Yazar "Acay, Senem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Devinim merkezli işlenen müzik dersinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin ders başarısı ve benlik saygısı düzeylerine etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2013) Acay, Senem; Kalyoncu, NesrinBu araştırma; devinim merkezli işlenen müzik dersinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin ders başarısı ve benlik saygısı düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, hali hazırda uygulanmakta olan gelenekselleşmiş müzik öğretim yöntemleriyle devinim merkezli öğretimin başarı ve benlik saygısı düzeyine etkileri karşılaştırılmıştır. Araştırma modeli olarak; deneysel modellerden ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. 13 haftalık deney sürecinin başında; çalışma grubunu tanımak amacıyla, öğrencilerden kişisel bilgi formunu doldurmaları istenmiştir. Araştırma verileri ise, deney sürecinin başlangıç ve bitiminde, araştırmacı tarafından geliştirilen Müzik Dersi Başarı Testi ve Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunu oluşturan öğrencilerin başarı testi ve benlik saygısı envanterinden aldıkları puanların gruplar arası karşılaştırılmasında non-parametrik testlerden Mann-Whitney U testi; ön-test ve son-test değerleri arasındaki farkları saptamak için ise, Wilcoxon ilişkili iki örneklem testi kullanılmıştır. Verilerin analiz sonuçlarına göre; devinim merkezli işlenen müzik derslerinin, müzik dersi başarı testinin müziksel bilgileri anlama, müziksel algılama ve teşhis etme ve müziksel bilgileri uygulama bölümlerinin her üçünde de, kontrol grubunda uygulanan yönteme kıyasla istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığı saptanmıştır. Benlik saygısı envanterinden alınan puanların ön-test son-test sonuçlarına göre, her iki yöntemin de genel özsaygı ve ev-aile özsaygısı düzeylerine istatistiksel olarak anlamlı bir etki yapmadıkları, deney grubunda uygulanan yöntemin sosyal özsaygı düzeyinde; kontrol grubunda uygulanan yöntemin ise akademik ve toplam özsaygı düzeylerinde ön-test ve son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığı bulgusuna ulaşılmıştır. Son-test puanlarının karşılaştırılması ise; istatistiksel olarak, her iki yöntemin de benlik saygısı düzeyleri üzerinde benzer etki yaptığını göstermektedir. Sonuç olarak, devinim merkezli işlenen müzik dersinin öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği fakat benlik saygısı düzeylerine istatistiksel olarak anlamlı bir etki yapmadığını söylemek mümkündür. Anahtar Kelimeler: Devinim merkezli öğretim, ilköğretim müzik dersi, ders başarısı, benlik saygısı, ergenlik.Öğe Türkiye'de eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümü, müzik eğitimi anabilim dallarında keman eğitimi için öğrenci seçiminde ölçütler(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2007) Acay, Senem; Barış, Dolunay AkgülBu arastırma; Egitim Fakülteleri'nin Güzel Sanatlar Egitimi Bölümü, Müzik Egitimi Anabilim Dalları'nda keman egitimi için ögrenci seçimi yapılırken göz önünde bulundurulan ölçütleri saptamak, basarılı bir keman ögrenim süreci için baslangıçta bir keman ögrencisinde bulunması gereken özelliklerin neler oldugunu belirlemek ve öneriler getirmek amacıyla gerçeklestirilmistir. Arastırmada veri toplama yöntemi olarak; Betimsel Arastırma Yöntemi kullanılmıs, alt problemlere ait veriler, uzun yıllar boyunca keman egitimciligi yapmıs 3 uzmanla gerçeklestirilen görüsmeler ve Türkiye'de Egitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Egitimi Bölümü Müzik Egitimi Anabilim Dalları'nda görev yapmakta olan 55 keman ögretim elemanına uygulanan anket yoluyla toplanmıstır. Görüsme yoluyla toplanan veriler Betimsel Analiz yaklasımıyla, anket yoluyla toplanan veriler ise istatistiksel yöntemler yardımıyla analiz edilmistir. Toplanan verilerden yola çıkılarak; ?Anabilim Dallarında Keman Egitimi çin Ögrenci Seçimi Yapılırken Aranan Özellikler? e bakıldıgında; belirtilen ölçütlerden fiziksel uygunluk ve müziksel isitmeyle ilgili olanların bu kurumlarımızın büyük bir kısmında göz önünde bulundurulmadıgı, istek, hazır bulunusluk ve kurumun sahip oldugu imkanlarla ilgili olarak ise, olması gerekenle mevcut durumun örtüstügü sonucuna ulasılmıstır. Anahtar Kelimeler: