Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
Recent Submissions
-
Overtourism in Istanbul: An interpretative study of non-governmental organizational views
(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2021)Although increases in tourist arrivals and crowding are the most clearly perceived indicators of overtourism, it is necessary to identify the different political, legal, economic, and cultural phenomena that determine the ... -
Strategic analysis of the external environment and the importance of the information: Research on perceptions of hotel managers
(Elsevier Science Bv, 2011)Information gathering from external environment is very important in order to create competitive advantage for hotels. Because of this, hotels are very sensitive to the external information and sustain the systems gathering, ... -
Tarihi konak işletmelerine yönelik e-şikayetlerin değerlendirilmesi: İpekyolu Ayaş-Sapanca Koridoru üzerine bir araştırma
(2018)Potansiyel turistlerin konaklama işletmesi seçiminde, konaklama işletmelerinin ise eksik yanlarını takip etmede ve kendilerini geliştirmede otel/tatil yorumlama platformları önemli bilgi kaynağı durumundadır. Bu önemden ... -
Yöresel mutfak unsurlarının turizm destinasyonu seçimindeki rolü (Mudurnu örneği)
(2016)Bu çalışmada destinasyon çekiciliği çerçevesinde yöresel mutfak unsurlarının ziyaretçiler üzerindeki etkisinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Mudurnu İlçesi’ni ziyaret edenlerden destinasyon cazibe unsurlarının ... -
Festival turizmi kapsamında yöresel mutfak kültürünün destekleyici ürün olarak kullanılması: Mudurnu İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali örneği
(2016)Bu çalışmada yöresel mutfak kültürünün festival turizmi kapsamında destekleyici bir ürün olarak kullanılmasının sağlanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda festival turizmi ve yöresel mutfaklar kavramları açıklanarak, Mudurnu'da ... -
Yavaş şehirlerin (citta-slow) pazarlanması: Göynük örneği
(2018)Bilindiği gibi son yıllarda yavaş şehir (citta-slow) uygulamaları, turizm hareketlerine ve pazarlama faaliyetlerine yeni boyutlar kazandırmıştır. Bu bağlamda dünyanın değişik bölgelerinde bu konsepte uygun alanlar belirlenmiş, ... -
Bolu kent markası oluşturma sürecinde aşçılık kültürü ve gastronomi turizminin önemi: BOLGAMER önerisi
(2016)Bolu ve Mengen denildiğinde akla gelenlerin başında köklü bir aşçılık kültürü yer almaktadır. Birçok turizm destinasyonu yerel yemeklerini ve yemek kültürünü ön plana çıkarır, ancak birçoğunun gerçekten rakiplerinden ayıran ... -
Akdeniz mutfak kültürünün gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi
(2016)Bu çalışmada Akdeniz mutfak kültürünün bölgeyi ziyaret eden konuklara turistik ürün olarak sunulması ve yöresel Akdeniz mutfak unsurlarının gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Türkiye'de turizmin ... -
Sürdürülebilir destinasyon yaratma sürecinde örgütlenmenin önemi: Çanakkale turizmi üzerine bir araştırma
(2014)Bu çalışmada sürdürülebilir bir turizm destinasyonu oluşturulması sürecinde önemli turizm ziyaretçi merkezlerinden biri olan Çanakkale’de turizmin mevcut durumunun ve sürdürülebilirliğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. ...