Yazar "Akman, Berrin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi öğretmenlerinin bilim defterlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi(2016) Uysal, Hatice; Cengiz, Gülüzar Şule Tepetaş; Özgül, Sinem Güçhan; Gençer, Arzu Akar; Akman, BerrinBilim defterleri okul öncesinde bilimsel süreç becerilerini ve öğrenmelerini desteklemek için etkili bir araçtır. Bu amaçla bilim defterleri, okul öncesi dönem çocuklarının sorgulama temelli bilim etkinliklerinde gözlemledikleri olguları, sınıf ortamındaki tartışmaları ve o olguya ilişkin düşüncelerini kendi bakış açılarından özgürce yansıtmalarına olanak veren bir dokümantasyon biçimi olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmada öğretmenlerin bilim defterlerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkararak bilim defterleri hakkında genel yaklaşımlarını belirlemek amaçlanmaktadır. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin bilim defterleri hakkında görüşlerini inceleyen nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, ülkemizin farklı coğrafi bölgelerinde hizmet veren anaokulları/anasınıflarında görev yapan 57'si kadın, 1 tanesi erkek 58 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilim Defterleri ile ilgili Görüşleri" isimli yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmada, toplanan verilerin analizinde, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bilim defterinin ne olduğu hususunda okul öncesi öğretmenlerinin %29,3'ünün çocukların kullanırken meraklarını pekiştiren bir defter, %20,7'si bilgi içerikli defter ve %19'u ise bu konuda bir bilgisi olmadığını belirtmiştir.Öğe Parents' views on the appointment of male teachers in Turkish pre-schools(Unisa Press, 2014) Akman, Berrin; Taşkın, Necdet; Özden, Zeynep; Okyay, Özlem; Çortu, FigenThe purpose of this study is to examine parents' opinions about having their children taught by male preschool teachers in Turkey. A questionnaire was used as the data collection tool method with a purposive sample of 207 mothers and 139 fathers. In the kindergartens where their children were educated, there were 218 female and 128 male teachers. In the statistical analysis of the study, a Pearson Chi-Square test and frequency distributions were used. The findings of the study reveal that the majority of parents do not attribute particular significance to the gender of their children's teachers in preschool education institutions although a considerable number of parents still regard preschool teaching as women's work'. Female teachers are preferred because of the adherence in society to stereotyped and traditional gender roles. The findings reveal that encountering a male teacher affects parents' preferences in favour of men. Parents whose children receive education from male teachers believe that men can perform this profession as successfully as women.