Search
Now showing items 1-10 of 13
Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
(2002)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim düzeyinde yer alan kaynaştırma sınıflarında çalışan öğretmenlerin müfettiş yardımlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunda kaynaştırma uygulamasının yapıldığı ...
Öğretmen Adaylarının Materyal Tasarımı Öz-yeterlik İnanç Düzeylerinin Teknolojik Pedagojik Alan Yeterlikleri Bağlamında İncelenmesi
(2017)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının materyal tasarımı öz-yeterlik inanç düzeylerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlik düzeyleri bağlamında incelenmesidir ve araştırma betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. ...
Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri
(2013)
Eğitim teknolojilerinin sınıf ortamında kullanılması; öğrenciler için dersi daha ilgi çekici hale getirmekte, hedeflere ulaşmayı kolaylaştırmakta, zaman kaybını engellemekte ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmektedir. ...
Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi
(2013)
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki özyeterlik algılarını cinsiyet, sınıf, bölüm ve öğretim durumu değişkenleri açısından incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, ...
Dinamik geometri yazılımı ile öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin uzamsal yeteneklerine etkisi
(2014)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6.sınıf matematik dersi prizmalar bölümünün, geometri ve ölçme öğrenme alan larının öğretiminde üç boyutlu dinamik geometri yazılımı kullanmanın öğrencilerin uzamsal yeteneklerini nasıl ...
Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri
(2004)
Bu araştırmada 2003-2004 öğretim yılında mili eğitim bakanlığı tarafından okullarda pilot uygulamaya başlanılan okul meclisleri projesi ile ilgili olarak öğretmenlerin ne derecede bilgi sahibi olduğu ve okul projesinin ...
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE ÖZ-DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
(2019)
Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım (BTY) dersi öğretmen adaylarının mesleki öz-yeterlik inançları ile öz- düzenleme becerileri düzeylerini ortaya koymak ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemektir. ...
Ortaöğretim Okullarında Öğretmen Morali
(2005)
Bu çalışmada, ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin moral düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel bir nitelik taşıyan bu araştırmada veriler, anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma evrenini, 2004-2005 ...
İlköğretim Müfettişlerinin Öğretim Liderliğine İlişkin Öğretmen Algıları
(2007)
Bu araştırmada, ilköğretim müfettişlerinin öğretim liderliği rollerini yerine getirme derecelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Bolu İlinde 2005-2006 öğretim yılında görev yapan öğretmenlere (n=103) anket ...
Öğretmen Adaylarının Etkili Öğretmen Özelliklerine Sahip Olma Durumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2006)
Bu çalışmanın amacı öğretmen adayı olan Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin etkili öğretmen özelliklerine sahip olma durumlarının çeşitli değişkenler açısından belirlenmesidir. Araştırmaya A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi ...