Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cavlak, Neslihan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müşteri deneyiminin destinasyon imajı üzerindeki etkileri
    (2018) Cavlak, Neslihan; Cop, Ruziye
    Bu çalışmanın amacı; turistlerin yaşadığı müşteri deneyiminin algılanan destinasyon imajına etkisini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu amaçla teorik bir model ortaya koyulmuştur. Araştırma modeli, turistlerin duygusal ve rasyonel deneyimleri ile toplam dört boyuttan oluşan (politik çevre, kültürel çekicilik, sosyal çevre ve doğal kaynaklar) destinasyon imajını birbirine bağlamaktadır. Çanakkale- Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden ve burada en az bir gece konaklayan 250 Türk ve 243 Anzak turistten anket tekniği ile elde edilen veriler SPSS for Windows 22.00 ve AMOS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, müşteri deneyiminin algılanan destinasyon imajı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca yapılan t-testi sonuçları, Türk turistlerin Anzak turistlere göre, destinasyonda daha yoğun bir duygusal deneyim yaşadıklarını ortaya koymaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Müşteri deneyiminin destinasyon imajı üzerindeki etkileri: Türk ve Anzak turistler üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2017) Cavlak, Neslihan; Cop, Ruziye
    Bu çalışmada; Türk ve Anzak turistlerin yaşadıkları müşteri deneyiminin destinasyon imajı üzerindeki etkileri karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. Bunun için, rasyonel ve duygusal olmak üzere iki alt boyuttan oluşan müşteri deneyiminin, politik çevre, kültürel çekicilik, sosyal çevre ve doğal çevre olmak üzere toplam dört alt boyuttan oluşan destinasyon imajına etkisini gösteren teorik bir model oluşturulmuştur. Modeli test etmek amacıyla hazırlanan anket soruları, 2016 yılının Mart-Nisan-Mayıs aylarında, Çanakkale – Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'nı ziyaret eden ve burada en az bir gece konaklama yapan Türk ve Anzak turistlere uygulanmıştır. Turistlerden elde edilen veriler "SPSS for Windows 22.00 ve AMOS 22.0" programı kullanılarak Yapısal Eşitlik Modellemesi yapılarak ayrı ayrı analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Bunun sonucunda, Türk ve Anzak turistlerin yaşadıkları rasyonel ve duygusal deneyimin algılanan destinasyon imajı üzerinde olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Daha sonra, Türk ve Anzak turistlerin yaşadıkları müşteri deneyiminin destinasyon imajına olan etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılan karşılaştırmalı analiz sonucunda; Türk turistlerin yaşadıkları duygusal müşteri deneyiminin algılanan destinasyon imajına olan etkisinin Anzaklara göre daha fazla olduğu görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The role of big data in digital marketing
    (IGI Global, 2021) Cavlak, Neslihan; Cop, Ruziye
    Consumers perform their activities through digital channels more often as a result of technological advancements where those advancements also allow marketers to reach excessive information about consumers, store them, and use them whenever and however they consider necessary. These big data provide businesses to understand the unmet demands and expectations of consumers and achieve a sustainable business success. Despite the importance of big data analytics for marketing of businesses, research on this issue is scarce. In order to contribute the literature, the purpose of this chapter is to reveal the importance of big data in the digital marketing environment. In line with this purpose, a comprehensive literature review including the definition, components, sources of big data, and the role of big data in digital environments and the examples of businesses using big data is undertaken. © 2021, IGI Global.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yerli ve yabancı turist deneyimi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı milliyet temelinde bir analiz
    (2019) Cavlak, Neslihan; Cop, Ruziye
    Bu çalışmanın amacı, aynı destinasyonu aynı zaman diliminde ziyaret eden ve benzer deneyimler yaşayan turistlerin destinasyonda yaşadıkları deneyimin değerlendirmesini yapmak ve yerli ve yabancı turist gruplarının yaşadıkları deneyimler arasında bir farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma, Çanakkale – Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden ve burada en az bir gece konaklama yapan yerli ve yabancı turistler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 409 yerli turist ve 243 yabancı turist olmak üzere toplam 652 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verileri yüz yüze anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, aynı zaman diliminde Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin yaşadıkları deneyimler arasında bazı farklılıklar olduğunu ortaya koymaktadır. Yerli turistlerin destinasyonda yabancı turistlere göre daha duygusal bir deneyim yaşadıkları görülmektedir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim