Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İnce, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye'de bütünleştirmenin uygulanabilirliğiyle ilgili özel eğitim öğretmeni yetiştiren akademisyenlerin görüşleri
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020) İnce, Mehmet; Yıkmış, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı, özel eğitim öğretmeni yetiştiren akademisyenlerin bütünleştirme uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma özel eğitim alanında görev yapan 18 farklı üniversiteden 28 öğretim üyesi ile görüşülmüştür. Katılımcıların özel eğitim alanındaki mesleki deneyimleri 5 ile 44 yıl arasında değişmektedir. Görüşmeler 14 ile 63 dakika arasında değişen sürelerde gerçekleşmiştir. Araştırma nitel araştırma tasarımına göre tasarlanmış ve durum çalışması desenine göre düzenlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler betimsel analiz tekniğine ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları 14 ana temaya ve 48 alt temaya ayrılmıştır. Ayrıca verilerin sayısal olarak çözümlenmesinde frekans kullanılarak bulgular nicel olarak da sunulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre; akademisyenlerin çoğu bütünleştirmenin günümüzde uygulanmadığını ve uygulanmasına ilişkin gerekli altyapının olmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca bütünleştirme kavramının tam anlaşılmadığını ve bir kavram kargaşası olduğu, bütünleştirme ve kaynaştırma kavramlarının farkları kavramlar olduğunu belirtmişlerdir. Bütünleştirme uygulamaları sayesinde toplumun sosyal kabulünün artacağı ve bakış açısının değişeceği, ailelerin yaşam kalitesinin artacağı aynı zamanda yüklerinin azalacağı, öğretmenlerin kendini geliştirme ve yenileme imkanı bulacağı, öğrencilerin farklı olanı kabul etme düzeylerinin artacağı ve daha hoşgörülü ve sabırlı olacakları, akran öğretimi ile akademik katkı sağlayacağı araştırmanın bulgularındandır. Bütünleştirme uygulamaları ile ilgili çalışma sayısının az olduğu betimsel çalışmaların bulunduğu ancak uygulamalı çalışmalara ihtiyaç duyulduğu araştırmanın bulgularındandır. Akademisyenler öğretmenlerin bütünleştirme konusunda yeterli eğitimi almadıkları ve buna ilişkin öğretmenlerin ciddi bir hizmet içi eğitimden geçirilmesi gerektiğini, eğitim fakültesindeki bütün bölümlere özel eğitimle alakalı derslerin konulması gerektiğini belirtmişlerdir. Bütünleştirme ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin yeterli olduğunu ama uygulanmadığını vurgulamışlardır. Ayrıca destek eğitimde görev alan personelin yetersiz olduğunu da belirtmişlerdir. Başarılı bir bütünleştirme için, fiziksel ve eğitsel düzenlemelerin yapılması, destek eğitim hizmetlerinin sağlanması, öğretmenlerin bütünleştirme bakış açısına göre yetiştirilerek, tutumların değiştirilmesi gerektiği, ulaşılabilir ve erişililebilir sınıfların tasarlanması gerektiği, okulların fiziksel düzeninin bütün çocuklara uygun olması gerektiği, içerik materyal, program ve değerlendirme sürecinde çocuğun yetersizliğine yönelik uyarlama yapmanın zorunlu olduğu, akademisyenlerin uygulamaya dayalı çalışmalar yapması gerektiği, üst düzey karar vericiler ve kurumların koordineli çalışmalar yürütmesi gerektiği, idarecilerin bütünleştirme sürecinde istekli, takip edici ve denetleyici olmalarının gerekli olduğu ve dünyadaki iyi örnekleri inceleyerek örnek almamız gerektiği akademisyenlerin önerileri arasındadır. Anahtar Kelimeler: Bütünleştirme, Kaynaştırma, Özel Eğitim.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim