Yazar "(şahin), Fatma Evrim Köseer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okulu yöneticilerinin öğretmenlerin işdisiplinini sağlamaya yönelik tutumları (Bolu ili örneği)(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2007) (şahin), Fatma Evrim Köseer; Argon, TürkanBu arastırmada; Bolu ili merkez ilkögretim okulu yöneticilerinin, ögretmenlerin is disiplinini saglamaya yönelik ?okuldaki görev?, ?yönetici-ögretmen iliskileri?, ?cezalandırma?, ?disiplin yaklasımları? boyutlarındaki tutumları hakkında yönetici ve ögretmen görüslerini belirlemek ve bu görüslerin katılımcılara iliskin bazı degiskenlere göre farklılasıp farklılasmadıgını tespit etmek amaçlanmıstır. Arastırmanın evrenini 2006?2007 egitim ögretim yılında Bolu il merkezinde bulunan ilkögretim okulları ile bu okullarda görev yapan yöneticiler (müdür, müdür basyardımcıları ve müdür yardımcıları) olusturmaktadır. Buna göre Bolu il merkezinde bulunan 17 ilkögretim okulu, bu okullarda görev yapan 49 yönetici ve 577 ögretmen arastırmanın evrenini olusturmaktadır. Arastırma evren üzerinde yapıldıgı için örneklem alma yoluna gidilmemistir. Arastırmada veri toplama aracı olarak, Yusuf Cengiz tarafından hazırlanan ?Yönetici Tutum Ölçegi? kullanılmıstır. Ölçek, okuldaki görev, yönetici-ögretmen iliskileri, cezalandırma ve disiplin yaklasımı olmak üzere 4 boyut, bu boyutlara v iliskin toplam 14 önermeden olusmakta ve hem yöneticilerin hem de ögretmenlerin görüslerini almak üzere 2 farklı sekilde kullanılmıstır. Arastırmada su sonuçlara ulasılmıstır: 1. Yönetici görüslerine göre, ilkögretim okulu yöneticileri, ögretmenlerin is disiplinini saglamaya yönelik ?okuldaki görev?, ?cezalandırma?, ?disiplin yaklasımı? boyutlarında olumlu disiplin uygulamalarını kullanmaktadırlar. 2. Ögretmen görüslerine göre, ilkögretim okulu yöneticileri, ögretmenlerin is disiplinini saglamaya yönelik ?okuldaki görev?, ?disiplin yaklasımı? boyutlarında olumlu disiplin uygulamalarını kullanmaktadırlar. 3. Yöneticiler, ?yönetici- ögretmen iliskileri? boyutunda; ögretmenler ise ?yönetici- ögretmen iliskileri? ve ?cezalandırma? boyutlarında kararsız görüs bildirmislerdir. 4. Yönetici ve ögretmenlerin görüsleri arasında, ?okuldaki görev? ve ?yöneticiögretmen iliskileri? boyutları açısından anlamlı bir farklılık görülmemektedir. 5. Yönetici ve ögretmenlerin görüsleri arasında, ?cezalandırma? ve ?disiplin yaklasımı? boyutları açısından anlamlı bir farklılık vardır. 6. Yöneticilerin ?okuldaki görev?, ?yönetici-ögretmen iliskileri?, ?cezalandırma?, ?disiplin yaklasımı? boyutlarındaki görüsleri, yas, cinsiyet, brans, mesleki kıdem degiskenlerine göre farklılık göstermemektedir. 7. Ögretmenlerin ?okuldaki görev?, ?yönetici-ögretmen iliskileri?, ?cezalandırma?, ?disiplin yaklasımı? boyutlarındaki görüsleri, yas, cinsiyet, brans, mesleki kıdem degiskenlerine göre farklılık göstermemektedir.