Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İpek, Ozan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Süreç-tür yazma modelinin öğretmen adaylarının ikna edici yazma becerilerini geliştirmeye etkisi
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2021) İpek, Ozan; Karatay, Halit
    Araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının ikna edici yazma becerilerinin geliştirilmesinde Süreç-Tür Modelinin etkililiğini incelemektir. Araştırmanın diğer amaçları ise modelin öğretmen adaylarının yazma kaygılarına ve yazmaya ilişkin öz düzenleme yetkinliklerine olan etkisi ortaya koymaktır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma tekniklerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem yaklaşımından yararlanılmış, bu doğrultuda yakınsak karma desenin paralel veri tabanları modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında yarı deneysel tasarım kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında iki farklı devlet üniversitesinde öğrenim gören ve 40'ı deney, 38'i kontrol grubuna atanan toplam 78 Türkçe öğretmeni adayından oluşturulmuştur. Deney grubu öğrencilerine Süreç-Tür Modeli'ne dayalı olarak 9 haftalık bir uygulama süreci gerçekleştirilmiş, konrol grubu öğrencileri ise mevcut programa göre öğrenim görmüştür. Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgi formu, ikna edici yazma, kaygı ölçeği ve öz düzenleme yetkinliği ölçeği ile toplanmıştır. Nitel veriler, yarı yapılandırılmış ön ve son görüşme formlarıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde nicel boyuta yönelik olarak betimleyici istatistikler ve hipotez testleri, nitel boyuta yönelik olarak ise tematik analiz ve kategorisel analiz kullanılmıştır. Ayrıca kodlayıcılar arası uyumu belirlemek için Kappa istatistiğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular; Süreç-Tür Modeli'nin ikna edici yazma becerilerini geliştirmeye, yazma kaygısına ve öz düzenleme yetkinliğine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğu yönündedir. Bununla birlikte görüşme verilerinden elde edilen nitel bulguların da büyük ölçüde nicel sonuçlarla örtüştüğü tespit edilmiştir. Bu bulgular birlikte değerlendirildiğinde, Süreç-Tür Modeli'nin ikna edici metin yazma becerilerini geliştirmede, yazma kaygısını azaltmada ve öz düzenleme yetkinliklerini geliştirmede etkili bir öğretim yolu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Dört Kare Yazma yöntemi: B2 düzeyi üzerine bir eylem araştırması
    (2018) Karatay, Halit; İpek, Ozan; Karabuğa, Hüseyin
    Bu araştırmada, Dört Kare Yazma Yöntemi’nin Türkçe öğrenen B2 düzeyindeki öğrencilerin yazma becerilerine ve özyeterliklerine ne gibi katkıları olduğu incelenmiştir. Çalışma eylem araştırması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırma katılımcıları BAİBU TÖMER bünyesindeki yazma kulübüne katılan 11 yabancı öğrencidir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yazma sorunlarını belirlemek amacıyla bir yazılı anlatım çalışması yapılmıştır. Buna göre öğrencilerin yazılarında buluş, planlama ve anlatım sorunları olduğu belirlenmiştir. Bu sorunları iyileştirmek amacıyla 7 haftalık bir eylem planı tasarlanmış ve uygulanmıştır. Eylem planını iyileştirmek ve daha verimli hâle getirmek için her uygulamadan sonra öğrenci günlüklerine, yarı yapılandırılmış görüşmelere ve öğretmen gözlemlerine başvurulmuştur. Yazılı anlatım sorunlarını belirlemek, özyeterlik algılarının değişimini izlemek için “Kompozisyon Değerlendirme Formu” ve “Yabancılar İçin Yazma Becerisi Özyeterlik Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin betimsel analizi yapılmıştır. Uygulama ile ilgili ön-son test verilerinin analizinde de Wilcoxon İşaretli Sıralar test istatistiği kullanılmıştır. Uygulamadan elde edilen ön-son test verilerine göre DKYY’nin, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini anlamlı bir şekilde geliştirdiği belirlenmiştir. Aynı şekilde DKYY, öğrencilerin yazılı anlatımlarında özellikle buluş, planlama ve anlatım becerilerini geliştirmiştir. Bunun yanında öğrencilerin yazılı anlatımla ilgili özyeterlik algılarını da iyileştirmiştir. Uygulamayla ilgili öğrenci görüşleri ve öğretmen gözlemleri bu bulguları desteklemektedir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde bu yöntemin işlevsel, kullanışlı ve eğlenceli olduğu söylenebilir. Öğretmenler dil öğretiminin orta ve ileri düzeyinde bu yöntemden yararlanabilirler.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Edmodo’nun Kullanımı: Bir Durum Çalışması
    (2018) Karatay, Halit; Karabuğa, Hüseyin; İpek, Ozan
    Bu çalışmada, WEB 2.0 araçlarından Edmodo’nun Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanımı incelenmiştir. Araştırma, durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma, BAİBÜ TÖMER’de öğrenim gören B2 düzeyindeki 20 öğrenci ve bu öğrencilerin derslerine giren 2 öğretim elemanı ile yürütülmüştür. Edmodo, Türkçe öğretimini destekleyici araç olarak B2 kurundan itibaren 8 hafta boyunca kullanılmıştır. Sekiz hafta sonunda öğrencilerle yarı yapılandırılmış EUGF kullanılarak uygulama hakkında öğrenci görüşleri alınmıştır. Ayrıca uygulama sürecinde öğretim elemanlarının uygulama hakkındaki gözlemleri de dikkate alınarak incelenmiştir. Öğrencilere göre Türkçe öğreniminde Edmodo kullanımı; dil becerilerinin geliştirilmesine, yeni sözcük ve söz öbeklerinin, dil bilgisi kurallarının, hedef kültürün ve farklı kültürlerin öğrenilmesine, Türkçe öğrenme ilgisine ve isteğine katkılar sağlamıştır. Öğretim elemanlarına göre Türkçe öğretiminde Edmodo kullanımının, öğrencilere dönüt verme, onlarla etkileşim kurma, ölçme ve değerlendirme, işbirlikli öğrenme, öğrenme sorumluluğu kazandırma ve teknoloji okuryazarlığı gibi alanlarda yararları vardır. Ayrıca öğrenci görüşlerine ve öğretim elemanları gözlemlerine göre Edmodo’nun, erişilebilirlik, kullanım kolaylığı, ücretsiz olma, Türkçe dil desteği, farklı uygulamalarla uyum ve araç zenginliği gibi “kullanışlılık özellikleri”ne sahip olduğu belirlenmiştir. Buna rağmen, Edmodo’nun internet bağlantısı olmadan çalışmaması, anlık sohbet özelliğine sahip olmaması, tasarım özellikleri bakımından beklentilere cevap verememesi gibi bazı tasarım sorunlarına ve teknik sorunlara sahip olduğu belirlenmiştir. Genel olarak elde edilen veriler, Edmodo’nun Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde destekleyici ve yararlı bir öğrenme aracı olduğunu göstermiştir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim