Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aklar, Serkan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Matematik ev ödevi değişkenlerinin matematik başarısı ile ilişkisi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019) Aklar, Serkan; Yıldırım, Selda
    Bu çalışmanın amacı ailenin ev ödevi desteği, öğretmenin ödev kontrolü, ev ödevinin niteliği ve niceliği (harcanan süre) ve öğrencilerin matematik ev ödevlerine yönelik tutumlarının (beklenti, değer) ve ödev tamamlama çabasının matematik başarısı ile ilişkisini incelemektir. Bu değişkenlerin matematik başarısı ile ilişkisi 5. sınıf ve 8. sınıfta ayrı incelenmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini Hatay ili Antakya Merkez ilçesindeki beş ortaokulda okuyan 591 5. sınıf ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada geçerliği ve güvenirliği gösterilen bir anket ile veri toplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, 5. sınıfta ev ödevine harcanan süre, ailenin desteği, öğrencilerin ev ödevlerine yönelik beklentileri ve ödev tamamlama çabalarının matematik başarıları ile istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif ilişkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte 5. sınıfta ev ödevlerinin niteliği, öğretmenin ev ödevini kontrol etmesi ve öğrencilerin matematik ödevlerine verdikleri değer ile matematik başarısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. 8. sınıfta ise öğrencilerin matematik ev ödevlerine ayırdıkları süre ve ev ödevlerine yönelik beklentileri matematik başarısı ile pozitif ilişkili bulunmuştur. Diğer değişkenler olan, aile desteği, öğretmenin ödev kontrolü, ev ödevinin niteliği, ödeve verilen değer ve ödev tamamlama çabası değişkenlerinin 8. sınıfta matematik başarısı ile istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkisi görülmemiştir. Her iki sınıfta matematik ev ödevleri ile ilgili değişkenlerin matematik başarısı ile ilişkisinde farklılıklar görülmektedir. Bulgular literatürde yer alan çalışmalarla tartışılmış, gelecek çalışmalar ve eğitimciler için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Ev ödevinin niteliği ve niceliği, aile desteği, öğretmenin ödev kontrolü, beklenti, değer, matematik başarısı

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim