Yazar "Akbiyik, Muratcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An investigation of studies on professional ethics conducted with the participation of pre-service teachers in Turkey(Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayincilik Merkezi, 2022) Yikmiş, Göksel; Akbiyik, MuratcanThe purpose of this study is to identify and analyse the studies on the professional ethics of pre-service teachers in Turkey and to present the data on pre-service teachers and their professional ethics. Accordingly, the systematic review method was used. The keyword combinations as 'pre-service teacher and ethic' and 'pre-service teacher and professional ethics' were used in both Turkish and English to conduct the literature review in the databases as Google Scholar, ERIC, PsycINFO, Web of Science and EBSCO. As a result, 18 studies from 17 scholarly journals were found using the inclusion and exclusion criteria. These studies were analysed based on the year; participants' grades in the university, number, departments, the curricula of the departments and the contexts of the studies. It is believed that future studies should be done with the participation of pre-service teachers from the 2nd and 3rd grades. Training programmes for pre-service teachers should be organised and the effectiveness of these programmes on professional ethics can be determined. © 2022 Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayincilik Merkezi. All rights reserved.Öğe Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Fen Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı: Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşleri(2023) Terzioğlu, Nesime Kübra; Akbiyik, Muratcan; Yikmiş, AhmetAkademik beceriler, zihinsel yetersizliği olan bireylerin günlük yaşamlarını sürdürebilmeleri ve bağımsız bir şekilde yaşayabilmeleri için gereklidir. Fen bilimleri, bu akademik alanlardan biridir. Son zamanlarda teknolojinin gelişmesine bağlı olarak fen bilimleri konularının öğretiminde yeni bir teknolojinin adından bahsedilmeye başlanmıştır. Bu yeni teknoloji artırılmış gerçekliktir. Buradan hareketle, bu araştırmanın amacı zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen bilimleri konularının öğretiminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımına ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum deseni çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme sorularından elde edilen veriler ise betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın sonunda özel eğitim öğretmenlerinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen bilimleri konularının öğretiminde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımın ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür