Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cakiroglu, Jale" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    What nos teaching practices tell us: A case of two science teachers
    (E-flow PDF Range Management Society of India, 2013) Dogan, Nihal; Cakiroglu, Jale; Bilican, Kader; Cavus, Seda
    Translation of nature of science (NOS) views into teaching practice and the development of teachers' NOS teaching are still open to investigation. Therefore, how teachers' translation of NOS understanding into practice occurs and what extend science teachers are able to transform their understanding into explicit reflective NOS instruction have been issues still need to be further exploration. This study explored the impact of intensive nature of science summer workshop on science teachers' views of NOS and their instructional practices. The current study was a case study of two middle school science teachers documenting their NOS views and instructional practice on NOS in the classrooms. Data resources included the VNOS-C; interviews and classroom observations. Participants made substantial improvements in their understandings of the targeted aspects of NOS as a result of their participation in professional development program. The study also showed that two of teachers translated their understanding of NOS in a certain degree into instructional practice.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim