Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aydin, Fatih" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Fenbilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşleri
    (2014) Karaa, Fatma Nazlı; Aydin, Fatih; Bahar, Mehmet; Yilmaz, Şirin
    Bu araştırmanın amacı, i) fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerini belirlemek, ii) öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyi açısından farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada tarama (survey) araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 20112012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Türkiyenin köklü üniversitelerinden birinde 1, 2, 3 ve 4. sınıf fen bilgisi öğretmen adayları (N= 313) ile yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanmasında Teknolojiye İlişkin Görüş Anketikullanılmıştır. Bulgular, fen bilgisi öğretmen adaylarının genel olarak teknolojiye ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre teknolojiye ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılık görülmemesine rağmen öğrenim görülen sınıf düzeyi değişkenine göre teknolojiye ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılığın olduğu görülmektedir. Son olarak bu bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul Öğretmenlerinin Tasarım Anlayışının Tasarımcı Bağlamında İncelenmesi1
    (2020) Aydin, Fatih; Müjde, Duygu
    Bu araştırmanın amacı farklı branşlarda görev yapan ortaokul öğretmenlerinin tasarım anlayışlarını tasarımcı bağlamında incelemektir. Bu amaç için nitel araştırma yöntemi çerçevesinde durum çalışması benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 eğitim yılında Ankara’da resmi ve özel okullarda görev yapan farklı branşlardaki ortaokul öğretmenleri (N=90) oluşturmaktadır. Katılımcılar gönüllülük esasına bağlı olarak katılmışlardır. Verilerin toplanması amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan ve 4 açık uçlu yapılandırılmış sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Sorular tasarımcı bağlamında bilgi, beceri ve güdüleyici faktörler çerçevesinde oluşturulmuştur. Geçerlik ve güvenirlik çalışması iki alan uzmanının görüşü ve pilot uygulama ile sağlanmıştır. Veriler yazılı olarak toplanmıştır ve formun doldurulması için süre sınırlaması yapılmamıştır. Katılımcılar kodlanarak tanımlanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Analizde ortaya çıkan bulgular tema ve kodlar halinde sunulmuştur. Bulgularda ilgili tema ve kodlara ait katılımcı ifadelerine yer verilmiştir. Bulgularda öğretmenlerin bilgi açısından üç noktaya vurgu yaptıkları anlaşılmaktadır. Bunlar, teorik bilgi, malzemeyi tanıma ve malzemeyi kullanma bilgisidir. Beceri açısından tasarım anlayışlarına bakıldığında tasarımı bir beceri olarak görmeyenler olmasına rağmen birçoğunun tasarımı bir beceri olarak gördüğü anlaşılmaktadır. Tasarımı beceri olarak değerlendirenlere ait bulgular incelendiğinde ise bilişsel, duyuşsal ve psikomotor açıdan değerlendirmelerin yapıldığı görülmektedir. Son olarak kişiyi tasarıma yönelten unsurlar arasında ihtiyaçlar, merak-ilgi, yaratıcılık, değişim-yenilik, geliştirme, hayal gücü, yeni şeyler üretme arzusu ve öğretme isteği gibi unsurların yer aldığı görülmektedir. Sonuç olarak, farklı branşlarda görev yapan öğretmenlerin tasarım anlayışları tasarımcı bağlamında benzerlik ve farklılık göstermektedir. Bu benzerlik ve farklılıklar çerçevesinde değerlendirildiğinde tasarımcı bağlamında birçok faktörün tasarımda ve tasarımla bağlantılı birçok alanda dikkate alınması gerektiği düşünülebilir. Böylece bu çoklu bakış açısıyla daha nitelikli eğitimlerin sağlanabilmesi mümkün olabilecektir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Pre-service teachers' attitudes toward technology: Scale development study
    (2014) Aydin, Fatih; Karaa, Fatma Nazli
    [No abstract available]
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sınıf Öğretmeni Adaylarının 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı 3. ve 4. Sınıf Kazanımları Kapsamında Sosyo-Bilimsel Konuları Nasıl İlişkilendirdiklerinin İncelenmesi
    (2020) Aydin, Fatih; Silik, Yavuz
    Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi 3. Sınıfta öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının (N=46) 2017 Fen bilimleri dersi öğretim programı 3. ve 4. sınıf kazanımları kapsamında sosyo-bilimsel konuları nasıl ilişkilendirdiklerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir ve bu çerçevede katılımcıların sunduğu dosyalar kapsamında doküman incelemesi yapılmıştır. Öğretmen adaylarıyla birlikte Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki 3. ve 4. Sınıf kazanımları incelenmiş ve bu kazanımlar çerçevesinde 6 farklı sosyo-bilimsel konu belirlenmiştir. Daha sonra öğretmen adaylarından belirlenen bu konuları derslerinde nasıl ilişkilendirebileceklerine yönelik bir ders planı hazırlamaları istenmiş ve kendilerine 3 hafta süre verilmiştir. Ders planlarına her bir sosyo-bilimsel konu için ayrı ayrı içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi araştırmacılar tarafından birlikte gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, sosyo-bilimsel konular birçok alanda örnekleri ile karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada da sosyo-bilimsel konuların sınıf öğretmeni adayları tarafından birçok farklı örnekle ilişkilendirilebildiği görülmektedir. İlgili ilişkilendirmelere bakıldığında katılımcılar tarafından tüm örnekler avantaj ve dezavantaj özelliklerinin ortaya koyulduğu ikilemlerolarak sunulmaktadırlar.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim