanmıştır. Yöntemler arasındaki uyum Cohen’s Kappa İstatistiği ile, MGP’ler arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ile, MGP’lerin ortalamaları arasındaki fark ise Bağımlı Gruplar t Testi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda en yüksek kesme puanının Angoff yöntemi, en düşük kesme puanının Nedelsky yöntemi tarafından belirlendiği, başarılı kabul edilen öğrenci yüzdelerinin anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Yöntemler tarafından belirlenen kesme puanlarına göre öğrenciler başarılı-başarısız şeklinde kategorize edildiğinde, Angoff ve Ebel yöntemleri ile Ebel ve Nedelsky yöntemleri arasında yüksek derecede pozitif yönde bir uyumun olduğu, Angoff ve Nedelsky yöntemleri arasında ise pozitif yönde makul bir uyumun olduğu görülmüştür. Angoff ve Nedelsky yöntemleri arasında, MGP’ler bakımından düşük düzeyde bir ilişki olduğu görülürken, MGP’lere ait ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Angoff ve Ebel yöntemleri arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiş, MGP’lere ait ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Nedelsky ve Ebel yöntemleri arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu gözlenmiş, MGP’lerin ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. ebel, nedelsky, kesme puanı.Öğe Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2014) Demir, Okan; Köse, İbrahim AlperBu araştırma ile test merkezli standart belirleme yöntemlerinden olan Angoff, Nedelsky ve Ebel yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada öğrenciler ve uzmanlar olmak üzere iki farklı gruptan veri toplanmıştır. Dokuzuncu sınıf matematik dersi kümeler ve denklemler-eşitsizlikler öğrenme alanına ait kazanımları ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 26 maddeden oluşan matematik başarı testi 245 öğrenciye uygulanmış, elde edilen başarı puanları araştırmanın öğrenci verileri olarak kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan uzman verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ve her bir uzmanın üç farklı standart belirleme yöntemi için vermiş oldukları kararları içeren "Uzman Görüşleri Formu" ile toplanmıştır. Her bir standart belirleme yönteminin belirlediği kesme puanına göre başarılı kabul edilen öğrenci yüzdeleri arasında anlamlı fark olup olmadığı bağımlı iki yüzde arasındaki farkın testi ile sınanmıştır. Yöntemler tarafından belirlenen kesme puanlarına göre öğrenciler başarılı-başarısız şeklinde kategorize edilip, yöntemler arasındaki uyuma Cohen's Kappa İstatistiği ile bakılmıştır. Her bir yöntem için uzmanlar tarafından belirlenen minimum geçme puanları arsındaki ilişkiye Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ile minimum geçme puanlarının ortalamaları arasındaki farka ise Bağımlı Gruplar t Testi ile bakılmıştır. Araştırma sonucunda en yüksek kesme puanının Angoff yöntemi, en düşük kesme puanının Nedelsky yöntemi tarafından belirlendiği ve farklı standart belirleme yöntemlerine göre kesme puanının üzerinde puan alarak başarılı kabul edilen öğrenci yüzdelerinin anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Hesaplanan kesme puanlarına göre öğrenciler başarılı ve başarısız olarak sınıflandırılıp yöntemler ikili olarak karşılaştırıldığında, Angoff ve Ebel yöntemleri ile Ebel ve Nedelsky yöntemleri arasında yüksek derecede pozitif yönde bir uyumun olduğu, Angoff ve Nedelsky yöntemleri arasında ise pozitif yönde makul bir uyumun olduğu görülmüştür. Angoff ve Nedelsky yöntemleri arasında, uzmanlardan elde edilen minimum geçme puanları bakımından düşük düzeyde bir ilişki olduğu görülürken, minimum geçme puanlarına ait ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Angoff ve Ebel yöntemleri arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülürken, bu iki yönteme ait minimum geçme puanlarının ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Nedelsky ve Ebel yöntemleri arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu görülürken, bu iki yönteme ait minimum geçme puanlarının ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır.