Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ayyildiz, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ETKİLEŞİMLİTAHTADAÇOKLU-­-ORTAMNESNELERİYLEYAPILANÖĞRETİMİNÖĞRETMENADAYLARININZENGİNLEŞTİRİLMİŞİÇERİKLEÖĞRETİMEYÖNELİKTUTUMLARINAETKİSİ
    (2015) Tekinarslan, Erkan; Top, Ercan; Gürer, Melih Derya; Yikmiş, Ahmet; Ayyildiz, Mustafa; Karabulut, Alpaslan; Savaş, Ömer
    Son   yıllarda   bilgi   toplumu   olma   yolunda   yapılan   yatırımlar   ve   etkileşimli   (akıllı)   tahta   ve  tablet   bilgisayarlar   gibi   okullarda   kullanılmaya   başlayan   yeni   teknolojik   araçlar   dikkate  alınarak,   öğretmen   eğitiminde   etkileşimli   tahta   ve   çoklu-­-ortam   materyalleri   ya   da  nesnelerinin  kullanılması  oldukça  önem  kazanmıştır.  Bu  durum  bize  gerek  hizmet  içi  gerekse  hizmet   öncesi   eğitim   sırasında   öğretmenlerin   ve   öğretmen   adaylarının   etkileşimli   tahta   ve  çoklu-­-ortam   nesnelerinin   kullanımları   konularında   gerekli   bilgi   ve   becerileri   kazanmaları  gerektiğini   işaret   etmektedir.   Bu   çalışmada   Eğitim   Fakültesinde   etkileşimli   tahta   ve   çoklu-­-ortam   nesnelerinin   kullanıldığı   öğrenme   ve   öğretme   ortamlarında   eğitim   gören   öğretmen  adaylarının   (N=537)   zenginleştirilmiş   içerikle   öğretime   yönelik   tutumlarındaki   değişiklikler  incelenmiştir.   Özellikle,   araştırmada   ön-­-test   ve   son-­-test   tekniği   kullanılarak   etkileşimli  ortamda  çoklu-­-ortam  nesneleriyle  öğretimin  öğretmen  adaylarının  zenginleştirilmiş  içerikle  öğretime  yönelik  tutumlarına  etkisinin  olup  olmadığı  tespit  edilmeye  çalışılmıştır.  Elde  edilen  bulgulara  göre,  etkileşimli  tahta  ile  çoklu  ortam  nesnelerinin  kullanıldığı  sınıflarda  öğretimin  öğrencilerin   zenginleştirilmiş   içerikle   öğretime   yönelik   tutumlarına   algılanan   kullanışlılık,  öğrenmeye  katkı  ve  ilgi-­-motivasyon  alt  boyutlarında  olumlu  yönde  bir  etkiye  sahiptir.    Bunun  yanı   sıra,   yarı-­-yapılandırılmış   yazılı   anket   soruları   kullanılarak   elde   edilen   öğrenci   (N=102)  görüşlerine  göre,  etkileşimli  tahtanın  öne  çıkan  avantajları  dikkat  çekici  olması,  görsel-­-işitsel  ve  etkileşimli  özellikleridir.  Fakat,  bazı  öğretmenlerin  ve  öğrencilerin  yeterli  kullanım  bilgi  ve  becerilerine  sahip  olmamaları  etkili  kullanım  bakımından  önemli  dezavantajlar  olarak  ortaya  çıkmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Parametric gear wheel applications in computer aided design
    (2010) Ayyildiz, Mustafa; Çiçek, Adem; Kara, Fuat
    In this study, a software has been developed to parametrically draw and model the gear wheels and gear wheel pairs in a CAD (Computer Aided Design) environment. In the software development, a hybrid programming structure using Visual BASIC and AutoLISP programming languages is used for the proposed software. The programming languages are easy and commonly used. In the software system, gear wheels or gear wheel pairs are sized by inputting parameters such as modules, transmission ratios, teeth numbers, etc. and then they are automatically drawn and modeled in CAD environment. This study presents an auxiliary program which is rapid and functional to the designer for drawing and modeling of gear wheels.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim