Browsing by Author "Aydın, Fatih"
Now showing items 1-17 of 17
-
1992-2011 YILLARI ARASINDA ÇEVRE EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YAYIMLANAN YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA TEZLERİNDEKİ GENEL YÖNELİMLERİN BELİRLENMESİ
Yılmaz, Şirin; Aydın, Fatih; Bahar, Mehmet (2015)Araştırma 1992-2011 yılları arasında Türkiye’de çevre eğitimi ile ilgili yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerindeki genel yönelimleri açığa çıkarmak amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırma konusu kapsamında ... -
Attitudes towards astronomy among the pre-service teachers' different cognitive styles: alternative course sample
Demir, Naciye Somuncu; Aksüt, Pelin; Yener, Dündar; Aydın, Fatih; Subaşı, Özge (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2017)The purpose of research is to examine the changes in attitudes towards astronomy following alternative astronomy education among pre-service teachers with different cognitive styles. Accordingly, it was thought to be ... -
A diagnostic study of computer application of structural communication grid
Bahar, Mehmet; Aydın, Fatih; Karakırık, Erol (2009)In this article, Structural communication grid (SCG), an alternative measurement and evaluation technique, has been firstly summarised and the design, development and implementation of a computer based SCG system have been ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenleri ve benlik kurguları arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Abant İzzet Baysal Üniversitesi örneği
Bahçivan, Eralp; Aydın, Fatih; Yener, Dündar (2015)Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının benlik kurguları ve teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu amaçla iki farklı ölçüm aracı kullanılarak Abant İzzet ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşleri
Bu araştırmanın amacı, i) fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerini belirlemek, ii) öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyi açısından farklılık ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin fen ve matematik öğretim programlarının entegrasyonuna yönelik görüşleri
Aytekin, Cahit; Aydın, Fatih (2017)Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin fen ve matematik öğretim programlarının entegre edilmesiyle ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Sakarya ili Sapanca ilçesinde çalışan 6 fen bilimleri öğretmeni ... -
Fen ders kitaplarında sunulan bilim insanlarının basmakalıp bilim insanı imajı açısından değerlendirilmesi
Karaçam, Sedat; Aydın, Fatih; Digilli, Azize (2014)Bu çalışmanın amacı ortaokul beş, altı, yedi ve sekizinci sınıf fen ders kitaplarında sunulan bilim insanı imajlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada ortaokullarda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ders ... -
Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi: Boylamsal bir çalışma
Kartal, Eda Erdaş; Aksüt, Pelin; Aydın, Fatih (2015)Teknoloji okuryazarlığı teknolojiyi kullanma, yönetme, değerlendirme ve anlama yeteneğidir (ITEA, 2003). Teknoloji okuryazarı bireylerin yetiştirilebilmesi uygulanan eğitim ve öğretim programlarıyla ilişkilidir. Bu bağlamda, ... -
Genel fizik laboratuvarındaki öğrencilerin fiziğe karşı öz-yeterliliklerine animasyon ve simulasyonun etkisi
Yener, Dündar; Aydın, Fatih; Köklü, Niğmet (2012)Bu araştırmanın amacı; Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi’nde öğrenim görmekte olan 1. sınıf öğrencilerine, Genel Fizik II Laboratuvarına ait 4 deney için animasyon, simülasyon kullanımının ... -
Gruplar için teknolojik tasarım uygulamalarını değerlendirmeye yönelik bir analitik rubrik çalışması
Aydın, Fatih; Karaçam, Sedat (2015)Eğitimcilerin üzerinde önemle çalıştıkları konulardan biri de ölçme değerlendirme konusudur. Özellikle günümüzde eğitimciler tarafından "öğrenme amaçlı ölçme değerlendirme" anlayışının benimsendiği görülmektedir. Bu ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Işık Kirliliğine ve Uygun Aydınlatmaya Yönelik Görüşleri
Fidan, Hilal; Subaşı, Özge; Aydın, Fatih; Yener, Dündar (2017)Bu araştırmanın amacı i) ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ışık kirliliğini ve uygun aydınlatmayı nasıl tanımladıklarına, bunların nedenlerine ve yapılması gerekenlere yönelik görüşlerini belirlemek, ii) okul türü ... -
Ortaokul öğrencilerinin teknoloji kavramına ilişkin algılarının metafor analizi
Karaçam, Sedat; Aydın, Fatih (2014)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin teknoloji kavramına ilişkin algılarını metafor yöntemiyle incelemek ve bu algıları sınıf düzeyi ve cinsiyet açısından değerlendirmektir. Araştırmada veri toplama süreci 2012-2013 ... -
Öğretmen adaylarının teknolojinin doğasına yönelik görüşlerinin gelişiminde gazete haberlerinin kullanımı
Aydın, Fatih; Karaçam, Sedat (2015)Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi öğretmen adaylarının teknolojinin doğasına yönelik görüşlerinin gelişimine Türkiye’de internette ya da basılı halde yayımlanan gazetelerdeki teknoloji ile ilgili haberleri ... -
Öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması
Aydın, Fatih; Karaa, Fatma Nazlı (2013)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin geliştirilmesi Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ... -
The relationship between pre-service science teachers' cognitive styles and their cognitive structures about technology
Aydın, Fatih (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2015)Background:Today, for most of us, technology is a vital and inevitable part of our lives. Due to its widespread use, a great emphasis is being given to educating generations about technology. And, every individual has ... -
Science teacher's perceptions of the nature of technology: A Q-methodology study
Türkoğlu, Ayşe Yenilmez; Aydın, Fatih; Eş, Hüseyin (Springer, 2021)The aim of the current study was to explore science teachers' perceptions of the nature of technology through the use of Q methodology. 17 science teachers were sampled as participants, and to explore their perceptions of ... -
The Usability of Infographics within the Framework of Learning Outcomes Containing Socioscientific Issues
The aim of this study is to examine the views of 4th-grade pre-service science teachers (N=53) on the usability of infographics within the framework of learning outcomes that are included in the 2017 Science curriculum ...