Yazar "Aydin, Bahri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri(2004) Aydin, BahriBu araştırma, öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarını ve bu sorunlara karşı uyguladıkları etkili/etkisiz çözüm yöntemlerini saptama amacını taşımaktadır. Araştırmada 69 ilköğretim II. kademe öğretmenine açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin belirttikleri tepki biçimleri kodlanmış ve belli temalar oluşturulmuştur. Bu temaların, toplam kodlama içindeki yüzdeleri hesaplanmıştır. Öğretmenler, disiplin sorunları olarak; gürültü/konuşma, derse yönelik disiplin sorunları, öğrencinin kendi davranışsal sorunları, ilgisizlik, okula yönelik disiplin sorunları, arkadaşına yönelik disiplin sorunlarını ifade etmişlerdir. Bu sorunları çözerken etkili ve etkisiz olarak düşündükleri çözüm yöntemlerini belirtmişlerdir.Öğe İLKOKUL YILLARINDA ÖĞRENCİLERİ MUTLU VE MUTSUZ EDEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN ETKİLERİ(2019) Aydin, Bahri; Kara, Eray; Günbey, MelikeBu araştırmanın amacı, ilkokul yıllarında öğrencilerini mutlu ve mutsuzeden öğretmen davranışlarını ortaya çıkarmak ve bu davranışların öğrencilerüzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmadanitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolayulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde2014-2015 yaz döneminde Sınıf Yönetimi ve Rehberlik dersini alan 137 öğrencioluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış bir formile toplanan verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre katılımcılar, kendilerini en fazla mutlu eden öğretmendavranışlarını ödül verme, ilgi gösterme ve sorumluluk verme; en fazla mutsuz edenöğretmen davranışlarını ise ceza, dayak ve toplu ceza olarak belirtmişlerdir.Öğrencilerin kendilerini mutlu eden öğretmen davranışlarının dersi sevme, derse ilgi duyma, derse katılma, öğretmeni sevme, kendini önemli hissetme, kendine güvenkazanma, düşüncelerini rahat ifade edebilme, öğretmenlik mesleğini seçme gibietkilerinin olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrencilerin kendilerini mutsuz edenöğretmen davranışlarının ise derse katılmama, ilgi duymama, dersten soğuma, dersidinlememe, sevmeme, öğretmenden nefret etme, uzak durma, korkma, soğuma,öğretmenle konuşmama, okuldan soğuma arkadaşlarının önünde küçük düşme,fiziksel bazı hastalıklara yakalanma, kendine güvenini kaybetme, başarısız olmaktankorkma ve aşağılanmış hissetme gibi etkileri olduğunu belirtmişlerdir.Öğe Okul Yöneticiliği Meslek Algısı(2022) Kara, Mevlüt; Karataş, Ibrahim Hakan; Aydin, BahriBu araştırmada, okul yöneticilerinin okul yöneticiliği mesleğine ilişkin algılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla okul yöneticilerinin meslek tercih gerekçeleri, mesleki yetkinlik algıları, mesleki yetkinlik kaynakları, mesleki gelişim etkinliklerine katılım durumları, mesleki memnuniyet algıları ve mesleki üretkenlikleri incelenmiştir. Bu amacı gerçekleştirmek için tarama modelinde bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen 56 maddelik likert tipi anket 324 okul yöneticisine uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; okul yöneticilerinin mesleği en fazla topluma katkı fırsatı vermesi sebebiyle tercih ettikleri, en fazla iletişim konusunda kendilerini yetkin gördükleri, en fazla meslektaşlarından destek alarak mesleki yetkinliklerini artırdıkları, mesleki gelişimle ilgili en fazla kitap okuma etkinliğini gerçekleştirdikleri, mesleki memnuniyetlerinin orta düzeyde olduğu ve mesleki üretkenlik bakımından zayıf oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar dikkate alındığında okul yöneticilerinin okul yöneticiliği mesleğine ilişkin algılarının olumlu olduğu ancak yeterince güçlü olmadığı değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara ve ulaşılan sonuçlara bağlı olarak uygulamacılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Öğe Organizational Dissent as an Intermediator in the Relationship Between Job Security Perception and Professional Self-Esteem of Elementary School Teachers(2023) Yilmaz, Reyhan Geçdoğan; Aydin, BahriThe purpose of this study is to determine whether organizational dissent has a mediating role in the relationship between elementary school teachers’ job security perceptions and professional self-esteem. The research was conducted using the descriptive-relational survey model with 211 elementary school teachers working in 14 public primary schools in the city center of Amasya in the 2018-2019 academic year. The data in the study were collected using Arıcak's (1999) Professional Self-Esteem Scale, Kassing's (2000) Organizational Dissent Scale, and the Job Security Perception Scale developed by the researcher. According to the results of the research, elementary school teachers exhibit vertical dissent behavior rather than horizontal dissent behavior. In addition, job security positively and significantly affects Vertical and Horizontal dissent. Vertical Dissent affects Belief in the Functionality of the Profession sub-dimensions significantly and positively; its’ effect on Acceptance of the Profession and the Value of the Profession is not statistically significant. Horizontal Dissent does not significantly affect Acceptance of the Profession, Value of the Profession, and Belief in the Functionality of the Profession sub-dimensions. It was concluded that there is a low and positive relationship between elementary school teachers’ job security perceptions and professional self-esteem, organizational dissent is a partial mediator in the relationship between job security perception and professional self-esteem, and vertical dissent is a partial intermediator in the relationship between job security perception and belief in the functionality of the profession.Öğe ÖZEL ORTAOKUL SINIFLARINDA KARŞILAŞILAN İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI(2021) Aydin, Bahri; Karakaya, Burcu AğcaBu araştırmanın amacı, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre özel ortaokul sınıflarında karşılaşılan istenmeyen davranışların neler olduğunu, nedenlerini ve öğretmenlerin hangi tepkileri gösterdiklerini belirlemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır.\rAraştırmaya bir özel öğretim kurumuna ait ortaokulun iki şubesinde görev yapan 24 öğretmen ve 235 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen\röğretmen ve öğrencilere yönelik üçer sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu\rkullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma\rsonuçlarına göre özel ortaokul sınıflarında; sınıf kurallarına uyamama, ders dışı işlerle\ruğraşma, ders konusu dışında soru sorma, derse dikkati verememe, görevden kaçınma,\rsözlü atışma, saygısız davranma, gereksiz espri yapma, dersi kaynatma, bağırma, argo\rkelimeler kullanma, arkadaşlarıyla dalga geçme, dersi dinlememe, dikkat dağıtıcı sesler çıkarma gibi istenmeyen davranışlarla karşılaşılmaktadır. İstenmeyen davranışların\rnedenleri; öğrenciden kaynaklanan nedenler (ergenlik döneminin özellikleri, kurallara\ruymada sorun yaşama, başarısızlığı gizleme girişimi, dikkat çekme isteği, güçlü hissetme\rarzusu, kendini komik göstermek için, eğlenmek için, öğretmeni ve arkadaşlarını sinirlendirmek için, ders işlemek istememe, dersi önemsememe), öğretmen kaynaklı nedenler\r(dersi sıkıcı anlatmaları, istenmeyen davranışlara tepki göstermemeleri, konuyu anlatamamaları) ve sistem kaynaklı nedenler (ders süre ve sayılarının fazla olması), aileden\rkaynaklanan nedenler (ailenin ilgisizliği, yanlış yetiştirme tarzı), okul kaynaklı nedenler\r(fiziki ortamla ilgili sorunlar), çevre kaynaklı nedenler (çağın getirdiği rahatlık, olumsuz modeller) olarak belirlenmiştir. İstenmeyen davranışlara öğretmenlerin; bireysel görüşme, dersi eğlenceli hale getirme, sınıf kurallarından yararlanma, sorumluluk verme, görmezden gelme, beden dilinden yararlanma, kızma, bağırma, uyarma, masaya vurma,\rtehdit etme, kademeli tepki gösterme, bakışı kullanma, okul yöneticisine gönderme, cezalandırma, yerini değiştirme, dersi eğlenceli hale getirme tepkilerini gösterdikleri saptanmıştır.Öğe School Principals’ Opinions on Autonomy in School Administration(2020) Limon, Ibrahim; Aydin, BahriThis study aims to determine school principals’ views on autonomy inschool administration. Phenomenological design was employed in the study. Datawere collected through interviews and analyzed using descriptive analysis. Theparticipants were 14 high school principals. They were employed by maximumdiversity sampling method. Data was collected through a semi-structured interviewform. Accroding to findings, all of the participants stated that a school principalshould be autonomous in performance evaluation, budget management, decidingon expenditures. On the other hand, most of them stated that a school principalshould be autonomous in selecting deputy principal and the staff, deciding workdaycalendar and daily timetable, coursebooks and syllabus, quota of the school and thenumber of the students for each classroom. Another finding of this study is thatlocal governments and parents are the most important components that supportan autonomous school principal. As for the advantages and disadvantages ofprincipal autonomy it is stated that the educational quality and efficacy of schooladministration will increase and the student performance will improve; however,there may be subjective practices and pressures on school principal. Lastly,political power and centralized educational system are regarded as the barriers toprincipal autonomy.Öğe Student Misbehaviours Encountered in Private High School Classrooms(2023) Aydin, BahriThe aim of the present study was to identify student misbehaviours in private high schools, and the reasons for and teachers’ reactions to such behaviours. The study was designed as qualitative research. In this qualitative case study, the participants were 21 teachers working in two different branches of a private school and 188 students registered in those schools. The data were collected utilizing two semi-structured interview schedules consisting of three questions each which were directed to students and teachers. The data were analysed using content analysis technique. Student misbehaviours included; noise, student-sourced misbehaviours, misbehaviours aimed at peers and misbehaviours aimed at teachers. The reasons for student misbehaviours were determined and classified as; student-sourced, family-sourced, peer-sourced, teacher-sourced, and education system and school-centred reasons. Teachers’ reactions towards misbehaviours included; warning, shouting, scolding, having one-on-one or whole class conversations with students, explaining the consequences if the same behaviour is repeated, referring students to school administrators or the counselling service, and informing families. Ensuring that teachers understand the reasons for and how to react to student misbehaviours can make significant contributions to their main duty in classrooms which is “realizing learning objectives”. As such, the present study informs teachers about the reasons for student misbehaviour as well as their solutions.Öğe YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ(2020) Kandemir, Ayhan; Aydin, BahriBu çalışmanın amacı, yabancı uyruklu öğrencilerin eğitimiyle ilgili okullarda yapılan çalışmalara, yaşanan sorunlara, yabancı uyruklu öğrencilerin Türk öğrencileri etkileme durumlarına ve yaşanan sorunların çözümüne ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Bolu il merkezinde devlet okullarında 2018-2019 eğitim öğretim yılında 3’ü ilkokul, 3’ü ortaokul ve 4’ü lisede çalışan 10 yönetici; 5’i ilkokul, 12’si ortaokul ve 8’i lisede çalışan toplam 25 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanıp, betimsel analiz ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okullarda yabancı uyruklu öğrencilerin eğitimine ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri; akademik eğitim ve dil eğitimi konularında benzerlik göstermiş, öğretmenler ayrıca rehberlik çalışmaları ve idari çalışmalar konularında da görüş belirtmişlerdir. Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitiminde yaşanan sorunlar konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri; dil ve iletişim problemleri, ailevi sorunlar konularında benzerlik göstermiş, bunlara ek olarak yöneticiler yasal sorunlar, öğretmenler ise akademik sorunlar ve oryantasyon problemleri konularına dikkat çekmişlerdir. Yabancı uyruklu öğrencilerin Türk öğrencileri etkileme durumlarına ilişkin hem yönetici hem de öğretmen görüşleri olumlu, olumsuz ve etkilemiyor başlıklarında toplanmıştır. Yöneticiler genellikle olumlu olarak, Türk öğrencilerin başarılı yabancı uyruklu öğrencileri örnek almasını, öğretmenler ise yabancı uyruklu öğrencilerin kültürlerarası etkileşim sağlamalarını göstermişlerdir. Olumsuz olarak ise hem yönetici hem de öğretmenler genellikle yabancı uyruklu öğrencilerin disiplinsiz davranışlarının Türk öğrencilerce örnek alındığını belirtmişlerdir. Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitiminde yaşanan sorunlarının çözüm önerilerinde yönetici ve öğretmen görüşleri; rehberlik, akademik eğitim ve dil eğitimi konularında benzerlik göstermiş, yöneticiler buna ek olarak, yabancı uyruklu öğrencilerin ekonomik yönden geliştirilmesi konusunda görüş belirtmişlerdir.