Browsing TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Author "Velioğlu, Meltem Nurtanış"
Now showing items 1-7 of 7
-
Bilinç öncesinden bilinç sonrasına yolculuk: Okuma alışkanlığı kazandırılmasına dönük üniversite öğrencileri üzerinde karma bir araştırma
Velioğlu, Meltem Nurtanış; Karsu, Süreyya; Çifci, Sertaç; Işıkhan, Pınar Ayrancı; Umut, Meftune Özbakır; Bayrak, Esma (2013)Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının geliştirilmesinde, bilinç öncesi mesajların etkisinin belirlenmesi ve okumaya özendirilmelerinde olası uygulamaların hayata geçirilmesidir. Çalışmayı ... -
ÇÖPTEN GERİ DÖNÜŞÜME GİDEN YOLDA SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİCİLER?
Bu çalışma, tüketicilerin çevre koruma ve geri dönüşüm farkındalıkları ile bu konulardaki tutum ve davranış eğilimlerini belirleyerek geri dönüşüm bilincinin artırılması yönünde önerilerde bulunmak amacını taşımaktadır. ... -
Marka mirası kavramı ve hizmetlerde marka mirasına yönelik bir ölçek değerlendirmesi
Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal mar- ka kimliğinin bir boyutu olarak marka mirası, işlet- meler için oldukça önemli hale gelmektedir. Özellikle tüketici tercihlerinin, işletmelerin başarısı ve rekabet avantajı ... -
Marka yerleştirme stratejilerinin hatırlama üzerine etkisi: ‘GORA’ filmi üzerine araştırma
Sinema filmlerine ürün veya marka yerleştirme uygulaması pazarlama ve reklam alanlarında son derece önemli bir biçimde gelişme göstermekle birlikte iletişimsel etkinliği ile ilgili uygulamalı çalışmalar son derece sınırlı ... -
Müşteri ilişkileri yönetiminin karanlık yönü: Bankacılık sektörü üzerine ampirik bir araştırma
Müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) bilgi teknolojilerini kullanarak müşterilerle uzun dönemli ilişki geliştirmeyi amaçlayan süreçtir. Pazarlama akademisyenleri ve uygulayıcılara açısından önemine karşın konunun karanlık ... -
Sosyal pazarlamada hazır kitleyi bulmak ve haritalamak: Baby boomerslarda fiziksel aktiviteye yönelik araştırma
Çalışmada Davranış Değişim Basamakları Modeli'ni kullanarak Baby Boomers kuşağından oluşan hedef kitleyi bölümlere ayırmak, bölümlerin fiziksel aktiviteye yönelik algıladığı fayda, engel ve motivasyon öğelerini belirleyerek ... -
SPİRİTÜEL PAZARLAMANIN REKLÂMDAKİ AYAK SESLERİ
“İyi yaşam” ile ilişkilendirilen spiritüelizm, iç kaynakları güçlü olan insanların, ahlâki bakımdan iyi hayatlar sürdüğünü varsayar (Van Dierendonck 2012:685). Bu çerçevede spiritüelliğin, din ile karıştırılması, beraberinde ...