Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arslan, Abdullah" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A needs analysis study for the English curriculum of the teaching staff training program in a Turkish University
    (Modern Journal Language Teaching Methods, 2014) Arslan, Abdullah; Coşkun, Abdullah
    As the English language has become the universal academic language needed by academicians to be able to survive in the global academic community, teaching English to new academicians who start their university career as research assistants is becoming more and more important. Thus, the aim of this study is to reveal their language needs by focusing on the elements of the ideal English as a Foreign Language (EFL) curriculum from the perspective of research assistants enrolled at the Teaching Staff Training Program (TSTP) at a large state university in Turkey and the instructors teaching English to these research assistants. Their views were collected via an open-ended survey dealing with four major dimensions of the EFL curriculum of the TSTP: curricular objectives, materials, teaching-learning process and assessment. Besides, their general recommendations for the language curriculum were collected. The qualitative data analyzed though content analysis revealed many needs, the most important of which is that the English curriculum for TSTP should be more academic and exam-oriented. At the end of the study, recommendations are provided in line with the participants' opinions and the relevant literature.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türk yükseköğretiminde Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının program hazırlama süreci açısından uygulanabilirliği
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011) Arslan, Abdullah; Özen, Raşit
    Bu araştırma, Türk Yükseköğretiminde Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının program hazırlama süreci açısından uygulanabilirliğine yönelik uzman ve akademisyenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada çalışma grubunu, konu alanında çalışmalar yapmış uzman ve akademisyenler arasından amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 11'i yurtiçinde ve 11'de yurtdışında olmak üzere 22 uzman ve akademisyen oluşturmuştur. 2010-2011 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle yapılmıştır. Bu araştırma ile ilgili nitel veriler araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile konu alanı uzmanları ve akademisyenlerle görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Bu araştırma kapsamında, yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir ve elde edilen nitel verilerin analizi için Nvivo 8 analiz programı kullanılmıştır.Araştırmada program hazırlama sürecine ilişkin olarak yurtiçindeki ve yurtdışındaki konu alanı uzmanlarının dil öğrenen bireylerin ihtiyaçlarına ilişkin görüşlerinden elde edilen sonuçlar, yabancı dil öğrenen bireylerin yabancı dil iletişim becerilerini, okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirmeye ihtiyaç duyduklarını göstermektedir. Ayrıca program hazırlama sürecinde yurtiçindeki ve yurtdışındaki konu alanı uzmanlarının içeriğin ve etkinliklerin hazırlanmasına ilişkin görüşlerinden elde edilen sonuçlar, içeriğin ve etkinliklerin günlük yaşama uygun, dört dil becerisine ve uzaktan öğretime yönelik olmasının gerekliliği üzerinde durmaktadır. Yurtiçindeki ve yurtdışındaki konu alanı uzmanlarının öğrenme-öğretme sürecine ilişkin görüşlerinden elde edilen sonuçlar, işbirlikli öğrenme yaklaşımı, proje tabanlı öğrenme, problem çözme, drama, tartışma, eğitsel oyunlar, örnek olay gibi strateji, yöntem ve metotların kullanılmasının önemli olduğu sonucunu vurgulamaktadır. Yurtiçindeki ve yurtdışındaki konu alanı uzmanlarının ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin görüşlerinden elde edilen sonuçlar, program hazırlama sürecinde alternatif ölçme ve değerlendirme içerisinde yer alan öz değerlendirme, portfolyo (ürün dosyası), uzaktan eğitimle değerlendirme, proje çalışmaları ve akran değerlendirmenin önemli olduğunu belirtmektedir.Bu araştırmanın sonuçları ve ilgili literatür kapsamında Türk Yükseköğretiminde Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı doğrultusunda program hazırlama sürecinde dil öğrenenlerin ihtiyaçları, dil yeterlik düzeyleri, içerik ve etkinlikler, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yer verilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yabancı dil ağırlıklı lise İngilizce programının hedef içerik açısından yabancı dil sınavı ile ilişkisi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2005) Arslan, Abdullah; Güler, Ali
    ÖZETYABANCI D L AĞIRLIKLI L SE NG L ZCE PROGRAMININ HEDEF ÇER KAÇISINDAN YABANCI D L SINAVI LE L ŞK SARSLAN , AbdullahYüksek Lisans TeziEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim DalıHaziran -2005, iii-xi + 210 sayfaBu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından hazırlananve Yabancı Dil Ağırlıklı Liselerde uygulanan ngilizce program hedef davranışları ile ÖğrenciSeçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından hazırlanan 2004 Yabancı Dil Sınavı (YDS)ngilizce Sorularında ölçülmek istenilen davranışlar arasındaki ilişki irdelendiğinde YabancıDil Ağırlıklı Lise ngilizce program hedefleri ile davranışların çeliştiği, başka bir deyişlehedef davranış yazımında Bilişsel Alan Taksonomisine uyulmadığı ortaya çıkmaktadır.Yabancı Dil Ağırlıklı Lise ngilizce program içeriğinin basitten karmaşığa öğrenmeilkesine, Sarmal Programlama yaklaşımına ve öğrenci merkezli yaklaşıma göre düzenlendiğiortaya çıkmaktadır.iiiYabancı Dil Ağırlıklı Lise ngilizce programı ve Yabancı Dil Sınavı hakkındangilizce öğretmenlerinin görüşleri incelendiğinde ise, genelde ngilizce öğretmenlerininProgram Geliştirme ve kavramları hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı, bunun yanındaprograma bağlı kalmadıkları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Program Geliştirme, Yabancı Dil Sınavı, Hedef-Davranış, çerikiv

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim