Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çetinkanat, A. Canan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A comparision of the primary education and ministry supervisors' communication styles
    (2010) Çetinkanat, A. Canan; Sa?nak, Mesut
    The purpose of this study was to determine the primary education and ministry supervisors' communication styles. The data of the research were collected with "supervisor interaction inventory" developed by Kremer-Hayon and Wubbels (1993). The questionnaire consists of 61 questions related to the dimensions: Leadership, helpful/friendly, understanding, responsibility/freedom, uncertain, dissatisfied, admonishing and strict. 308 elementary school teachers from 15 schools and 160 high school teachers from 10 schools who has been supervised participated to the research in Ni?de. The data have been analysed using descriptive statistics methods. According to the study results it was found that primary education supervisors used the leadership and strict communication styles at most and uncertain and admonishing communication styles at least. Similarly it was found that ministry supervisors used the leadership and strict communication styles at most and dissatisfied and uncertain styles at least. There were differences between the communication styles of primary education and ministry supervisors. It was found out that ministry supervisors used leadership, helpful/friendly and strict communication styles with a higher level compared with the primary education supervisors.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Self Actualization Inventory
    (2005) Çetinkanat, A. Canan
    Bu çalışmanın amacı yeni bir Kendini Gerçekleştirme Envanteri geliştirmek, yapı ve dış geçerliliğini incelemektir. KGE dış geçerliliği için BSI (Derogatis) kullnaılmıştır. Kendini gerçekleştirme, faktör analizi sonuçlarına göre 6 faktöre ayrılmış ve Yaşam Bilinci, Gerçeği Algılama, Bireylerarası İlişkiler, Olumlu Yalnızlık, Kendini-Kabul, Özerklik olarak adlandırılmıştır. KGE yapı geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi de yapılmıştır. KGE Maslow kuramına dayalı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırma evrenini Türkiyede’ki 29 Eğitim Fakültesindeki profesörler ve araştırma görevlileri oluşturmaktadır. KGE güvenirlik katsayısı ?=. .90 olup, KGE ve BSI arasında anlamlı negatifilişki r= - .374 (p? 0.01)bulunmuştur.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim