Yazar "Şen, Mehmet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bolu ili ilköğretim okullarındaki müzik öğretmenlerinin müzik alanında yetenekli öğrencilerini anadolu güzel sanatları liseleri müzik bölümlerine yönlendirme durumlarının değerlendirilmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2004) Şen, Mehmet Emin; Yöndem, SadıkÖZET BOLU ILI İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ MUZIK ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ALANINDA YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİNİ ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSELERİ MÜZİK BÖLÜMLERİNE YÖNLENDİRME DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ ŞEN, MEHMET EMİN Yüksek Lisans Tezi Müzik Eğitimi Bölüm ii Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Sadık YÖNDEM Haziran, 2004, xiii+66 sayfa Bu araştırma, Bolu ili ilköğretim okullarındaki müzik öğretmenlerinin müzik alanında yetenekli öğrencilerini Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerine yönlendirmedeki etkinliklerini tespit etmek ve ulaşılan sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır.VI Araştırma, betimsel bir araştırma olup, "kaynak tarama", "görüşme" ve "anket uygulama" yöntemleriyle hazırlanmış, anketlerle ulaşılan veriler frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüştür. Araştırmanın evrenini oluşturan Bolu ili genelindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 18 müzik öğretmeninin tamamına ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, Bolu ili ilköğretim okullarında müzik dersliği ve öğretmenlerin kullanabileceği çalgı sayısının yetersizliği, müzik öğretmenlerinin AGSL'yi büyük ölçüde tanıdığı, fakat müzik bölümü giriş sınavı hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları, yetenekli öğrencileri ile ders dışı çalışmalarla büyük ölçüde ilgilendikleri fakat yönlendirme aşamasında ciddi anlamda ailenin öğrenciyi desteklememesi gibi bir engelle karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmış ve varılan sonuçlara ilişkin durumun iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Müzik Öğretmeni, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Müzik Yeteneği