Yazar "Demir, Canan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Resim-iş (sanat) eğitiminde sanat eleştirisinin yeri ve önemi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2002) Demir, Canan; Özsoy, VedatÖZET RESİM-İŞ (SANAT) EĞİTİMİNDE SANAT ELEŞTİRİSİNİN YERİ ve ÖNEMİ Demir, CANAN Yüksek Lisans, Resim-İş Eğitimi Bölümü Tez Danışmanı: Doç.Dr. Vedat ÖZSOY Eylül 2002, Sayfa: 322-XH Bu araştırmanın konusu; İki- Üç boyutlu çalışmalarda sanat eleştirisi ve iki uygulama önerisi Sanat Eleştirisinin İlköğretim Resim-İş (Sanat) derslerindeki fonksiyonunu göstermektir. Sanat Eleştirisi çalışmaları ile ilgili birer proje hazırlanmış, projelere göre de ünite planı oluşturulmuştur. İki proje ile ilgili 3'er haftalık (toplam 6 hafta) günlük planlar hazırlanmıştır. Röprodüksiyon inceleme konusundan dolayı planlar, sanat eleştirisi ağırlıklı olmasına karşın Çok Alanlı Sanat Eğitimi yöntemleri de planlara yansıtılmıştır. Derslerin (3+3=6) işlenişindeki genel amaç; Çok Alanlı Sanat Eğitimi yöntemlerine göre hazırlanacak bir Resim-İş (Sanat Eğitimi) müfredat programının eğitim-öğretim sürecinde yaratacağı etkilerin ve değişikliklerin önemini belirterek, yeni bir Resim-İş (Sanat Eğitimi) müfredat programına küçük de olsa bir katkı sağlayabilmesidir. Böyle bir program hazırlandığı ve uygulandığı takdirde öğrencinin tek yönlü eğitimden kurtarılacağı düşünülmektedir. Derslerin (3+3=6) işlenişindeki özet amaçlardan birincisi; sanat eleştirisi ile ilgili ilköğretim ikinci kademe (7.sınıf) öğrencilerinin röprodüksiyon inceleme konusuna yönelik tutumlarını tespit etmektir, ikinci amaç; iki ve üç boyutlu çalışmalarda sanat eleştirisinin bir farklılık yaratıp yaratmadığını ortaya koymaktır. Bunun içinde hazırlanan ünite planı iki ve üç boyutlu çalışmalara yönelik 3'er haftalık günlük 111planlara bölünmüştür. Aynı sınıfın iki ve üç boyutlu sanat eserlerini incelemede ortaya koyduğu benzer ve farklı yönler belirlenmeye çalışılmıştır. Sanat Eleştirisi çalışması ile ilgili hazırlanan ve işlenen bir derste, eleştirdikleri röprodüksiyona yönelik bilgilerin kalıcı olup-olmadığı, bir konu ile ilgili olarak kendilerini rahat irade edip-edemedikleri dolayısıyla da öğrencilerin dersteki aktivitelerinin artıp-artmadığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Yapılan ön ve son testlerle de Sanat Eleştirisinin öğrenci üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca Resim-iş öğretmenlerine yönelik hazırlanan görüşme formlarıyla; öğretmenlerin sanat eleştirisine yönelik tutumları tespit edilerek bu tutumların öğrenci başarısını etkileyip- etkilemediği ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada araştırmacı ders sırasında öğrencilerin öğretim sonucunda kazandıklarını, buna ilave olarak da ortaya çıkan durumların sonucuna göre kazandırabileceklerini tespit etmeye çalışmış ve öneriler getirmiştir. ivÖğe Texture-music interaction in sculpture work(Elsevier Science Bv, 2012) Demir, CananSculpture is the art of creating three dimensional forms by using various tools and conveying emotions and thoughts by means of the aesthetic values created in such way. The work of art that comes out in the end may be a form of art that shows abstract or solid features. Statues could be used to tell about persons and sometimes about emotions. The effect of a statue in telling about the emotions could convert into a description related to the language of the material used, and sometimes it is the texture of the form that strengthens this language of description. Each stage from clay kneading to the appearance of form is completed by sensing the various features of surface and texture by means of the sense of touching. This sensitivity that comes out with the use of sense of touching also shows itself through the appearance of the texture over the surface of the tool. The changes in the understandings of texture line depend on persons or their emotional conditions at that specific moment. The subject of this study is how does a soft tone or hard tone in a piece of music being listened to affects a three dimensional form being worked on. The problem of the research is what kind of a sense does the music or the sense of hearing contribute to the already changing nature of the texture that comes out by the use of sense of touching and seeing. 8 students in Visual Arts Education and there are two working group of this study. The students in Visual Arts Education listened to the "Carmina Burana - Fortuna" concerto by Carl Orff. Also, students were given artificial textures such as soft, sharp, wavy ones as well as the organic textures, and they were asked to use the ones which they have found to associate with the music they have listened to. The students in Visual Arts Education have created textures on three dimensional forms accompanied by the music during which the independent observants observed the application taking notes. The interview and observation notes were analyzed with the content analysis in the NVivo 8 package program, and the findings of the study were interpreted by matrix and models. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer review under responsibility of Prof. Ayse Cakir Ilhan