Yazar "Ayyildiz, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ETKİLEŞİMLİTAHTADAÇOKLU--ORTAMNESNELERİYLEYAPILANÖĞRETİMİNÖĞRETMENADAYLARININZENGİNLEŞTİRİLMİŞİÇERİKLEÖĞRETİMEYÖNELİKTUTUMLARINAETKİSİ(2015) Tekinarslan, Erkan; Top, Ercan; Gürer, Melih Derya; Yikmiş, Ahmet; Ayyildiz, Mustafa; Karabulut, Alpaslan; Savaş, ÖmerSon yıllarda bilgi toplumu olma yolunda yapılan yatırımlar ve etkileşimli (akıllı) tahta ve tablet bilgisayarlar gibi okullarda kullanılmaya başlayan yeni teknolojik araçlar dikkate alınarak, öğretmen eğitiminde etkileşimli tahta ve çoklu--ortam materyalleri ya da nesnelerinin kullanılması oldukça önem kazanmıştır. Bu durum bize gerek hizmet içi gerekse hizmet öncesi eğitim sırasında öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının etkileşimli tahta ve çoklu--ortam nesnelerinin kullanımları konularında gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları gerektiğini işaret etmektedir. Bu çalışmada Eğitim Fakültesinde etkileşimli tahta ve çoklu--ortam nesnelerinin kullanıldığı öğrenme ve öğretme ortamlarında eğitim gören öğretmen adaylarının (N=537) zenginleştirilmiş içerikle öğretime yönelik tutumlarındaki değişiklikler incelenmiştir. Özellikle, araştırmada ön--test ve son--test tekniği kullanılarak etkileşimli ortamda çoklu--ortam nesneleriyle öğretimin öğretmen adaylarının zenginleştirilmiş içerikle öğretime yönelik tutumlarına etkisinin olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, etkileşimli tahta ile çoklu ortam nesnelerinin kullanıldığı sınıflarda öğretimin öğrencilerin zenginleştirilmiş içerikle öğretime yönelik tutumlarına algılanan kullanışlılık, öğrenmeye katkı ve ilgi--motivasyon alt boyutlarında olumlu yönde bir etkiye sahiptir. Bunun yanı sıra, yarı--yapılandırılmış yazılı anket soruları kullanılarak elde edilen öğrenci (N=102) görüşlerine göre, etkileşimli tahtanın öne çıkan avantajları dikkat çekici olması, görsel--işitsel ve etkileşimli özellikleridir. Fakat, bazı öğretmenlerin ve öğrencilerin yeterli kullanım bilgi ve becerilerine sahip olmamaları etkili kullanım bakımından önemli dezavantajlar olarak ortaya çıkmıştır.Öğe Parametric gear wheel applications in computer aided design(2010) Ayyildiz, Mustafa; Çiçek, Adem; Kara, FuatIn this study, a software has been developed to parametrically draw and model the gear wheels and gear wheel pairs in a CAD (Computer Aided Design) environment. In the software development, a hybrid programming structure using Visual BASIC and AutoLISP programming languages is used for the proposed software. The programming languages are easy and commonly used. In the software system, gear wheels or gear wheel pairs are sized by inputting parameters such as modules, transmission ratios, teeth numbers, etc. and then they are automatically drawn and modeled in CAD environment. This study presents an auxiliary program which is rapid and functional to the designer for drawing and modeling of gear wheels.